Yazar: Sanço Panço
Yeni Modeller Acayip Fiyatlar!
Scrambler
Bu motoru yapmaması için hiç bir sebep yoktu. Ya da şöyle diyelim, bu motoru yapabilecek kadar çok sebebi vardı. Scrambler tarzı dünyada moda olmuştu, buna benzer bir motorları ve içlerinde pastadan pay kapma istekleri vardı. R NineT’nin yürür aksamını almışlar, fırçalanmış alüminyum depo, tekli sele, çiftli yüksek egzozlar, far koruma, önde ve yanda alüminyum plakalar, 19 inç ön lastik ve telli jantlar ile BMW Scrambler oldukça çekici bir motosiklet olmuş. Fiyatı 68.500tl olan modelde ABS standart, donanıma göre çekiş kontrolü de mevcut. Parçaların pek çoğunun opsiyonel olduğu model, 110 beygiri ile belki piyasadaki en güçlü Scrambler olmasına rağmen, bir o kadar da ağır; 220 kg.
G310R
300’lük başlangıç sektöründeki büyük pazardan BMW’nin de pay kapmak istediği anlaşılıyor. Epeydir başarı ile üretilen ve satılan KTM’nin Duke serisi, gücünü ve kalitesini ıspatlamış Kawasaki Z300 serisi, Honda’nın bizde çok pahalı ama Avrupa’da işe giriş motorları olan CB500 serisi, BMW’nin direkt rakibi konumundalar. G310R, BMW’nin Bangalore, Hindistan’da bu iş için ortak olduğu TVS’nin fabrikasında üretiliyor. Üzerindeki motor tamamen yeni, üstten çift egzantrik, alıştığımızın tam tersine duran motor (egzoz çıkışı alışılanın aksine silindirin arkasında) ve 34 beygir güç… Fuarda üç farklı rengi gösterildi, motor uzaktan oldukça çekici duruyor. Üzerine oturulup aksamlar kontrol edildiğinde BMW’nin oldukça büyük tek bir dijital göstergesi olduğu, kontrollerin oldukça basit ve ucuz olduğu farkediliyor. Mayıs ayında dünya genelinde satışına başlanacakmış, Türkiye fiyatının 7.000 euro seviyesinde olması bekleniyormuş.