in

Kış Motoru

Piaggio Beverly 300 Kış geldi, havalar soğudu. Yağmurlar da artmaya başladı. Büyük motor insanın üstünü başını korumada pek yardımcı değil. Trafik de araba ile geçilemeyince, çareyi skuter kullanımına yüklenmekte bulduk. 2010 model Beverly 300’ümüz 22 bin kilometreye ulaştı.

ÇAMUR

Kardan arta kalan sular hafriyat kamyonlarının pisliği, havadaki toz, sahradan gelen kum ve de etrafın pisliği ile bileşince ortaya motorun üzerindeki bu acayip katman ortaya çıkıyor. Aynı gün yıkanmasına rağmen tekrardan yola çıkmak görüntünün bu hale gelmesine sebep oluyor.

 

YENİ LASTİKLER

 

Michelin City Grip’leri takalı 1,5 yıl ve yaklaşık 14 bin kilometre oldu. Dün köprü yolunda bulduğum 10 cm’lik inşaat çivisi arka lastiğin sonu oldu. Ön lastikte de başından beri bir hata var. Takıldığından beri çözülemiyor, 2 kere farklı yerlere balansa gitmesine rağmen titremeye devam ediyor. Dolayısıyla arkayı değiştirirken, önü de değiştirdim. Öndeki tireme geçti, böylece eski City Grip’te gerçekten bir problem olduğunu kendimce ispatladım.

 

Yeni set olarak piyasada en kolay bulunan ve de ıslak-kuru performanslarından memnun kaldığım Michelin City Grip’leri seçtim. Ön-arka 16 inç. Arka lastik sert frende kilitlemeye başlamıştı –ki Beverly’nin 16 inç arka lastikli bu modelinde tekerleği kiltlemek zorduryeni lastikle kilitlemiyor oluşu değiştirmekle doğru karar verdiğimi gösterdi. İki lastiğin toplam bedeli 390 TL ve takma masrafı.

 

Kış Motoru 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

TUCANO URBANO ELCİK KORUMALAR

 

Diz örtüsünden sonra kullandığım en faydalı ikinci aksesuar. Bazı kullanıcılar eli sokup çıkartmayı güç ve tehlikeli buluyorlar. Ama çabuk alışılıyor. İşe gittiğimde ıslak eldivenleri asla kurutamıyor, akşam ıslak eldivenleri zorla tekrar giyiyordum. Her ne kadar eldivenler su geçirmez olsa da, ıslanınca çok kötü oluyorlar. Dolayısıyla bu neopren koruyucular çok işe yaradı.

 

AKRAPOVIC EGZOZ

 

Markanın Türkiye distribütörü Korlas’tan aldığım ve 2 yıldır kullandığım egzozu, arka lastiği sökebilmek için çıkarttık. Aa, o da nesi? Bağlantı noktasından kırılmış. Titanyum egzozun hafifliği bir harika. Görünüşü güzel, ses kapağını çıkartmazsanız sesi de orjinale yakın. Orjinal egzoz ağır olduğu ve çok hızlı paslandığı için bunu tercih ettim. Bu motor için tek bağlantı noktası öngörülmüş, buradaki vida ya sürekli gevşeyip düşüyor, iyi tutturursanız da kırılıyordu. Merkez Servis’te Apo Usta buna harika bir çözüm üretti, ancak bu sefer de oradan kopamayınca boğazdan kırılmış.

 

Canlı nesneler haricinde herşeyi birbirine kaynatabilmesiyle meşhur Atatürk Sanayi’deki Özeniş’e götürdük, 30 TL’ye süper bir şekilde kaynatıverdi. Aynı egzozun Vespa GTS için olanında çift gövde bağlantısı var, tahminen bu daha problemsizdir. Egzoz fiyatı 500 euro, elektronik olarak ayar yapmak gerekmiyor.

 

Kış Motoru 2. İçerik Fotoğrafı

 

ÖN CAM

 

Yüksek ön cam Beverly’lerde standart. Sürücüyü her türlü dış etkenden başarılı biçimde koruyor. Zaten Beverly’nin sürücü korumasının hastasıyız.

 

FREN PEDLERİ

 

Piaggio’nun bu motorda kullandığı yeşil renkli fren pedlerinin ortalama ömrünü biliyor musunuz? 40-50 bin kilometre arası. Evet, evladiyelik gibi bir şey. Büyük motordan geçtiyseniz frenler tutmuyormuş gibi yumuşak gelse de, 20 bin kilometreden sonra ayarının çok iyi olduğunu söyleyebilirim.

 

Kış Motoru 3. İçerik Fotoğrafı

 

TUCANO URBANO DİZ ÖRTÜSÜ

 

Milano’ya gidip de binlerce skuterin hepsinde takılı olduğunu görünce benimkine de almadan edemedim. Bu kadar adamın bir bildiği var herhalde. Evet, 1 senedir kullanıyorum, bildikleri bir şey varmış. Hayat kurtaran bir sistem. Öncelikle soğuktan ve dış etkilerden mükemmel koruyor. Yağmur, kar, çamur, farketmiyor. Mesafeleriniz kısa ise normal pantalonla binebilirsiniz, üşütmüyor. Motora temas eden noktalar için içinden çıkan şeffaf folyoları motora doğru yapıştırırsanız boyayı da çizmiyor. Yazın çıkartmıştım, takıp sökmesi kolay. Her iki tarafındaki şişebilir balonlar sayesinde sallantı ve çırpma da yapmıyor. Motorculuk hayatımda kullandığım en faydalı aksesuar. Beverly’nin radyatör havalandırmasının bunun içine doğru çıkması ve içinin sıcacık olması ise bir başka bulunmaz nimet. Pek çok motora uygun modelleri var; 100 euro civarı. Hala almadınız mı? www.motosikletim.com.tr

 

Kış Motoru 4. İçerik Fotoğrafı

 

300CC MOTOR

 

22 beygir güç üretebilen bu harika motor, göstergede örtü ile 130, örtüsüz 140 km/saati çok rahat görüyor. Buna rağmen 3,7litre/100 kilometre tüketimi geçmiyor. Hafif oluşu da motorun yürüyen aksamına büyük avantaj sağlıyor. Mohikan savaşçılarının sonuncusu.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Kawasaki ZX-10R Superbike Teknik: Şampiyonun Anatomisi

Savaş Eseri: War Boy

REKLAM