Yazar: Pencuse
Bütün kış bekledik. Ducati’nin kararı ile meraklandık. Dorna’nın son dakika kuralları ile hareketlendik. Sonunda, motorlar gride dizildi, ve Qatar yarışı beklediğimize değdi.
Kağıt üstünde bir çok değişiklik olmuştu. Honda tam olarak Dorna’nın istediği gibi erişilebilir fiyatta, pnömatik valfler ve kesintisiz şanzıman yerine konvansiyonel valfli ve şanzımanlı RCV1000R motorunu üretmiş ve takımlara satmıştı. Yamaha, M1 motoru ile birlikte arka salıncağı ve şasiyi de kiralamaya karar verdi. Ducati, Pramac takımına doğrudan motosikletleri temin etti. Böylece, hareketli engel CRT’lerin yerine daha dişli rakipler beklenebilecekti. Üstüne, standard Dorna yazılımı ile birlikte 24lt yakıt ve 12 motor değiştirme hakkı da tanımlanınca, pistte hem daha çok hem de daha hızlı takımlar görmeliydik.
Yarıştan altı hafta önce, geçen sezon bütün istatistikleri alt üst eden en genç çaylak şampiyon Marc Marquez motokros antremanında ayağını kırdı. Eski kral Valentino Rossi, en az kendisi kadar kahraman mekanikeri Jerry Burgess’i emekli edip, hiç MotoGP tecrübesi olmayan, bir defa SBK motoru test ederken çalıştığı memleketlisi Silvano Galbusera ile anlaştı. Geçen sene CRT sınıfının lideri Aleix Espargaro Yamaha motorunu kullanacak NGM Forward takımına geçti. Tech 3 ‘de harikülade bir sezon geçiren Cal Crutchlow hayallerine kavuşup Ducati fabrika takımı ile anlaştı. Şampiyonluğunu çaylağa kaptıran Jorge Lorenzo tüm hırsıyla yeni sezona hazırlandı. Geçen sene Avusturalya Phillips Island’da yaşanan lastik felaketinden sonra Bridgestone güçlendirilmiş yeni hamuru ile yeni lastikleri tasarladı. Ve Sepang’da testlere başlayan tüm takımlardan Honda, Yamaha ve Ducati fabrika takımları Phillips Island’a giderken, geri kalan grid Qatar’da son testlerini tamamladı.
Qatar pisti çölün ortasında esen rüzgarlarla tozlu olması ve yarışların gece yapılması dolayısıyla hem lastiklere hem de sürücülere diğer tüm pistlerden farklı bir tecrübe sunuyor. Yarış haftasonunda, Aleix Espargaro ilk antreman turlarında en iyi tur zamanlarını yaparak, tüm dikkatleri üzerine topladı. Sıralama günü bütün gözler onun üstündeydi, ancak stresin ağırlığını taşımakta muvaffakiyet gösteremeyen Aleix Espargaro, 15 dakika içinde iki kere düşerek, pole şansını harcadı, 9ncu olmaya hak kazandı. Altı haftadır ayağında atel ile motora binemeyen Marc Marquez ise, en ön sıradan yarışa başlayacaktı. Lorenzo arka lastiğin tutuşundan sürekli şikayet etti ve ikinci sırada 5nci pozisyonu aldı. Hemen yanından Dani Pedrosa kalkacaktı. Rossi ise dördüncü sırada ve 10ncu pozisyondaydı.
Sezonun ilk yarışı sonunda başladığında, Lorenzo hep yaptığı gibi ilk viraj sonunda en ön sıraya yerleşti. Bradl hemen arkasındaydı. Marquez ise üçüncülüğe düştü. Hemen arayı açmak için acele eden Lorenzo ilk turu tamamlayamadan yarış dışı kaldı. Rossi eski günlerdeki gibi hızla ilk sıralara tırmanırken, Marquez’in baskına dayanamayan Bradl da düşerek yarıştan ayrıldı. Antremanlarda güçlü turlar atan Aleix Espargaro ise takım arkadaşı Colin Edwards’ın yedek parçaları kullanılarak bir gecede toparlanan motor ile istikrar gösteremedi. Rossi sonunda yarışa liderlik eden Marquez’in arkasına geldiğine, tüm kış biriktirdiğimiz heyecanımız da fezaya fırladı. Amansız mücadelede, Rossi’nin tüm kış çalışarak geliştirdiği vucüd pozisyonu iyiden iyiye kendini belli ediyordu. Rossi artık Lorenzo gibi yatıyordu. Geçen sene tüm sezon şikayet ettiği ve eski kralın spesyali olan frenlerinin de geliştiği gözlendi. Önde kaçan Marquez ise her zamanki gibi viraja öyle bir giriyordu ki, motor tüm ekseninden kayıyor, adeta altında can çekişiyordu. Viraj girişlerinde yer kaptırmamak için tüm varlığı ile frenlere asılan Marquez, arka tekerini yerden kestiği halde, kararla kontra vererek motoru deviriyor, Rossi’nin tüm baskısına ısrarla direniyordu. Rossi sonunda Marquez’i geçti. Ancak tam da kendisinin yaptığı gibi, çaylak şampiyon hemen cevap verdi. Öyle bir atak etti ki, neredeyse Rossi’yi pistin dışına itecekti. Son tur ve bitiş çizgisine kadar baskını sürdüren Rossi, galibiyeti Marquez’e bırakmak zorunda kaldı. Sezonun ilk yarışı, kalbimizi ısıttı. Bu sporu neden bu kadar çok sevdiğimizi hatırlattı. Anında klasiklerin yanında yerini aldı.
Çok nadir hata yapan Lorenzo, sezon açılışındaki bu hatasıyla pahalı bir bedel ödedi. Geçen senenin şampiyonu sezona 25 puan önde başladı. Bu seneki performansına göre emekliliğine karar vereceğini söyleyen Rossi, ümid vaadeden bir performans sergiledi. Bir sonraki Texas Austin yarışı için 3 hafta bekleyecek olmamız çok tatsız. Zira Rossi bu sürüşünü geçen sene oldukça zayıf kaldığı Texas’ta da sürdürebilirse, Lorenzo hatasını telafi etmek için enerjisini doğru yönlendirirse, Aleix iyi ayarlanmış motorlarını kırmadan yarışa kadar gelebilirse, Pedrosa iyi gününde olursa ve Marc her zamanki gibi sürerse, yeni bir klasik seyretmemiz işten değil!!
Yorumlar
Loading…