Yazar: Alişan Fidan
Bu güne kadar kapalı kapılar ardında geliştirilen Moto2 motosikleti projesi bu hafta açıklandı ve bu haber büyük ses getirdi.
Avusturyalı KTM, Grand Prix
Dünyası’nı ortağı WP Süspansiyonları ile beraber ürettiği Moto2 motosikleti ile
şaşırttı. KTM, bu hafta Almeria’da düzenlediği bir sunumda motosikleti tanıttı.
Moto2 sınıfı KTM’in gözünde
büyük Grand Prix stratejisinin bir parçası. Moto3 projesinin başarısından sonra,
2017 yılında tamamlanması planlanan MotoGP projesine giden yolda yeni
yeteneklerin takıma kazandırılması amacıyla bu sınıfta bir motosiklet yapılma
kararı alındı.
Bu strateji Moto3’te Red
Bull KTM takımını yöneten Ajo takımında hali hazırda uygulanıyor. Bu arada Ajo’nun
Moto2 2015 Dünya Şampiyonu olan Johann Zarco’yu
hala bünyesinde tuttuğunu da belirtmek isteriz.
KTM’in Moto2 projesinin
varlığı kapıların ardında gizli bir şekilde yürütülüyordu ve bu haber birçok
insan için sürpriz oldu.
Moto2
sınıfında Honda’nın CBR600RR için ürettiği motor kullanılıyor. Kullanılan bu
motor üreticilerin bir kısmının bu sınıfa girmesinde en büyük engeli
oluşturuyor. Buna örnek vermek gerekirse Aprilia Moto2 sınıfına girmenin
planlarını yapıyordu fakat tam olarak bu motorun yüzünden girmekten vazgeçtiler.
Bir Moto2 aracına sahip
olmak KTM’in serisini tamamlıyor. KTM eğer Moto2’ye
gireceklerse kendi yapmadıkları bir motorla çalışacak bir motosiklet üretmeyi
kabul etmiş gibi gözüküyor.
Tabii bu durum 2019 yılında
değişebilir. Honda’nın Moto2 sınıfının motorlarını üretmesi için yapılan
anlaşmalar 2018 sezonunda son bulacak ve Honda, yaptığı açıklamada bu motoru
Moto2 sınıfına sağlama konusunda pek ilgili olmadıklarını söylemişti.
Moto2 sınıfının yeni
motorunun ne olacağı ile ilgili bir çok spekülasyon mevcut fakat herkesin ortak
isteği sınıfın rekabetçi ortamının devam etmesi.
Bu sınıfta yarışan takımlar
ise motor üreticisinin değişimi konusunda biraz isteksizler çünkü Moto2
sınıfında yarışmak diğer sınıflara göre çok daha az maliyetli.
Moto 2 sınıfında yarışmak
Moto3’den daha ucuz çünkü makinelerin maliyeti hazır gelen motorlar sayesinde
çok mininuma iniyor.
KTM’in Ceosu Stefan Pierer
yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Moto2 projesi bizim için büyük bir adımdı.
Büyümemiz ve uzun dönemli yatırımlarımızla Grand Prix yolundaki son eksiğimizi kapatıyoruz.
Genç bir pilot Amatörler Kupası’nda yarıştıktan sonra önce bizim Moto3 sonra
Moto2 sonra da MotoGP takımımızda yarışabilecek. Bu konsept hem KTM hem de WP’nin
profesyonel Dünya’da defalarca denediği ve olumlu sonuç aldığı bir yöntemdir.
İleride KTM Akademisinin içinden yetişmiş yarışçılarımızın MotoGP sınıfında yarıştığını
göreceğiz.”