Yazar: Ahmet TEZCAN
Honda’nın MotoGP’de kullandığı RC213V’nin, halka açık yollarda kullanılabilecek RC213V-S versiyonu resmi olarak duyuruldu. İşte detaylar…
Honda’nın MotoGP yarışlarında kullandığı motosikletin inanılmaz derecede pahalı ve çok özel yol versiyonu Honda RC213V-S’i sonunda resmi olarak duyuruldu. Biz de bu yazımızda bu motosikletin fiyat, pazarlama ve teknik özelliklerine değineceğiz.
Honda patronları, şimdiye kadar hep bir prototip olarak kalan RC213V-S’in 13 Temmuz 2015’ten itibaren sipariş almaya başlayacağını onayladı.
Honda basın açıklamasında: “Yeni RC213V-S, sadece Honda’nın yarışlardaki mücadeleleri esnasında ortaya çıkardığı teknolojilerinin bir sonucu değil, bunun yanı sıra MotoGP yarışlarında boy göstermesi için tasarlanmış bir motosikletin motosikletin yollarda da kullanılması için tamamen yeni bir çabayı simgeliyor.”
“2013 ve 2014 yıllarında Honda’ya MotoGP şampiyonluğunu getiren RC213V-S, halka açık yollarda da kullanılabilmesi için Honda prensibine göre geliştirildi. RC213V-S, yoğun konstantrasyon ve azaltılmış sürtünme sağlaması için RC213V’nin özelliklerini ve RC213V’yi sıradan seri üretim modellerden ayıran yönlerini miras aldı. Bunlara ek olarak RC213V-S; hafiflik, mükemmel işlenmiş bileşenler ve üretimde gerekli olan üstün uzman becerileri gibi ezici farklara da sahip.”
“RC213V-S, RC213V’de kullanılan kontrol teknolojilerine de sahip. RC213V sadece, özellikleri sürücüye ve gidişata göre gerektiğinde değiştirme fikrini baz alan yarış kazanma amaçlı parçaları barındırıyor. RC213V-S’i halka açık yollarda kullanılabilmesi için gerekli olan bu özelliklere ulaşmak için, RC213V’ye kıyaslandığında yapılan değişiklikler ve eklemeler minimum düzeyde tutuldu.”
“RC213V-S’in satılması planlana bölgeler ve fiyatları şöyle: Avrupa’da (Almanya) 188,000 €, Japonya’da 21,900,000 Yen, Avustralya’da 244,000 $, ABD’de 184,000 $.”
Siparişler tüm Dünya’da aynı anda 13 Temmuz’da saat 00:00’dan itibaren, RC213V-S’in özel sitesinden alınmaya başlayacak.
Şimdi biraz teknik özelliklere değinelim.
Motor: 90 derece V4 motor, 212 bhp gücünde ve Honda henüz görücüye çıkarmasa da müşteriler bir HRC egzoz ve ‘piste özel’ ateşleme kiti alarak bu gücü daha yukarıya taşıyacaktır. Karterler alüminyumdan üretilmiş; yarışta magnezyumdan üretilenler kullanılıyor fakat alüminyum da bir MotoGP seçeneği. Pistonlarda çalışma aralıklarını arttırmak amacıyla değişiklik yapılmış ve motosiklette konvensiyonel valf yayları, kaydırmalı debriyaj ve vites kutusu bulunuyor.
Tasarım: Genel tasarım 2014 yılında Milan’da gösterilen konsept ile aynı ve şu anda Freddie Spencer 500GP/NS400R’den ilham alınmış bir kırmızı, beyaz ve mavi renklere sahip. Göstergeler ise konsepttekilere göre daha dar.
Farlar: Nihai üretim modelinde, Honda’nın bu motosiklette kullanmak için patentini aldığı LED farlar olacak gibi. Konvensiyonel halojen far ampülleri daha küçük, daha hafif ve LED’ler için gerekli olan ısı eşanjörlerine ihtiyaç olmaması sayesinde daha az yer kaplayabilir.
Egzoz: Titanyum standart egzoz, MotoGP’de kullanılana oldukça benzer ve gürültü ve emisyon açısından yol versiyonu için yasal. Yapı standardı olağanüstü fakat asıl ilgi çekici olan şey susturucuların ve kalatilik dönüştürücülerin gizlenme şekli.
Maşa: Maşa, MotoGP motosikletindekinin tasarım ve mühendislik açısından aynısı olan bir diğer parça ve aynı şekilde alüminyumdan üretilmiş. Ayrıca CBR1000RR Fireblade’dekine oranla, ön kaldırmayı önlemek için 55mm daha uzun yapılmış.