Yazar: Moe
Son yıllarda motosikletlerde yapılan tüm teknik ilerlemelerin arasında öyle biri ön plana çıkıyor ki piyasaya yeni sürülen modellerin arasında kozmetik olarak en çok fark ve etki yaratan şüphesiz ki o oluyor… Neden mi bahsediyoruz? Elbette LED far teknolojisi ve ön karenaj dizaynından.
Konvansiyonel ampullere nazaran daha az yer kaplayan ve çevreyi daha fazla aydınlatan, üstüne üstlük elektrik gücünü çekme konusunda çok daha verimli olan LED’ler, motosiklet dizayncılarını ön karenaj eskizlerini çizerken bir kez daha düşündürmeye zorluyor. LED farların görünümde yapabileceği değişiklikleri Ducati Panigale ve 2014 model Diavel’de canlı bir şekilde görebiliyoruz.
Ducati Panigale 1199 :
Ducati Diavel :
Günümüzde motosiklet üreticileri, artık sürpriz olmayan bir şekilde benzer fikirler üzerinde çalışmaya başlamış durumda. Japonya’da ortaya çıkan son patent çizimleri de, Honda’nın gelecekte çıkaracağı bir superbike motosikletine LED sistemini entegre edebileceğini gösteriyor.
Önceki dizaynlara benzerliğinden, bu teknolojinin Fireblade için kullanılacağını kestirmek çok da zor değil. Aşağıdaki patent çizimlerinde, güncel Fireblade kasasının esintilerini taşıyarak LED teknolojisinin geliştirilmiş performansından ve küçük boyutlarından faydalanılmaya çalışıldığı ortada.
Çizimde son kasa Honda Fireblade’den anımsayacağınız, farların hemen altındaki motoru soğutmak için kullanılan üçgen hava giriş kanallarını rahatlıkla görebilirsiniz. Ancak LED farların kendisi de ekstra soğutma ihtiyacı duyduğundan, ana hava giriş kanallarının hemen üstünde ve ışıklandırma sisteminin hemen altında ufak kanallar konumlandırılmış.
Honda’nın son Fireblade modeli 2012’deki ufak kozmetik değişiklikler dışında 2008 modeli ile hemen hemen aynı özellikleri taşıyor. Bu yüzden Fireblade’in yani CBR 1000 RR’ın yakın gelecekte büyük bir değişikliğe uğraması, ve bu değişikliklerin içerisinde de yukarıdaki telif başvurusunda görünen LED farların bulunması çok da uzak bir ihtimal gibi görünmüyor .
2014 Honda Fireblade:
2014 Honda VFR 800 :