Yazar: Özlem Köseoğlu
Liqui Moly satış noktası, Anlas, Pirelli, Metzeler, Dunlop, Continental gibi profesyonel lastik markalarına ait modellerin satışının ve satış sonrası montajlarının yapıldığı, tam otomatik makinalar ile balans hizmeti veren uzmanlaşmış kadrosu ile Moto-Mekhan’dayız.
Mekanı ve servisleri daha yakından tanımak için sahibi iki kardeş Doğan Bilen, İsmail Bilen ve Anlas İzmir Bölge Müdürü Naif Acar ile birlikteyiz.
Motoron: Moto-Mekhan’ı nasıl açmaya karar verdiniz?
Doğan Bilen: Lastik konusunda çok profesyonel eğitimler aldıktan sonra bu dükkanı açmaya karar verdik. Anlas İzmir Bölge Müdürü olan Naif Bey, lastik konusunda oldukça tecrübeli ve bize her konuda önderlik yaptı. Bilirsiniz, motosiklet araba gibi değil. Motosikleti kimse kolay kolay gözünün önünden ayırmak istemez. Bu yüzden gelen müşterilerimiz, rahat rahat çayını, kahvesini içerken gözlerinin önünde işlemlerin yapıldığı, bir bayanın yalnız başına gelip servis hizmeti alabildiği elit bir ortamda bu işi yapmak istedik. Keyifli bir yer olması amacıyla dükkan içerisinde kafe bölümü de yaptık. Moto-Mekhan’ı, Mart ayında açtık. Yeni olmamıza rağmen bizi en mutlu eden taraf, işlemlerini yaptığımız bütün motorcu arkadaşlarımızın, mutlaka diğer arkadaşlarını buraya yönlendiriyor olması. Bu da müşteri memnuniyetini gösteriyor.
M.: Hangi markaların bayiliğini yapıyorsunuz?
Doğan Bilen: Anlas, Pirelli, Metzeler, Dunlop, Continental gibi dünyaca ünlü markaları bünyemizde bulunduruyoruz. Ayrıca bu ünlü markaların içinde, dünyanın en iyi yağ, katkı ve bakım markası olan Liqui Moly satış noktasıyız. Sınıfının en iyi markası olan dünyaca bilinen K&N Filtre ürünlerini bulunduruyoruz.
Moto-Mekhan’da ayrıca toptan satışta bulunuyor. Buradan Türkiye’nin her yerine kargoyla ürünler gönderilebiliyor.
M.: Moto-Mekhan’da verdiğiniz hizmetler nelerdir?
Doğan Bilen: Motosiklet lastiği deyince akla gelen her şey diyebilirim. Araştırıp bu iş için oldukça profesyonel makinalar aldık. Motosikletin lastiği takılıp sökülürken jantı hiçbir şekilde çizmeden bu işlemi yapabilecek ekipmanlarımız mevcut. Motosiklette balans çok önemli bir konu olduğu için balansı, optik okuyuculu ve LED ekranlı, direk müşterinin gözünün önünde her şeyin otomatik yapıldığı bir makine ve ekipman ile yapmaktayız. Ayrıca lastik patlamaları halinde motosiklete özel ve kaliteli yamalar kullanıyoruz.
Özellikle lastik fiyatları düşünüldüğünde tamir için kullanılan malzeme ve ekipmanda lastiğin ömrünü uzatmak için gerçekten çok önemli, bu yüzden 500 ya da 1,000 TL’ye lastik alıp sıradan yamalar ve malzemelerle tamir işlemi yapmak mantıklı olmuyor. Müşterimiz istese bile kalitesiz, sıradan yama yapmıyoruz.
Çünkü garanti veremediğimiz hiçbir hizmeti ve ürünü, müşterilerimize vermiyoruz. Lastiğini sattığımız kişilerin bilgilerini, geliş tarihini, lastik ebatlarını ve motosikletin kilometre bilgisini alıp profesyonel bir servis gibi kayıt açıyoruz. Daha sonra olur da problem çıkarsa mutlaka garanti kapsamı dahilinde işlemin yapılmasını sağlıyoruz. Ayrıca Moto-Mekhan’da yağın, pasın olmadığı bir ortamda pırıl pırıl tertemiz bir şekilde işlemlerin yapılmasını sağlamak için çalışmaktayız.
Moto-Mekhan, çok ferah, modern bir şekilde dekor edilmiş. Motosikletle ilgili videoların gösterildiği televizyon karşısındaki kafe köşesinde kahvenizi yudumlarken motosikletinize gerçekleşen işlemi izleyebiliyorsunuz. Ayrıca lastiklere işlemlerinin yapıldığı servis alanı sıradanlığın dışında gıcır gıcır ve mis gibi.
M.: Sizce lastik seçerken doğru tercih nasıl yapılmalıdır?
Doğan Bilen: Motosiklet lastiği, hassasiyeti çok yüksek bir üründür ve bir araba lastiği gibi değildir. O yüzden bütün dünyada farklı fiyat skalası olan Uzak Doğu Ülkelerini hesaba katmazsak, motosiklet lastiği daha pahalı bir üründür. Motorun profiline, kullanıcının profiline uygun olan bir lastiğin tercih edilmesi gerekmektedir. Her lastik her motora, her lastik her kullanıcı profiline uygun değildir. Doğru ürünü, doğru motosiklet ve kullanıcıya vermediğiniz taktirde o kişi, o lastikten mutlu olup keyif alamaz ve en önemlisi güvenlikli kullanamaz.
Örneğin Enduro ya da Naked model için geçerli olan bir lastik desen ve profilini tutup Racing tipi bir motora takarsanız, sürücü yolda giderken motosikletin direksiyonunda çırpma yaşar. O yüzden, mutlaka doğru yönlendirmelerde bulunmaya dikkat ediyoruz. Ancak kullanıcının da kendini iyi tarif etmesi çok önemli, eğer hiç Off-Road a çıkmayacağı bir Enduro motosikleti varsa motosikleti daha güzel gösteriyor diye Dişli Lastik tercih etmemelidir. Özellikle bize bu konuda önderlik yapan Naif Bey’in 21 yıllık lastik sektörü tecrübesi de bizim yönlendirmelerimizin temelini oluşturuyor. Kardeşim İsmail ile sunum, satış, ustalık ve servis konusunda kendisinden sürekli eğitimler alıyoruz.
Moto-Mekhan, aynı zamanda İzmir Anlas Satış ve Satış Sonrası Destek Noktası olarak hizmet veriyor. Anlas Anadolu Lastik İzmir Bölge Müdürü Naif Bey’e kulak verelim.
Başarılı Türk markası Anlas Anadolu Lastik İzmir Bölge Müdürü Naif Bey, sektördeki 21 senelik tecrübesi ile sürücünün motosikletini kullandığı yol ve çevre koşullarının, agresif ya da yumuşak bir sürücü olmasının lastik seçiminde önem taşıdığını belirtiyor.
M.: Naif Bey, lastiklerimizi ne zaman değiştirmemiz gerekir? Tecrübelerinize dayanarak sizden tüyolar alabilir miyiz?
Naif Acar: Lastiğin asıl ömrü, lastiği motora taktığınızda ve havayı bastığınız andan itibaren başlamaktadır. Lastiğiniz, motosiklete taktığınız günden itibaren üç yılı doldurduysa mutlaka değişmesi gerekiyor demektir. Çünkü lastik, ağaçtan çıkan bildiğimiz gerçek doğal kauçukla üretilmektedir ve doğası gereği, onun da bir ömrü vardır. Birinci öncelik, yıl ömrüdür. Havayı bastığınız andan itibaren üç yıl içerisinde isterseniz 1,000 km isterseniz 10,000 km yapın, lastiğinizin ömrü bitmiştir.
Hiç kimse unutmamalıdır ki lastik, kullanıcısını hayata bağlayan bir aksamdır ve ömrünü tamamlayan lastik, sertleşerek fren mesafesinin uzamasına sebep olur. Özellikle iki teker üzerinde iseniz fren mesafesi “Hayat” demektir. İkinci öncelik ise yapılan kilometredir. Radyal lastiklerin, AB standartlarınca yumuşak ve sert kullanıcıya göre değişebilen 12,000 ile 15,000 kilometrelik bir ömrü vardır. Bundan sonraki süreç, lastiğin sertleşmesine neden olmaktadır ve o lastik sertleşmeye başlayınca, yol tutuşunda, fren mesafesinde ve viraj emniyetinde zafiyetler başlamaktadır. O yüzden, yapılan kilometre ve lastiğin ömrü önemlidir. Ya ömür ya kilometre, hangisi önce gelirse o önem kazanmaktadır.
Naif Acar: Motosikleti ve bizi taşıyan aslında lastiğin içindeki havadır. Lastik, o havanın bir kılıfıdır ve o havayı sürekli doğru kullanmak gerekir. Herkes, ayda bir kere, lastiklerinin havasını kontrol ettirmelidir. Eksik hava da, çok hava da lastiğin farklı davranmasına sebep olabilir. Bu da kullanıcı memnuniyetsizliği ya da lastikte oluşabilecek istenmeyen arızalara sebep olacaktır. Doğru lastik havası, hem can güvenliği için önemlidir hem de lastiğin ömrünü sağlıklı hale getirir.
Naif Acar: Motosikletiniz, beton zemin üzerinde ise lastiklerin mutlaka askıya alınmasını tavsiye ediyoruz. Arka lastik, sehpaya alınırsa, ön lastiğin altına da tahta ya da battaniye konmasını öneriyoruz. Alınamadığı takdirde, lastiğin ömrü bitmeye başlıyor. Lastik, canlıdır ve içerisinde yağ baloncukları vardır. Bunlar, siz yolda sürdükçe canlanırlar. Motorunuzu durağan hale getirdiğinizde bu baloncuklar, ölmeye başlar. Kısacası “Motoru kullanmıyorum, depoya koydum.” demekle lastiğinizin ömrünü uzatmış olmuyorsunuz. Ayrıca unutulmamalıdır ki, kullanmadığınız lastiklerinizi uzun süre güneş ışığı ve nemli ortamdan korumalısınız.
M.: Müşteri memnuniyetiyle ilgili düşünceleriniz nelerdir?
Doğan Bilen: Bizim için müşteri memnuniyeti, birinci plandadır. Müşteri memnuniyetinin olmadığı hiçbir marka, yaşayamaz. Gelen müşterilerimize, dostlarımıza iyi hizmet vermek adına çok çalışıyoruz. Ayrıca garanti veremediğimiz hiçbir hizmeti ve ürünü, müşterilerimize vermiyoruz.
M.: Moto-Mekhan’ı ziyaret etmek isteyen motosiklet tutkunları için Sosyal Medya ve iletişim bilgileriniz nelerdir?
Doğan Bilen: Sosyal Medya’da bir miktar da olsa kendimizi ve yaptığımız işleri anlatmaya çalışıyoruz.
Facebook adresimiz: https://www.facebook.com/motomekhan/
Telefon numaramız: 0 (232) 404 0900.
Adres: Umurbey Mahallesi, Şehitler Caddesi, No: 102, Alsancak – İzmir.
Tarif edecek olursak, Alsancak Stadı caddesinde, Motosiklet Muayene İstasyonu’nun hemen yan tarafında yer alıyoruz. Tüm motosiklet tutkunlarını, Moto-Mekhan’a bekliyoruz