Menu
in

Honda CBR1800RR!

 

Amerikalı Cedric Smith Gold Wing’den sıkılınca satıp bir CBR ve bir GSX-R almak
yerine motorunu iki yarış motosikleti gücündeki bir hız canavarına dönüştürmüş

Şu Amerikalılar garip insanlar. En azından bizim gibi düşünmedikleri kesin. Hangi motosiklet tutkununa sorarsanız sorun: “La Ferrari mi yoksa Kawasaki mi” dediğinizde cevap %99.9 oranla: “Abi Ferrari’yi alırım, onu satar bir ZX–10 alırım. Üstüne kalanla şu benim evi arabayı yenilerim. Kalanla çocukların okul taksitlerini…” olur. Evet, biraz abartıyoruz tabi ama bizim düşünce tarzımız 3 aşağı 5 yukarı böyle. Aynı soruyu bir Amerikalıya sorduğunda ibre haliyle yine Ferrari tarafında olacaktır ama “Ferrari’yi satar 1 sucuk 3 yumurta alır karnımı doyururum” gibi bir cevap oradan gelmez. Biz yahu orijinalini bozmayayım satarken de kolay olur diye düşünürken o tavana baltayı vurur, arabanın üstünü bile açar -yapanı da görmüşlüğümüz var-…

 

Honda CBR 1000 RR’a Gold Wing’in 1832 cc’lik motorunu monte etmiş gibi görünse de aslında işin içyüzü farklı

 

Amerikalı Cedric Smith’in Honda’nın amiral gemisi Gold Wing’e yaptıklarına bakacak olursanız bu da çok farklı bir durum değil. Cedric Honda CBR 1000 RR’a Gold Wing’in 1832 cc’lik motorunu monte etmiş gibi görünse de aslında işin içyüzü farklı. Gördüğünüz 6 silindirli Repsol CBR aslında şasisi ve motoruyla bir Gold Wing. Ön şasi yani ön maşa ve bağlantı noktaları bir Suzuki GSX-R’dan alınma. Belli başlı noktalarda CBR şasisi orijinal Gold Wing şasisine perçinlenmiş. Kuyruk şasisi ise tamamen CBR’dan alınma. Böylece motosiklete CBR giysileri giydirerek CBR1800RR modelini yaratmak mümkün olmuş.

Cedric ortaya çıkardığı tasarım için : “Bu Gold Wing motorlu bir CBR değil, bu ciddi oranda ağırlığı düşürülmüş CBR görünümlü bir Gold Wing” diyor. Tasarımcı, orjinali 118 bg ve tam 167 Nm Tork üreten 6 silindirli Gold Wing motoruna bir de supercharger ekleyerek işi daha da üst seviyeye taşımanın hedefinde. Çünkü orjinalinde 180 bg güce yakın CBR motoru burada 118 bg’e gerilemiş ancak motor torku 167 Nm’ye yükseldiğinden her vitese güçlü tepki mevcut. Büyük hacimli motorlarda daha verimli olan supercharger kullanımı ile 1832 cc’lik motor ciddi oranda güçlenecektir.

 

Cedric Smith, orjinali 118 bg ve tam 167 Nm Tork üreten 6 silindirli Gold Wing motoruna bir de supercharger ekleyerek işi daha da üst seviyeye taşımanın hedefinde

 

CBR1800RR’da 1832 cc’lik Gold Wing motoru yere daha yakın olduğundan motosikletin ağırlık merkezi de düşük. İki lastik arası mesafe bu güç canavarının kolayca tek tekere gelmemesi için biraz uzun. Motor egzozu 3–2–1 şeklinde ve son susturucu orijinal bırakılmış. CBR deposu, kuyruğu ve grenajları kullanılan motosikletin jantları da turuncuya boyanınca ortaya bu eşsiz motosiklet çıkmış. Başta da söylediğimiz gibi birçoğumuz böyle bir şey yapmayı tercih etmezdik fakat şu kesin ki; tüm racing severler bu CBR1800RR’ın koltuğuna oturup gaz açmayı ister.

Cevap bırakın