Yazar: Alişan Fidan
Euro4 KTM’i de vurdu!
Euro4 regülasyonlarına uymak amacıyla KTM RC390’da değişikliklere
gitti.
En büyük değişim egzozda oldu. Eskiden motosikletin alt kısmında
bulunan egzoz artık sağda yer alıyor. Yeni egzoz dizaynının ardından motorun
alt kısmı da tıraşlandı ve inceltildi. KTM’in yaptığı açıklamaya göre bu
güncellemenin ardından motosikletin yer ile olan mesafesi arttı.
Yeni egzoz dizaynının ardından KTM peglere de el ettı. Ayrıca yeni
modelde Ride By Wire gaz kolu kullanılacak. Bu gaz kolu yumuşak ve verimli
çalışma amacıyla üretilmiş.
2016 model RC’de viraj girişini kolaylaştırmak ve arka tekerin
kitlenmesini engellemek için kaydırmalı debriyaj kullanıldı. Bu kaydırmalı
debriyajı kendiniz de KTM’den satın alarak eski model RC390’ınıza
takabilirsiniz.
2016 modelde 320mm’lik ön diskler kullanılmış. Bu disklerin
öncekilerden 20mm daha büyük olduğunu da belirtmek isteriz.
Diğer değişiklikler ise ayarlanabilir manetler ve daha geniş
görüntü veren yeni aynalar. Yakıt deposu yeni regülasyonlarda gelen buharlaşma
sınırlamaları dolayısı ile revize edilmiş ve yolcu selesi daha konforlu olması
amacı ile 12mm daha fazla doldurulmuş.
RC’nin 44 beygirlik gücü ve süper hafif 147KG’luk kuru ağırlığı
ise değişmedi.