Honda, sürücüyü kör noktada yaklaşan araçlar ya da türlü tehlikeler hakkında bilgilendirecek bir uyarı sistemi için bir patent doldurdu.
Sistem, motosikletin etrafındaki diğer araçlar gibi çeşitli objeleri
algılamak için ve sürücü dönmeye yeltendiğinde ya da aynı yönde şerit
değiştirmeye kalktığında görsel ve sürücüye fiziksel temas yoluyla bazı uyarılar sağlayacak. Bu amaçla, kamera ve milimetre dalga radarı kombinasyonu kullanılacak.
Sensörler, diğer araçlar, yayalar ya da diğer engeller yaklaşırken,
motosikletin çevresinde 360 derece taramasının sürekli olarak devamlılığını
sağlayacak. Sürücü, engel ya da tehlike olan tarafa doğru şerit değişikliği yapmak için ya da aynı
yöne dönmek için sinyali çalıştırdığında, sistem dönüş sinyal düğmesinin aktive
edilmesine direnç sağlayarak bazı hissedilebilir geri bildirimler sağlayacak.
Sistem, hem görsel hem fiziksel geri bildirimler sağlayacak.
Patent, aynı zamanda engelin motosikletin neresine yakın olduğunu
belirten görsel bir gösterge de öngörüyor. Gösterge, ya motosikletin gösterge
paneline monte edilebilecek ya da opsiyonel bir aksesuar gibi ayrı monte
edilmesini kolaylaştırmak için gidon kelepçesindeki üçlü kısmın en üst tarafına
monte edilebilen ayrı bir cihaz olacak.
Patentte, sürücüye bir takım küçük temaslarla sağlanan geri bildirim düzenekleri
de mevcut. Bu düzenek motorları, gidon elciği, ayak pegi, sele tabanı ya da
yakıt deposunun diz bölgesindeki girintilerine monte edilebilecekler. Bu
detaylar, algılanan nesne yönünde sürücüye, fiziksel olarak temasla bir uyarı
sağlayarak küçük titreşimler yaratabilecekler.
Honda VFR1200F
Honda, patent örneklerini, bir VFR1200F’te kullanmış fakat bu teknolojinin
diğer modeller üzerinde uyarlanabilmesi de muhtemel. Hatta sonrasında diğer
markalar üzerinde de…
Arabaların, sürücüye motosikletlerden
daha çok sürüş yardımı sağlayan pek çok güvenlik özellikleri ile donatıldığını
hepimiz biliyoruz. Motosikletler üzerinde, güvenlikle alakalı daha çok
teknolojik yenilik yapılacak gibi, bekleyip göreceğiz.
Yorumlar
Loading…