Yayaları, bisiklet ve motosiklet sürücülerini kaza anında korumak için otomobillerin dışına hâricî hava yastıkları koyma fikri üzerindeki çalışmalar git gide ivme kazanıyor.
Honda, yakın bir zamanda bu alana özel bir ilgi göstererek yaya veya iki tekerlek üzerindeki insanları korumak için tasarlanmış sistemler için patent başvurularında bulundu. Patent fikirleri sadece dış hava yastıkları etrafında değil, otomobilin vurmak üzere olduğu şeyi tam olarak tespit edip boyutunu değerlendirmek ve yaralanmaları en aza indirmek adına otomobilin tepkisini ayarlamak için radarlar, kameralar ve bilgisayarlar kullanan bir sistem etrafında oluşmuş.
Honda, hâricî hava yastıklarının yanı sıra, etkiyi hafifletmek için yükselen ve açılarını değiştiren kaportalar ve arabanın altına girmeden kaportaya düşmesini sağlamak adına yayanın ayağını bilek hizasında iten alçak tampon gibi fikirlere de sahip.
Diğer patentler ise kendini arabanın kaputunda bulan yolcunun, bisiklet veya motosiklet sürücüsünün etrafına sarılması ve çarpılan kişinin yerde veya başka bir araçta ikinci bir darbe almaması adına tek bir yerde tutmak için özel olarak tasarlanmış hava yastıklarına ev sahipliği yapıyor.
Motosiklet kazalarında nasıl davranılır yazımızı buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.
Honda hâricî hava yastıkları araştırma alanında yalnızca değil. Alman parça tedarikçisi ZF, otomobiller için, bir otomobil bir yayanın veya sürücünün önüne çıktığında beklenen türden çarpmalarda yaralanmaları azaltabilen bir dizi yana monte hava yastığı geliştirdi. ZF’nin hava yastıkları, araba çarptığı sırada ortaya çıkan enerjinin dağıtılmasını ve araç kabinin içine girişleri engellenmesini sağlayarak Honda yaya/sürücü odaklı yastıklarının aksine aksine araçtaki sürücülerin güvenliğine odaklanıyor.
Yorumlar
Loading…