Menu
in ,

Keanu Reeves’in Motosiklet Serüveni

Yazar: Ahmet TEZCAN

Hollywood aktörü ve Arch Motorcycles’ın kurucusu Keanu Reeves, iki teker üzerinde geçen hayatını anlatıyor. Detaylar için devam edin…

Keanu Reeves’i tanıtmamıza gerek yok, “The Matrix” serisi, “Konstantin”, “Dünyanın Durduğu Gün” gibi filmlerden tanıyoruz. Norton motosikletlerden bir koleksiyon yapmış olan 50 yaşındaki aktörün motosiklet serüvenini anlatmaya çalışacağız, hemen başlayalım.

 

 

Keanu Reesves: “Motosiklet sürmeyi 22 yaşındayken öğrendim. O sıralar Münich’te bir çizim üzerinde çalışıyordum ve bir enduro sürme fırsatı buldum. Los Angeles’a geri döndüğümde bir Kawasaki KLR600 satın aldım. Bir süre onu kullandıktan sonra ilk Norton’uma sahip oldum. Nortonlar hakkında her şeyi öğrendim ve gerçekten hatlarına aşık oldum.

 

Yıllar boyunca çalıştığım sürece ikinci el motosikletler satın aldım. Chicago’da bir Kawasaki KZ900 ve Portland’da bir Suzuki GS1100E kullandım tabii ondan önce 1978 model bir Moto Guzzi T3 satın almıştım. Daha sonra Pittsburgh’da bir Harley Shovelhead, Matrix için Avustralya’ya gittiğimde 750 Norton, Matrix’in ikinci filmi için de bir Sportster satın aldım. Bunların yanı sıra eski bir BMW 750 ve 88 model bir Suzuki GSX-R750’im olmuştu.

 

 

Henüz uzun bir yolculuğa çıkmadım. Turlarım genellikle Los Angeles civarında olmuştu gerçi farklı ülkelerde de destansı turlara çıkmıştım. Bunlara, Kuzey Avustralya ve Fransa’daki Napolyon Karayolu’nu örnek verebililirim ki gerçekten güzeldi.

 

Arazi sürüşüne ilk kez kız arkadaşımın karavanda yaşayan ailesi ile çıkmıştım. Nerede olduğunu hatırlamıyorum ama düştüğüm çukuru hatırlıyorum! Küçük bir göl gördüm, frenlere sarıldım ve kendimi çukurda buldum fakat yaralanmamıştım. O zamandan beri bazı dişlerimi kırdım, dalağım yırtıldı, bir kolum ve bir bacağım kırıldı. Bu yaralanmaların hepsi farklı kazalarda olmuştu.

 

Birkaç sürüş okulu bitirdim. Las Vegas’ta Freddi Spencer sürüş okuluna gitmiştim ve iz-frenlemeyi öğrenmek gerçekten güzeldi. Ben geceleri dolunay varken kanyonlarda motoru kapatıp frenleri olabildiğince az kullanarak yokuş aşağı süzülmeyi severim.

 

 

ARCH, tamamlanmamış bir Dyna ile başladı. Gard Hollinger’ı görmeye gitmiştim ve yaptığı şeyi gördüğümde bana bir custom motosiklet yapmasını istedim. Böylece motosikletin her şeyini çıkarıp sadece motorunu bıraktık. O prototipi inşa etti ben de test ettim, gerçekten inanılmazdı ve tam istediğim gibi bir sürüş deneyimi olmuştu.

 

Arch Motorcycle ile ilgili yaptığımız haberi okumak için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

 

Arch Motorcycles KRGT-1 İlk Bakış

Cevap bırakın