Menu
in

Kusursuz Naked: 2015 Aprilia Tuono V4 1100 RR!

Yazar: Moe

Çıktığı günden bu yana, dünya çapında bir çok otorite tarafından şimdiye kadar üretilmiş en iyi naked motosiklet olarak tanımlanan Tuono V4; 2015 yılında hacmini ve gücünü artırarak segmentini bir kez daha alaşağı etmeye geliyor!

İsminden de anlaşılacağı üzere Tuono, 2015 yılında 100cc’lik bir artışla; krankta 175 beygir güç ve 120 Nm maksimum tork üretebilen, 1100cc’lik bir motor bloğuna sahip olacak. Aprilia, halefine nazaran 5 beygir daha fazla maksimum güç ürettiğini açıkladığı yeni Tuono V4 1100’ün; ayrıca şasi de bir takım iyileştirmeler ve ikinci jenerasyon ARPC elektronik paketini de alacağını duyurdu.

 

2015 Aprilia Tuono V4 1100 RR:


 

Yeni Aprilia Tuono, superport kardeşi RSV4’te olduğu gibi RR ve Factory adı ile iki farklı isimde görücüye çıkacak… Aprilia Tuono V4 1100 RR Sachs süspansiyon ve Brembo fren sistemleri ile donatılırken; Factory versiyonunda farklı olarak süspansiyonlar Öhlins’e emanet edilmiş, daha performanslı fren diskleri, dövme alüminyum jantlar ve kırmızı ağırlıklı Factory Superpole dizaynı da modelin ekstrası olarak yerini almış…

 

İki model için de ön karenaj takımı değiştirilmiş, bu sayede RSV4’e olan benzerlik daha da artırılmış. Ayrıca bü küçük değişiklik, yaklaşık 1.5 kg’lık hafiflemeyi de yanında getirmiş.

 

Motosiketteki diğer değişiklikler ise; (yine RSV4’ten esinlenilerek) yeniden şekillendirilen kuyruk, daha konforlu ve alçak olan yeni sele, 15mm daha kısa olan gidon, eski versiyonuna nazaran 6mm daha uzatılmış olan arka maşa olarak sıralanabilir.

 

2015 Aprilia Tuono V4 1100 Factory:




 

Motor bloğundaki bu 5 beygirlik artışın nasıl sağlandığı sorulduğunda ise, Aprilia’lı yetkililer; motorun strokunun 3 mm daha uzatılarak 81 mm’ye çıkarıldığını ve daha büyük motorun da 11,000 rpm’de böylece 175 beygirlik bir güç üretebildiğini açıklıyorlar. Ayrıca eski modelle kıyaslandığında yeni Tuono’nun, 8000 devirde 20 beygir daha fazla güç ürettiğinin de özellikle altı çiziliyor. Hem torktaki, hem de orta-yüksek devirdeki bu güç artışının; böylece daha canlı bir sürüş hissiyatı vaat ettiği belirtiliyor.

 

Motosikletin fiyatı veya ne zaman satışa sunulacağı şu an için netleşmiş değil…

 

Cevap bırakın