Menu
in

KTM

Yazar: Sanço Panço

KTM standı oldukça ilgi çekici bir renge, her zaman olduğu gibi turuncu ağırlıklı tonlara sahipti. Standın en ilgi çekici motorları, yeni lanse ettikleri Super Duke GT ve biraz daha ileri seviyeye çıkarttıkları Super Duke SE idi.

Euro 4 egzoz emisyonları RC serisini etkilemiş olmalı, alttan egzozu, yandan egzoza dönüşmüştü. Standı çok beğendik ama GT’nin ön farını pek çirkin bulduk. 690 Duke ve Duke R üzerine de çalışan KTM, bu motorları “küçül de cebime gir” boyutlarına indirmiş. Hal böyle olunca motorlar hem hafiflemiş, hem de Duke 125 boyutu ve hafifliğinde ama 73 beygir gücündeki ufak roketlere dönüşmüşler. Çok sevdik. R versiyonunda ABS ve çekiş kontrol de bulunan motorlar ne yazık ki Türkiye’de 13-14 bin euro seviyesinde fiyatlandırıldığından yeterince satılamıyor.

KTM 1290 Super Duke GT

Yan çantalar, biraz daha fazla ön karenaj, biraz daha alçak sele, kocaman bir far ve ön cam. KTM Super Duke’ta olmayan şeyleri GT versiyonuna koyarak bir tur motoru haline getirmiş. Bunu yaparken ön farın boyutlarını pek iyi ayarlayamamış, dev gibi ön far, öndeki karenajın büyük bir kısmını oluşturuyor. 227kg ağırlığı ve 173 beygir gücündeki bu motorspor bir tur motoru haline gelmiş. Cam manuel olarak 8 farklı pozisyona ayarlanabiliyor.

Yakıt deposunun boyutu da 23 litre. Motor yarı aktif, elektronik WP amortisörleri ile donatılmış durumda. 1290 Adventure’da olduğu gibi bu motorda da LED viraj ışıkları bulunuyor. Bosch’un viraj ABS’si, ısıtmalı elcikler, lastik basıncı görüntüleme, hızlı vites değiştirmeye yarayan quickshifter, otomatik sinyal resetleme, yokuşta kalkmaya yardımcı olan sistem gibi elektronik destek sistemlerinin tamamı motosiklette mevcut.

Cevap bırakın