Yamaha’nın Dünya genelinde çok sevilen MT serisinin 09’u yenilendi. Yamaha bu seriye gelecek bir yeniliği Instagram hesabından duyurmuştu, fakat çoğu kişi bu değişikliğin artık tasarımı rakiplerine göre eskiyen MT-07 için geleceğini düşünüren Yamaha Mt-09’u yeniledi. Motor bloğunun büyümesi ile beraber hem daha çok güçlenen hem de hafifleyen yeni Yamaha MT-09 yenilenen far tasarımı ile de tepki topladı.
Yamaha Mt-09 artık 889 cc
Euro 5 normlarına uymak için blok büyütenler tayfasına Yamaha da katıldı. Yeni cp3 bloğunun silindir çapı 3mm arttırılarak 847’den 889cc’ye çıkarılmış. Bu hacim artışının sonucunda yeni Yamaha MT-09 119 beygire yükselmiş ve 7000 devirde 93 Nm tork üretebiliyor. Yamaha mühendisleri motorun hacmini arttırarak daha fazla güç elde ederken aynı zamanda blokta ve egzozda yaptıkları değişiklikler ile 09’un bloğunu 1.7 kilo kadar da hafifletmişler. Bu güncellemelerin ardından zaten olukça çılgın giden Yamaha MT-09’u test etmek için sabırsızlanıyoruz.
Şasi de radikal değişikliklerden payını almış. Yamaha’nın kendine özel kalıp dökme teknolojisi ile şasiyi inceltirken aynı zamanda da rijitliğini arttırmış. Yamaha MT-09’un bu üretim metodu sayesinde yol tutuşunun ve hissiyatının önemli ölçüde arttığını öne sürülüyor. Arka maşa da muz şeklini alacak şekilde değiştirilmiş. 2021 modeli için değişirilen pivot noktası ile viraj hissiyatının ilerlediği iddia ediliyor.
Ön ve arka ve taraftaki süspansiyonlar da KYB ile yenilenmiş. Ön çatalda kullanılan 41mm’lik borular ile önyükleme, sıkıştırma ve sekme sönümlemesi için tamamen ayarlanabilir bir süspansiyon elde edilmiş. Arka süspansiyon bağlantısı ise değiştirilerek ağırlıktan tasarruf edilmiş
Selefine Göre Daha Teknolojik Bir 09 Geliyor
Yeni 09’da 3,5 inçlik TFT ekran ile beraber 2013 yılından beri kullanılan dijital ekran kaldırılmış, ve yerine 3,5 inçlik TFT ekran tercih edilmiş. Yamaha MT-09 aynı zamanda R1’de kullanılan 6 eksenli IMU, ile beraber yatma açısına göre çalışan çekiş kontrol sistemi, kaydırma kontrol sistemi(SCS), teker kontrol sistemi (LIF) ve fren kontrol sistemine(BC) sahip.
Güncel Yamaha modelleri için Yamaha Türkiye’nin sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Çekiş kontrol sistemi bir önceki Yamaha MT-09 gibi TCS isteğe göre ayarlanabiliyor, fakat iki farklı modun yanında eklenen Mod M seçeceği ile çekiş kontrol daha kişiselleştirilebilir hale getirilmiş. Donanımlar arasında aynı zamanda yukarı aşağı çalışan Quickshifter da bulunuyor.
Tüm bu değişikliklerin yanında en çok tartışılan değişiklik ise yenilenen far tasarımı olmuş. Kullanılan bütün farlar LED teknolojisine sahip. Ön tarafta ve arka tarafta farlar Y şeklinde konumlandırılmış, Yamahanın açıklamasına göre bu “Y” far tasarımını gelecek MT modellerinde de göreceğiz.
Öne Çıkan Teknik Özellikleri ile Yeni Yamaha MT-09'un
Yeni 889 cc sıralı 3 silindirli 4 valfli DOHC sıvı soğutmalı EU5 motor
Tüm motor devirlerinde daha fazla güç
Daha düşük devirlerde maksimum torkta %7 artış
Maksimum güçte 4 PS artış
2,3 kg daha hafif, yeni CF dökme alüminyum Deltabox şasi
189 kg daha düşük dolu ağırlık; 4 kg azaltma ve 900 cc çıplak gövdeli sınıfın en hafifi
Daha dinamik yol tutuşu için daha kısa tekerlekler arası mesafe
Yeni, hafif alüminyum arka maşa
Sade ve güzel yeni nesil MT tarzı
Crystal Graphite şasi kaplamasıyla baştan sona premium kalite
Önde ve arkada, marka karakteristiğinin simgesi olan Y şeklinde tam LED aydınlatma
Vites yükseltme ve düşürme işlevlerine sahip yeni Hızlı Vites Değiştirme sistemi
Geliştirilmiş A&S debriyaj
Hafif ve kompakt 6 eksenli yeni IMU
Yatışa duyarlı sürücü yardımı özellikleri: Üç müdahale moduyla TCS, SCS ve LIFt
ABS ve Fren Kontrolü sistemi (BC)
D-MODE değiştirilebilir motor çalışma modları
Yeni, ultra hafif SpinForged 17 inç jantlar
120/70-17 ön lastik ve daha büyük 180/70-17 arka lastik
Yenilenen düzeniyle tamamen ayarlanabilir KYB® 41 mm USD çatallar
Yenilenen düzeniyle ayarlanabilir KYB® arka amortisör
Tam renkli 3,5 inç TFT göstergeler ve uzaktan kontrol için gidon anahtarı
Radyal ön ana silindir ve 298 mm çift ön disk