Patent görüntüsü, Honda’nın City Adventure konsept motosikletinin üretim versiyonunu gösteriyor – değişik bir scooter, adventure, tourer ve commuter model motosikletten esintiler içerdiğini söylemek pekte yanlış olmaz. 2015 Milano EICMA fuarında City Adventure ilk defa ortaya çıktığında, bunun sadece kalabalığı Honda standına sürükleyecek çılgın bir konseptten başka bir şey olmadığı düşünülmüştü. Standa uğradığımda pekte yanlış bir düşünce olmadığına tanık olmuştum. Fakat şimdi bunun kılık değiştirmiş bir üretim motosikletine dönüştüğünü görüyoruz.
2015 EICMA Milano Honda Standı ADV Konsept
Geçen sene fuarda gösterildikten sonra, firma üretim motosikletinin potansiyel adlarını “ADV” ve “X-ADV” şeklinde isim hakları için başvurular yaparak ticari olarak markalaştırmıştı. İsim, konsept hakkındaki basın bilgisinde kullanılmamıştı fakat “ADV” harfleri Honda’ nın aklındaki isim olduğunu gösterircesine motosikletin her iki tarafına ve gösterişli plaka tabakasına da basılmıştı.
Aynı zamanda, motosikletin bir prototipi, fazlaca tip değiştirmiş olarak Roma’da test esnasında yakalanmıştı. Bu resimler, modelin son halinin neye benzeyeceğini az çok gösteriyordu aslında ve üretim için yumuşatılmış olmaktan uzak, konsepte kıyasla Honda gerçekte motorun teknik özelliklerini yükseltmiş idi.
2015 EICMA Milano Honda Standı ADV Konsept
Değişiklikler, radyal ön fren kaliperleri, konsepttekinden daha küçük bir egzoz, jantların köşelerine doğru geçen tekerlek telleri ile ilgi çekici lastikleri kapsıyor. Çatal aralarında yasal olarak istenen reflektörler ve yeni daha geniş yeni elcik korumaları da bulunuyor.
Değişiklikler, daha önce kılık değiştirmiş bir şekilde Roma’da yakalanan prototipte görünen değişiklikleri tam olarak yansıtıyor. Fakat Honda’nın motosiklet için çektiği resmi patent tasarım CAD görüntüleri, bunu daha da net bir şekilde gösteriyor.
Yarı otomatik vites DCT’yi ve performanstan ziyade inanılmaz ekonomik yakıt tüketimi için ayarlanmış 54 beygirlik paralel ikiz motoru da kapsayan motosikletin mekanik özellikleri, NC750’den geliyor.
Motosikletin “Adventure Stil”ine rağmen, görüntüsünü “off-road” terimi ile bağdaştıramamak biraz normal gibi geliyor. Off-road kısmının, burada motocross pistinde yarışacak bir motosiklet anlamına gelmediği zaten aşikar fakat bozuk, tümsek ve çukurlu cadde yollarında ve sıradan bir kasiste tabii ki de iş göreceği malum.
750cc motoruna ve geniş tekerleklerine rağmen, son isminin ADV’mi ya da X-ADV’ mi olacağı kesin olmayan bu motosiklet sonuç olarak “scooter” olarak sınıflandırılacak ve fiyat olarak ta özelliklerine bakıldığında biraz yüksek olacağı düşünülebilir.
Yorumlar
Loading…