Menu
in

İstanbul Park’ta Rüya Gibi Haftasonu

Yazar: Motoron

Dünya Superbike Şampiyonası 11. Ayak yarışları İstanbul Park’ta gerçekleştirildi.

Nihayet oldu! 2005-2006 ve 2007 senelerinde Türkiye’de gerçekleştirilen ve daha sonrasında "şeytan icadı" denilerek gözden çıkarılan MotoGP şampiyonasının ardından, Türkiye ilk defa motosiklet adına dünyanın en prestijli yarışlarından birine; Dünya Superbike Şampiyonası’na ev sahipliği yaptı.

 

2013 Eylül’ünün 12-13-14-15 ve hatta 16’sında motosikletle yattık motosikletle kalktık. Açıklanan verilere göre 51.651 kişi dünyanın en iyi yarışçılarını seyretmek üzere Intercity İstanbul Park’ta düzenlenen Superbike organizasyonunda tribünlerdeki yerini aldı. Bu izleyicilerin arasında Türkiye Pist Şampiyonası yarışçıları da vardı.

 

Dünyaca ünlü yarışçımız Kenan Sofuoğlu’nun yanı sıra Supersport kategorisinde Barış Tok (2’05.995 sn) ve Çağrı Çoşkun (2’08.516 sn) sıralama turlarında %107 barajını aşarak yarışlara katılma hakkı kazandı. Superbike mücadelesinde de Tolga Uprak (2’02.469 sn) ve Yunus Erçelik (2’04.070 sn) aynı şerefe nail olan yarışçılarımız oldular.

 

Superbike

Superbike kategorisinde Kawasaki pilotu Tom Sykes yarışlara pole pozisyonunda başlarken; Türk yarışçılar CMS-Eypbike Racing Team pilotu Tolga Uprak ve Şampiyon 169 Team yarışçısı Yunus Erçelik 16 yarışçının arasında 13. (Uprak) ve 14. (Erçelik) sıralarda mücadeleye başlama hakkı kazandı. Hemen arkalarında Grillini Dentalmatic yarışçısı V. Iannuzzo ve İstanbul Park’ta piste çıktığı ilk antrenman gününde talihsiz bir kaza sonrası yarışa iğnelerle çıkan Team Ducati Alstare pilotu Ayrton Badovini vardı.

 

Kırmızı ışıkların sönmesiyle başlayan yarışların tümünde heyecan doruktaydı. İstanbul Park’ın hızlı ve teknik virajları tüm yarışçıların hoşuna gitmişti ve her biri elinden gelenin en iyisini yapmak istiyordu. Son turlara kadar süren nefes kesen ilk mücadele sonunda Aprilia Pilotu Eugene Laverty ilk yarışın kazananı oldu. İkinci sırayı İstanbul Park’ı çok sevdiğini belirten BMW Motorrad GoldBet pilotu Marco Melandri ve 3. sırayı yarışa pole pozisyonunda başlayan ve yarışın en iyi tur zamanını elde eden (1’55.673 sn) Kawasaki yarışçısı Tom Sykes aldı. M. Aıtchison ve A. Badovini’nin tamamlayamadığı yarışı Türk yarışçılar Tolga Uprak 13. sırada (en iyi tur zamanı 2’04.026 sn) ve Yunus Erçelik (en iyi tur zamanı 2’05.181) 14. sırada bitirdi. Böylece Uprak 3 ve Erçelik 2 puan ile Dünya Superbike Şampiyonası mücadelesinden puan alan sporcular oldular. (Bazı motosiklet severler bunun ilk defa gerçekleşen bir durum olduğunu büşünebilir fakat Superbike Şampiyonası’nda ilk defa mücadele eden yarışçı 2008 yılında Honda Ten Kate Takımı ile bu kategoride yarışan ve puan alan Kenan Sofuoğlu’dur.) 

 

İstanbul Park’ta Superbike Şampiyonası’nın 2. ayak mücadelesinde 2 Aprilia ve 1 Kawasaki pilotu birincilik için kıyasıya mücadele etti. Gün sonunda Aprilia pilotu Eugene Laverty Türkiye’de gerçekleştirilen ilk organizasyonda  üst üste iki yarış kazanarak duble yapmanın mutluluğunu yaşarken, Kawasaki pilotu Tom Sykes 2. sırayı ve Sylven Guintoli 3. sırayı elde etti. Türk yarışçıllardan Tolga Uprak 2. ayak yarışını 14. sırada tamamlarken Yunus Erçelik yarışı 15. sırada bitirdi. Yarışçılarımız böylece dünya Superbike pilotlar sıralamasına da girmiş oldu. An itibariyle T. Uprak 5 puan ile 26. ve Yunus Erçelik 3 puan ile 29. sırada.  

 

Supersport

Supersport kategorisinde 2013 şampiyonluğunu Sam Lowes’a kaptıran Kenan Sofuoğlu Supersport Şampiyonası’ndaki 7. sezonunun sonunda ilk defa evinde yarışacak olmanın mutluluğunu ve baskısını bir arada yaşadı. Milli sporcumuz Cumartesi sıralamalarında 1’58.380 sn’lik tur derecesi ile yarışa pole pozisyonunda başlama hakkını elde etti. Supersport şampiyonasına wildcard ile dahil olan GoPro BT racing yarışçılarından Mert Aytuğ geçirdiği kaza sonrasında yarışlara katılamazken, sıralama turlarında 2’05.995 sn tur zamanına imza atan Barış Tok ve Çağrı Coşkun (2’08.516 sn) yarışta start almayı başardı.

 

Sofuoğlu’nun ezeli rakibi Sam Lowes herzaman olduğu gibi yine Kenan’ın ensesindeydi ve yarışa 2. sıradan başladı. İki pilot 16 turluk yarış boyunca sürekli birbiriyle çekişti. Mücadele esnasında liderlik defalarca el değiştirdi. Özellikle son tur adrenalin doluydu ve İstanbul Park’ı Sofuoğlu’nu desteklemek için dolduran motosiklet severler zaman zaman nefeslerini tutmak zorunda kaldı. Son turun 9. virajında liderliği ele geçiren Kenan Sofuoğlu ile Sam Lowes son 5 viraj girişinde adeta yan yanaydı. Ancak Kenan Sofuoğlu virajlardan hep önde çıkmayı başardı. Rakibinin atak yapmasına engel olmak isteyen Kenan Sofuoğlu son virajı içeriden alırken, viraj çizgisini genişten dara doğru değiştiren Sam Lowes geç apeks yaparak viraj sonunda Kenan’ı geçmek istedi. İki yarışçı finiş çizgisinden adeta yan yana geçti ancak Kenan Sofuoğlu 0.04 sn daha önde finişi görerek Türkiye’de gerçekleştirilen ilk Supersport yarışının kazananı olmayı başardı. Ana tribünden yükselen alkış ve çığlık sesleri ile coşku görülmeye değerdi. Şampiyon bir kez daha göğsümüzü kabarttı.

 

Dünya Supersport Şampiyonası İstanbul Park mücadelesinde start alan diğer Türk yarışçılardan Çağrı Coşkun 13. tur sonrasında teknik arıza nedeniyle pit alanına dönerken, GoPro BT Racing pilotu Barış Tok  yarışı 27. sırada ve tur yemeden tamamlama başarısı gösterdi.  

 

Organizasyon sonrasında yarış ve motosiklet dünyasından birçok üstadla görüştük. Yarışları, organizasyonu ve olayları değerlendirdik. Herkes 2007 yılı sonrasında terkedilen MotoGP organizasyonu sonrasında prestijli etkinliklerin gerçekleştirlememesi nedeniyle motosikletin kaybettikleri ve SBK 2013 yarışı sonrasında kazanımlar konusunda hemfikir. Tam 6 yıl aradan sonra camia için ilk olan bu organizasyonda yarışçısından izleyenine, teknikerinden hakemine kadar herkes yeni birşeyler öğrendi. Yaşanan birçok küçük sıkıntıya rağmen organizasyon başarılı olarak atfedildi.

 

Öncelikle bir motosiklet sevdalısı olarak, organizasyonda emeği geçen herkese gönülden teşekkür ediyorum. Intercity İstanbul Park’a gelip heyecanı yakından izleyenlerin yanı sıra buradan bu yazıyı okuyarak haber almak isteyen sizlere de çok çok teşekkürler. Şimdi kafa kafaya verip sıradaki organizasyonda neler daha iyi yapılabilir, ne yapılsa daha iyi olur onu bulma zamanı: zira Intercity İstanbul Park 2 yıl daha SBK’yı ağırlayacak!

Cevap bırakın