Yazar: Alişan Fidan
Bazı değişiklikler basına duyruldu fakat değişikliklerin çoğu hala sır olarak gizli.
KTM 690 Duke için yaptığı güncellemelerini açıkladı. Bunun yanında
üretim öncesi prototiplerden bazı fotoğraflar da yayınladı. Değişiklikler
motosikletin üzerindeki 693CC tek silndirli motoru da kapsıyor. Motorun çap
değeri yükselirken strok değeri düşürülmüş ve böylece 67 beygirlik motor 73
beygire ulaşmış ve tork ise %6 oranında yükselmiş. Redline 8000 devirden 9000
devire yükselmiş ve söylenilene göre eklenen yeni bir balans mili ile titreşim
düşürülmüş. Diğer değişiklikler ise sürüş modları, patinaj kontrolü, renkli bir
kadran ve yeni bir koltuk olarak duyuruldu.
Sonuna “R” eklenmiş bir modelin daha da güçlü olacağı ve 1290
Super Adventure’da olana benzer bir “Viraj
ABS Sistemi” ile donatılacağı ayrıca belirtildi. Duke R’da ayrıca WP marka
süspansiyonlar, brembo frenler ve tel jantlar kullanılacak.
Şuana kadar aldığımız bilgilere göre hiçbir resmi lansman
yapılmamış ve KTM’nin sözcüsünün bize aktardığına göre üretim öncesi bir
prototip modeli Avusturya’da özel bir davetle basına tanıtılacak.