Yazar: Motoron
Dünya Enduro pazarının lideri olan KTM, 2015 EXC modellerinin basın lansmanı 17-19 haziran
tarihlerin de Avrupanın kültür başkentlerinden Sibiu da gerçekleştirdi
Enduronun ruhuna uygun doğal ve coğrafik yapıya sahip olan Sibiu aynı zamanda Redbull Romaniacs gibi uluslararası extrem enduro yarışlarınında ev sahibi.
Dünyanın bir çok ülkesinden basın mensuplarının davet edildiği organizasyona KTM mükemmel bir şekilde hazırlanmış. Sibiu havalanına 35 km mesafede bulunan Hohe Rinne Paltiş otel de cocktail ile başlayan organizasyon ertesi günün sabahında basın toplantısı ve test sürüşleri ile devam etti. 2014 yılında EXC modelleri ile zirvedeki yerini koruyan KTM, 2015 EXC modellerini daha da geliştirerek yerini kimseye kaptırmaya niyeti olmadığını birkez daha göstermiş oldu. Motosikletlerin mühendisliğinden üretimine kadar her safhada tüm detaylar düşünülerek her sene olduğu gibi mükemmel motorlar ortaya çıkartılmış.
KTM markasıyla ve EXC modeliyle üst üste 5 yıl Türkiye şampiyonu olmuş bir sporcu olarak, Dünya şampiyonu EXC modellerinin testini yapacak olmaktan dolayı son derece mutluyum. Geçtiğimiz hafta düzenlenen Dünya Cross country Rally Sardunya yarışında KTM 450 EXC ile 1500 km’lik zorlu etabı tamamlayıp hemen ardından ayağımın tozu ile Romanya ya geldim.
Otel önünde sıralanmış ve testi bekleyen EXC ler daha ilk görüşte kendilerine beni hayran bıraktı. Mükemmel tasarım ve donanıma sahip olan exc ler her yıl olduğu gibi bu yıl da gerek tasarımları gerekse de renkleriyle çok çekici. 2015 modellerinde ilk göze çarpan fabrika takımlarında ve sixdays lerde bulunan turuncu şase artık tüm EXC ler de standart. KTM binicilerinin turuncu şaseye olan ilgilisini herkes biliyor. Hatta sırf bu yüzden standart motorlarının şasesini söküp turuncuya boyayan kullanıcılar bile biliyorum. KTM bu ilgiyi görerek kullanıcılarına harika bir sürpriz yapmış. Diğer bir değişiklik ise 2015 EXC lerdeki Siyah jantlar ve Jant telleri. Maximum kaliteye ve minimum ağırlığa Giant jantlar ve CNC jant göbeği turuncu şaseyle oldukça uyumlu ve motosikleti çok daha şık gösteriyor. Sadece sixdays modellerinde görmeye alıştığımız siyah gidon ise süper güçlendirirmiş şekliyle 2015 modellerin tümünde standart hale getirilmiş. Yeni beyaz ve turuncu karışımlı grenajlar ve yeni grafik tasarımı ile adeta KTM’in factory racing motorlarını anımsatan 2015 exc ler kullanıcıları tarafından oldukça beğeni toplayacağa benziyor. Daha soft hale getirilmiş gripler sürüş keyfini arttırırken, hand guard lar ise 2015 EXC’lerde daha esnek ve dayanıklı.
Yeni Digital yol bilgisayarı gene KTM nin 2015 EXC modellerinde. Oldukça şık ve kullanışlı olan gösterge sürücüye birçok detaylı bilgiyide veriyor. 3ah akü daha hafif ve önceki modellere göre daha güçlü hale getirilmiş. Marş motoru önceki modellere göre daha korunaklı ve yüksek performanslı. Gene 4 zamanlılarda egzoz sisteminde yapılan değişiklikler motorun daha akıcı ve yüksek performansta kullanılmasını sağlıyor. EXC 125 ve 200 cc’lerin süspansiyonlarında bazı değişiklikler yapılarak motosikletin sürüş keyfi ve yol tutuşu arttırılmış. Gene 2015 EXC 125, 200, 250 ve 300 lerin karburetör ayarlarında değişiklikler yapılarak daha dengeli güç akışı sağlanmış. 4 zamanlı modellerin egzost sisteminde de bazı güncellemeler yapılarak motosiklet daha akıcı ve performanlı hale getirilmiş.
Romanya’da yapılan efsanevi yarış Romaniacs’ın parkurlarında KTM ekibinin hazırladığı zorlu arazi koşullarında yapmış olduğum testlerde tüm bu özellikleri ile beni kendine hayran bırakan yeni EXC lerin Türkiye’ye biran önce gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum. KTM’nin 2 zamanlı ve dört zamanlı olmak üzere çok geniş ürün ailesinde her cins Endurocu’ya uygun motosiklet mevcut. Ben Enduro ve rally şampiyonalarında yarışacağım motoru seçtim “KTM EXC 500 “, siz de hobi amaçlı ya da profesyonel olarak bineceğiniz EXC’lerinizi şimdiden seçin ve ayırtın.
Yorumlar
Loading…