in

Honda Fireblade 25 Yaşında

Yazar: Sanço Panço

Bugüne kadar hep SP’ye baktık. Oysa SP’den başka Honda’nın daha düşük bütçeli keseler için yaptığı düz RR’ı da var. Eicma Fuarı’nda ortaya çıkan RR’ın 25 yıllık görsel geçmişini ve teknik detaylarını sizler için basın bülteni üzerinden derledik.

21 Ocak’a kadar Honda bayilerinden ön sipariş verdiğiniz takdirde 68.000 TL’ye sahip olabileceğiniz bu model, SP kadar acayip donanımlara sahip olmasa da, 2016 modele göre 11 beygir daha güçlü ve bir sürü elektronik destek sistemi ile dolu.

 

Neler yeni? Önce ona baktık. Ana bileşenlerinin %90’ı yenilenmiş. 15 kilogram ağırlık düşüşü ve 8 kW (11 beygir) gibi küçümsenemeyecek güç artırımı sayesinde güç/ağırlık oranı %14 geliştirilerek Fireblade için şimdiye kadarki en iyi seviyeye ulaşmış. Aynı zamanda Honda Seçilebilir Tork Kontrolü, Seçilebilir Motor Freni, yeni ABS, Sürüş Modu Seçim Sistemi ve Güç Seçici, Showa süspansiyon ve RC213V-S MotoGP adlı yarış motorlarından alınan teknolojiyle donatılmış.

Honda Fireblade 25 Yaşında 1. İçerik Fotoğrafı

 

Honda Fireblade 25 Yaşında 2. İçerik Fotoğrafı

 

Honda Fireblade 25 Yaşında 3. İçerik Fotoğrafı

 

Honda Fireblade 25 Yaşında 4. İçerik Fotoğrafı

 

Honda Fireblade 25 Yaşında 5. İçerik Fotoğrafı

 

Honda Fireblade 25 Yaşında 6. İçerik Fotoğrafı

Giriş

Honda ilk Fireblade’ini 1992 yılında yaptığında, bu spor alet motosiklet dünyasında adeta bir şok etkisi yaratmıştı. Honda’nın radikal fikirleri güç ve ağırlık arasındaki orana odaklanmıştı ve bu ikisi arasında mükemmel dengeyle biçimlenen CBR900RR Fireblade ortaya çıkmıştı.

 

Rakiplerinden çok daha çevik ve fiziksel olarak daha kompakt olan dört silindirli motoru da güçlü bir etki bırakıyordu. Fireblade, süper spor segmentinde genel kuralları yeniden belirliyordu. Sonraki 25 yılda Fireblade çok fazla değişime şahit oldu ve pek çok evrim geçirdi; bunların her biri Total Control (Tam Kontrol) fikriyle desteklendi. Her bir nesil temelini orijinal Fireblade mirasının üzerine kurarak pistte olabildiğince iyi şekilde işleyen muhteşem dengeli bir model sundu ve daha önemlisi, açık yollarda sürüşleri hem canlandırıcı hem de özellikle ödüllendiriciydi.

 

Fireblade’in gerçek yollarda (örneğin, 23 tane kazanımla gelmiş geçmiş en başarılı 1000cc motor olduğu Isle of Man TT yarışı) yarıştırıldığında çok iyi olduğu gerçeği, hızının, kullanımının ve en sınayıcı ve ekstrem “gerçek dünya” koşullarında çalışabilme kabiliyetinin kanıtıdır. Epeyce bir süredir -belki de ürün mükemmele erişmiş olduğundan- Honda, Fireblade’e elektronik bir eklenti yapmadan devam ediyordu. Ancak 2017’ye geldiğimizde gerek elektronik sistemlerin çok gelişmiş olması, gerekse rakiplerin geldiği düzey sebebiyle Honda da bu değerli ürününü tamamen yenileme ihtiyacı duydu. Bu yıl yepyeni bir Fireblade geliyor. Honda mühendisleri viraj alma, hızlanma ve fren yapmaya odaklanarak orijinal projenin ilk prensiplerine (güç/ağırlık oranı) sadık kalmışlar.

 

Honda Fireblade 25 Yaşında 7. İçerik Fotoğrafı

Honda Fireblade 25 Yaşında 8. İçerik Fotoğrafı

Honda Fireblade 25 Yaşında 9. İçerik Fotoğrafı

 

Honda Fireblade 25 Yaşında 10. İçerik Fotoğrafı

Honda Fireblade 25 Yaşında 11. İçerik Fotoğrafı

 

Honda Fireblade 25 Yaşında 12. İçerik Fotoğrafı

Modele Genel Bakış

Yeni CBR1000RR Fireblade’in özü üç temel unsurdan oluşuyor: daha az ağırlık, daha çok güç, ve sürücüye yardımcı olan elektronik özellikler.

 

Eskiye göre 11 beygir daha güçlü yeni motoru ve pek çok yeni elektronik desteği ile bizlere yeni heyecanlar vadediyor.

 

Yeni elektronik kontrol sistemi sürekli, seçilebilir ve ince ayarlı sürücü desteği sağlıyor. Sistemin merkezi, motosikletin ne yaptığını her aşamada tam olarak ölçen 5 eksenli Atalet Ölçüm Ünitesi (IMU). Elektrik Kontrollü Gaz Kolu Sistemi (TBW) yoluyla da arka tekerlek çekişini hassasiyetle yöneten Honda Seçilebilir Tork Kontrol sistemi ile (HSTC) çalışıyor. Yine IMU tarafından yönetilen yeni ABS fren özelliği, arka tekerlek kaldırma kontrolü (RLC) sayesinde virajlara sert girip şayet yapabiliyorsanız güvenli iz fren tekniği ile arkayı kaydıra kaydıra güvenli şekilde dönebilme kabiliyeti sunuyor. Ön ve arka tekerlek hızlarında ölçülen herhangi bir fark, ayarlara bağlı olarak ön tekerlek kaldırma (Wheelie) kontrolünü devreye sokuyor.

 

Üç standart gösterge ekranı modu (Sokak, Pist ve Mekanik) var. Gösterilen bilgi, tıpkı Honda’nın RC213V MotoGP modelinin yol motosikleti versiyonu olan RC213V-S’de olduğu gibi sürüş esnasında sol kumanda mekanizmasını ve TFT likit kristal ekranı kullanarak incelikle ayarlanabiliyor.

 

En önemli değişikliklerin başında (elektronikleri saymazsak) motorun gücünün 11 beygir kadar arttırılması ve standart RR’da 13.000 dev/dk’da elde edilen 188 beygirlik güç geliyor. İkinci önemli değişiklik de magnezyum kullanımı, özenli bir tasarım sayesinde genel olarak ağırlığın düşürülmesi olmuş. Yeni Fireblade 196 kg ıslak ağırlığıyla eski modelden tam olarak 15 kg daha hafif. Diğer yenilikler arasında Tokico dört pistonlu ön fren kaliperlerini, ve tümü LED olan aydınlatmaları sayabiliriz.

 

 

Honda Fireblade 25 Yaşında 13. İçerik Fotoğrafı

Honda Fireblade 25 Yaşında 14. İçerik Fotoğrafı

Honda Fireblade 25 Yaşında 15. İçerik Fotoğrafı

 

Honda Fireblade 25 Yaşında 16. İçerik Fotoğrafı

Honda Fireblade 25 Yaşında 17. İçerik Fotoğrafı

Honda Fireblade 25 Yaşında 18. İçerik Fotoğrafı

Honda Fireblade 25 Yaşında 19. İçerik Fotoğrafı

Honda Fireblade 25 Yaşında 20. İçerik Fotoğrafı

Honda Fireblade 25 Yaşında 21. İçerik Fotoğrafı

 

Sonuç

Basın lansmanı ve herhangi bir test sürüşü (reklamlar hariç) yapılmamış olan motosikleti Motoron ekibi olarak Ocak 2017 sonunda İspanya’da test edeceğiz. Dolayısıyla izlenimleri Mart sayısında okuyabileceksiniz. 68.000 TL’den satışa çıkan yeni RR, tamamen farklı şasisi, eskiye göre 11 beygir daha güçlü yeni motoru ve pek çok yeni elektronik desteği ile bizlere yeni heyecanlar vadediyor.

 

Honda Fireblade 25 Yaşında 22. İçerik Fotoğrafı Honda Fireblade 25 Yaşında 23. İçerik Fotoğrafı

Şasi Yenilikleri

• 196 kg ıslak ağırlık
• Showa 43 mm Büyük Pistonlu Çatallar (BPF) ve Balance Free amortisör (BFR)
• Şasi için ayarlanmış sağlamlık dengesi
• Daha sert salıncak kolu
• Daha hafif alt şasi
• Yeni Tokico dört pistonlu radyal monteli fren kaliperleri
• Yeniden tasarlanan tekerlekler
• Yeni gövde

 

Honda Fireblade 25 Yaşında 24. İçerik Fotoğrafı Honda Fireblade 25 Yaşında 25. İçerik Fotoğrafı

Yeni Fireblade’deki Elektronik Yenilikler

• Elektrik Kontrollü Gaz Kolu (TBW)
• Gaz Pedalı Konum Sensörü (APS)
• Güç Seçici • Atalet Ölçüm Ünitesi (IMU)
• 9 seviyeli Honda Seçilebilir Tork Kontrolü (HSTC)
• Ön Tekerlek Kaldırma Kontrolü
• Seçilebilir Motor Freni (SEB)
• Sürüş Modu Seçim Sistemi (RMSS)
• Yeni ABS

Honda Fireblade 25 Yaşında 26. İçerik Fotoğrafı
Teknik Özellikler

Motor: Sıvı soğutmalı, 4 çaplı, 16 valf DOHC

Silindir Hacmi: 999cc
Silindir Başına Supap Sayısı: 4
ÇapxStrok (mm): 76 x 55
Sıkıştırma Oranı: 13:01
Maks. Güç Çıkışı: 141kW/189 beygir@13,000 devir/dakika
Maks. Tork: 114Nm@11,000 devir/dakika
Yağ Kapasitesi: 3.4L
Karbürasyon: PGM-DSFI
Yakıt Deposu Kapasitesi: 16L
Marş Motoru: Elektrik Akü Kapasitesi: 12V-7AH(Li-ion)
ACG Çıkışı: 0.42kw
Şanzıman: 6 vites
Diferansiyel Dişli Takımı: Zincir
Boyutlar (UxGxY): 2,065x720x1125 mm
Dingil Mesafesi: 1405mm
Kaster Açısı: 23°20’
İz Açıklığı: 96mm
Sele Yüksekliği: 832mm
Yerden Yükseklik: 130mm
Boş Ağırlık: 195kg
Ön Jant Boyutu: 17 inch
Arka Jant Boyutu: 17 inch
Ön Lastikler: 120/70ZR17 58W
Arka Lastikler: 190/50ZR17 73W
ABS Sistemi Türü: 2 kanallı
Gösterge: TFT-LCD
Güvenlik Sistemi: HISS
Far: LED
Arka ışıklandırma: LED
Distribütör: Honda Motor www.honda.com.tr
Fiyat: 68.000 TL (ön sipariş)

 

 

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Husqvarna FE250 ve FE350 2017 Offroad Modelleri Test Sürüşü

Mudurnu Kış Kampı

REKLAM