Yazar: Burak Yıldız
Kawasaki’nin yeni Versys 650’si artık markanın tasarım anlayışını yansıtıyor. Doğal olarak önceki modelin eleştirilen tasarımından daha spor ve çekici görünüyor.
Kawasaki sonunda yenilenmesi beklenen yol endurosunu yeniledi. Yenilikçi ve iddialı tasarımıyla bakanları büyüleyen yeni Versys 650 motosiklet severlerle buluştu. Hatırlarsanız İntermot fuarına H2R modeli ile damgasını vuran marka, aynı zamanda Versys modeli ile de motosiklet kullanıcılarının kalbini çalmıştı.
Yeni Versys, ABS ve LT olmak üzere iki donanıma sahip. ABS’lisi standart versiyon, LT ise heybetli yan çantalar ve elcik koruma gibi donanımlara sahip.
Yeni Versys 650’nin en dikkat çekici özelliği kafa grenajı olmuş. Kawasaki’nin yeni tasarım anlayışından nasibini alan Versys 650,önceki beğenilmeyen kafa tasarımının aksine kardeşleri Ninja 300, ZX6-R ve ZX10-R’a benzeyen ve markanın imajını yansıtan çift farlı sinirli görünümün sahibi olmuş. Farların altında yer alan hava kanalları motora soğuk havayı iletmekle sorumlu. Yeniliklerden birisi de üç kademeli ayarlanabilen ön cam. Bu özellik uzun yola çıkan sürücüleri memnun edebilecek.
Kawasaki yetkilileri Versys’ın sadece tasarımını yenilemekle kalmamış, aynı zamanda mekaniğinde de iyileştirmelere yer vermiş. Tork için ayarlanan 650 cc’lik motoruyla ve yenilenmiş enjeksiyon sistemiyle Versys, yakıt tasarrufuyla beraber bu sınıf için ideal bir güç eğrisi de sunuyor(69 hp). Yeni yazılan ECU(Beyin) ayarları, yeni yakıt pompası, yeni hava kanallı radyatör sistemi(Kawasaki Air Management System)ve motorun üst devirlerde yüksek performans göstermesi için tasarlanan(68.3 hp’den 69 hp’ye) yeni tek parça egzoz da yapılan yenilikler arasında.
Sarı, siyah ve beyaz renkte piyasaya sürülen versys 650’nin ön tarafında çoğu motosiklette kullanılan ABS ile desteklenmiş 300mm’lik çift pistonlu kaliperler kullanılmış. Arka tarafta ise yine ABS ile desteklenen 250mm’lik çift pistonlu kaliperler tercih edilmiş. Bunlar, Versys’ı kolayca durdurabileceğimizi gösteren yenileştirmeler olarak aklımızın bir ucunda kalıyor.
Versys’ın arka tarafında 41mm’lik ters bir şekilde yerleştirilmiş amortisörler göze çarpıyor. Ön tarafta ise kolay ayarlanabilir Showa marka amortisörler tercih edilmiş. Önceki modele göre daha büyük olan yakıt deposu daha uzun süre benzinliğe uğramayacağınız anlamına geliyor.