in

Kadir Topbaş Fark Etmedi, Mevlüt Uysal Fark Eder mi?

Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde; pireler berber, develer tellal, motosiklet kullanıcıları kelle koltukta tıngır mıngır gider iken, bundan 5 yıl kadar önce zamanın İstanbul Büyükşehir Belelediye Başkanı Kadir Topbaş’a öneride bulunmuştum. Üstelik fark edilsin diye Osmanlı’nın son dahiliye nazırı Ali Kemal’in torunu olan zamanın Londra Belediye Başkanı Boris Johnson’ı amacıma alet etmiştim. Ne var ki başkan, işi başından aşkın olduğu için yazıyı fark etmedi.

Olsun, görmemiş olabilir diyerek üşenmeyip bir yazı daha yazdım. Bu kez uyanıklık edip kalem müdürlerine ve sekreterlerine ve hatta motosiklet kullanan belediye çalışanlarına da yazımda mesaj yolladım; dedim ki yazıyı okuyan başkana da okutsun. Bu kez fark etti mi? ı-ıh!

Oysa bir fark etse, bugün bambaşka konumda olabilirdi. Nereden mi biliyorum, bakın Boris Johnson’a adam birşeyleri doğru yapmış ki, dün belediye başkanıyken bugün üzerinde güneş batmayan imparatorluğun dışişleri bakanı.

Kadir Topbaş’a ne önermiştim de fark etmedi ya da dikkate değer bulmadı derseniz, bugün bile geçerliliğinden hiçbir şey kaybetmeyen bu yazıyı, daha önce okuyanların affına sığınarak bir bölümünü tekrar yayımlıyorum.

Kadir Topbaş’a Çankırılı Hacı Ahmet Efendi’nin torunundan trafik için çözüm önerisi!

Okulların tatil olmasıyla trafiğin rahatlayacağını düşünürken, köprülerde ve bağlantı yollarında başlayan onarım çalışmaları, malumunuz İstanbulluları çileden çıkarmaya başladı. Tepede 30 dereceyi aşan bir sıcak, ilerlemeyen bir trafik! İşiniz gücünüz var, zamana karşı yarışıyorsunuz, ya da hastanız var hastaneye ulaşmanız lazım. Ne mümkün! Araçlarda kontakt kapatılmış, yol ortasında çift kale maç oynanıyor. Tipik bir oynatmaya az kaldı durumu!

Ama Kadir bey ne yapsın! Köprülerin onarılması bir zorunluluk! Zamanlamaya gelince herkes elini vicdanı koysun başka zaman yok! Hal böyleyken belediyemiz şehir hatlarına yükleniyor. Yanlış da değil, elde ne imkan varsa kullanmak gerekir. Ne varki, İstanbul, bir Venedik değil! Kanallar, kentin  dört bir yanına yayılmıyor. Anlayacağınız büyükşehir İstanbul için şehir hatları da hikaye!

“Hep şikayet, hep şikayet! Önerisi olan varsa söylesin!” dediğinizi duyar gibiyim.

Öneri benden değil; büyük büyük dedesi Çankırılı Hacı Ahmet Efendi, dedesi ise Osmanlı’nın son dahiliye nazırı Ali Kemal olan Londra Belediye Başkanı Boris Johnson’dan!

Londra’nın da başı trafikle dertte olduğu aşikar. Bu sorunu bir nebze de olsun çözmek için İstanbul gibi metrobüs yollarına sahip olan (Red Road) Londra Belediyesi, bundan yaklaşık iki yıl önce (7 yıl önce) bir karar alıyor ve motosikletlerin otobüsler için ayrılan yolları kullanmalarına izin veriyor.

Denenmiş ve olumlu sonuçlar alınmış Londra’daki bu uygulamayı İstanbul’da uygulamamak için hiçbir neden yok! Bu karar ile hem trafik bir nebze olsun rahatlayacak,  hem de iki şerit arasında -adeta iki keskin bıçak arasında- ilerleyen motosiklet kullanıcıları her gün hayatlarını riske atmaktan kurtulacaklar.”

Motosiklet Kullanıcıları ve Sporları Federasyonu’nun iyi niyetli girişimiyle birkaç gün önce yüzlerce motosiklet kullanıcısı “Motosikletleri Fark Edin” diye bir araya geldi; sorunlarının dile getirdi. Dilerim; İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yeni belediye başkanı Mevlüt Uysal da selefi gibi yapmaz, her geçen gün sayıları artan motosiklet kullanıcılarını fark eder ve çözüm önerilerimizi dikkate alır.

Motorunuzun ve yaşam sevincinizin hep “on” olması dileğiyle..

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Jeton Düştü Sonunda!

Kafa Salınımı

REKLAM