Yazar: Sanço Panço
Herhangi bir Honda bayisinden:
– İyi günler, Honda Forza 300 elinizde var mı?
– Yok, SH300’e rakip olur diye onu getirmiyoruz.
– Peki, yeni CB500 X ya da R serisi var mı?
– Yok, NC700’e rakip olur diye onu getirmiyoruz.
– Peki o zaman, NC700 X’in otomatik viteslisi var mı?
– O da yok, Integra’ya rakip olur diye onu da getirmiyoruz.
– Peki, patates var mı?
– Vallahi biz sadece motor satıyoruz, ama satacak olsak soğana rakip
olur diye onu da getirmeyiz.
2011 yılında Honda Avrupa’da atağa geçmiş, “her keseye ve herkese göre motosiklet” sloganı ile NC serisini; aynı tabanı kullanan 3 farklı modeli piyasaya sürmüştü. Model yelpazesi bakımından 2012 EICMA Honda standına, ve dahi Türk Honda’ya bakıldığı zaman gerçekten de herkese göre bir motosiklet vardı. CBF150 ve C90 benzeri Cub motorlar, gençlere ve spor motosiklet meraklısı düşük bütçelere uygun tek silindirli CBR250, 100 kilometrede 3,5 litre tüketen NC serisi, 600 ve 1000’lik RR’lar, tura uygun VFR çeşitleri, epeyce yaşlanan Varadero yerine gelen Crosstourer’lar, her türlü motorcunun hayalini süsler olmuştu. Üstelik matematiksel hesaplara ve fiyatlara bakınca; Honda Türkiye’deki ÖTV bedellerini adeta kendi cebinden ödüyor, motorlar neredeyse Avrupa’daki fiyatlarla satılıyordu.
Bu sene herkesi daha da heyecanlandıran bir gelişme oldu; Fireblade motorunu ikiye bölüp türettikleri söylenen yeni CB500 serisi piyasaya sürüldü. Herkes heyecanla bu 3 modeli beklerken, Honda Türkiye bu modelleri NC700 serisine rakip olabilecekleri gerekçesiyle Türkiye’ye getirmeyeceğini açıkladı, fuara da getirmedi. Herkes şaşırdı, çünkü 500’lük motorlar heyecanla bekleniyordu. Otomobil bandındaki Jazz’ın motorunu ikiye bölüp yaptıkları NC serisi, az yakıyor belki ancak, çevirmediği devirler ile araba gibi heyecansız bir sürüşe sahip. Üstüne üstlük 50 beygirlik düşük güçlerine rağmen, 700cc oldukları için yüksek bir motorlu taşıtlar vergisi ödüyorlar. 500’lük yeni nesil, NC serisine kıyasla hem daha heyecan verici, hem de tüketici bunlar sayesinde bir alt dilimden vergi ödeyebilecek. Tüketici dostu Honda’nın bu araçları getirmemesinin sebebi ellerindeki bir avuç NC serisini satabilmek mi? 700’lük NC serisinin en önemli özelliklerinden bir tanesi de, otomatik şanzımanlı bir seçeneği de barındırıyor oluşu. Geçen sene fuarda bu modelin de gelmeyeceğini öğrenmiştik. Bunun getirilmeyişi ise Honda yetkilileri tarafından aynı donanımdaki Integra’ya rakip olmaması ve de Türk tüketicisinin tercih etmeme olasılığına bağlanmıştı. Oysa ki, Aprilia tarafından üretilen otomatik motosiklet Mana, NC’den neredeyse 1,5 kat pahalı olmasına rağmen, rağbet görüyor ve satılıyor. Bu NC serisine nasıl bir yatırım yapıldığını bilemiyoruz ama, “NC serisi gitsin”, yerine “500’lük seri, CBF600, retro CB1100, Hornet 1000” gelsin kampanyasını şahsi olarak başlatmak istiyorum. Honda madem tüketici dostu, model yelpazesini Avrupa’daki gibi geniş tutmak mümkün değil midir?
Türkiye’de pek çok motorcunun hayranlık beslediği çıplak motorları Hornet 1000 olarak yorumlanan modelin gelmeyişine çok bozuluyorum. Geçen sene sıfır 600 Hornet aradığımda hiç bir bayide bulamadığım gibi, Honda’nın ithalatını durdurmasına da bozulmuştum. Bu sene çıkan yeni Retro modelleri CB1100’e dair bilgi dahi yok. SH300’ün motoruyla donatılan nefis görünümlü Forza 300 de getirilmiyor. 50 beygirlik bezgin 700’lük kullanmak istemiyorsak ne yapmamız lazım? E5’i mi kapatalım yoksa Honda’ya küselim mi?
Honda’ya Küstüm yazısı Motoron Mayıs 2013 sayısından alınmıştır. Online olarak yazının tamamına ipad, iphone ve android cihazlarınızdan uygulamamızı indirip Mayıs 2013 sayısından erişebilirsiniz.
Apple Store İçin;
https://itunes.apple.com/tr/app/motoron-motorcycle-magazine/id511917485?mt=8
Android Market İçin;
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.triactivemedia.motoron&hl=tr