Yazar: Sanço Panço
Honda’nın her sene olduğu gibi devasa
bir standı var. Standdaki en büyük
yenilik fotoğraflarını ve kendisini bol
bol gördüğümüz Africa Twin. Bildiğiniz
üzere 123. Sayı olan Ekim 2015’te Alişan
Fidan bu motorun geçmişini ve kendisini
bol bol anlatmıştı (www.motoron.com.tr
üzerinden okunabilir).
Africa Twin
CRF 450 arazi motorunun aynı blokta yan yana birleştirilmesiyle elde edilen paralel iki silindirli motorla yeni Africa 95 beygir güç üretiyor. 270 derecelik krank ile V2 tadında çalışan aletin silindir içleri de 600RR’da olduğu gibi süpersonik malzelerle kaplanmış. Adamlar eski Africa’nın görünümünü bence çok güzel güncellemiş ve harika görünen bir motosiklet yapmışlar. Konu ile ilgili bazı muhalefet şerhleri mevcut. Günümüzde macera motorlarının çoğu 150 beygirlere çıktığı için “acaba bu aletin 95 beygirlik gücü insanları tatmin edebilecek mi?” sorulardan ilki. İkinci olarak arazici arkadaşlar aletin şasisini çok boru tipi buldu, süpersonik değilmiş. Yani ne araziye, ne de 95 beygiriyle fazla gazlamaya yarar diyorlar.
Bütün bunlar motorun üzerine çıkınca nasıl değişecek bilemiyoruz ama Africa’nın görünüş olarak pek çok kimseye seslenebileceği bence açık.Ön 21, arka 18 ölçülerdeki lastikler, arazi tipi lastik takmaya izin veriyor. Euro 4 egzoz emisyonunun karşılanabilmesi adına dev gibi bir egzoz koymuşlar. Göstergelerin yerleşimi eski Africa gibi, ama çok daha modern ve tamamı dijital. Farların tamamı LED, öndeki cam ayarlanabiliyor ve sele de uzun yolculuklara uygun biçimde oldukça rahat görünüyor. Motor için yapılmış pek çok donanım biçimi var, bunların hepsi fuarda sergileniyordu.
Şaşırtıcı biçimde Honda motor için çift kavramalı debriyajlı otomatik vites sistemi ile çalışan bir versiyon da yapmış. Manuel versiyonun ıslak ağırlığı 228 kg, otomatiğin 242 kg. 18,8 litrelik deposu ile 400 km menzile sahip olacağı belirtilen yeni Africa’da ABS, HSTC adını verdikleri tork kontrolü, DCT (opsiyonel yarı otomatik şanzıman) ve 4 farklı ateşleme haritası bulunuyor. Sele yüksekliği 850-870mm arasında ayarlanabiliyor. Biz motoru beğendik, fiyatının 45-50 bin TL olması durumunda, her türlü muhalefete rağmen İstanbul’daki fuarda çok ilgi göreceğini düşünüyoruz.
Concept City Adventure
Forza 125 kılıklı bir şasi üzerine süper sonik hatlarda plastik malzemeler, LED farlar, dişli ve telli lastikler takmışlar. İleri teknoloji gösterge ve ön cam da koyunca gelecekten gelen motor gibi bir şey olmuş. Yanına da motora uygun çanta, çadır falan gibi şeyler koymuşlar. Tam ne işe yarayacak bilmiyoruz, alıp da deprem motoru mu yaparsınız bilemeyiz ama öyle bir konsept motor da var. Seneye çıkartırlar mı, bilmiyoruz.
CBR500R-CB500F
Daha önceki kılığıyla pek ilgi göremeyen 500R’ın giysileri yeniden ele alınmış. Bütün farlar LED hale getirilmiş ve oldukça çekik gözleriyle süper sportif bir havaya bürünmüş. 48 beygirlik motoru ile CB500R, artık daha spor görünümlü. Motorun CB500F versiyonu da görsel olarak daha keskin hatlarla yeniden şekillendirilmiş. Onda da ön far tamamen LED olmuş. Hatlar keskinleşirken depo 16,7 litreye büyümüş. 16 sübaplı motorun gücü yine 48 beygir. Süspansiyonlara ön yükleme ayarı konulmuş.
NC Serisi
Euro 4 egzoz normları yüzünden tamamında egzozlar yeniden çalışılmış. Arka stoplar hepsinde küçültülmüş ve tek tip olmuş. Farlar 500’lüklerde olduğu gibi tamamen LED hale getirilmiş, biraz görsel farklılıklar da var. DCT yarı otomatik vites siteminin S moduna 3 kademe eklenmiş, S1, S2, S3 mevcut artık. Integra da dahil olmak üzere öne Showa’nın yeni bir çatalı konmuş. Renklerde de yenilikler mevcut.
Honda Dizayn Stüdyosu
Herkes kesip biçerken Honda eksik mi kalsın yani? Fuarda sergilenen Honda’lar arasında Africa Twin’den sonra en çok ilgi çeken motorlar bir kafes dekoru içinde sergilenen bu iki çıplak Honda oldu.