in

Kymco AK 550’ye Yakın Bir Bakış!

50. Yıl dönümünü kutlayan Tayvanlı firma, Kymco AK 550 ile saf sürüş zevki ve günlük konfor birlikteliğinden taviz vermeyen üstün bir maxi scooter ortaya çıkardı.

Hiçbir Şey İstemeyip En İyiyi İsteyen Sürücülere

Kymco firması, “Hiçbir Şey İstemeyip En İyiyi İsteyen Sürücülere” cümlesiyle, kökeni 2014 senesine dayanan ve Tokyo Motosiklet Fuarı’nda Mart 2016’da ortaya çıkardığı Kymco K50 Konsept modelinin üretim versiyonu Kymco AK 550 (Anniversario Kymco) modelini 2016 Intermot Fuarı’nda tanıtmıştı.

50. yıl şerefine ortaya çıkan Kymco’nun en prestijli modeli olmaya aday bu yırtıcı scooter’a yakından bir bakış atalım istedik. Kymco AK 550, “Yenilik, gelişim, yaşam tarzı ve performans, lüks ve pratiklik, konfor ile mükemmel bir uyum içerisinde benzersiz bir sürüş tecrübesi” ni bir arada buluşturuyor.

Modelin detaylarına göz atmadan önce 2017 sezonu için Honda firmasının da X-ADV modelinin üretimini onayladığını hatırlatalım, bol maceracı Adventure Sport Touring Scooter mücadelesi oldukça sağlam geçeceğe benziyor.

Tayvan menşeili firma Kymco ise yollarda olmayı fazlasıyla hak eden K50 Konsept modeline, üretim versiyonu Kymco AK 550 ile can vermiş oldu. Türkiye’ye geliş tarihi henüz netleşmeyen görkemli duruşuyla Kymco AK 550 modelinin detaylarına bir göz atalım.

 

Kymco AK 550’ye Yakın Bir Bakış! 1. İçerik Fotoğrafı

 

İhtişamlı Premiyum Dizayn

Kymco AK 550, incelikle düşünülmüş detayları, spor ve Premium tasarımı, ful LED ışıklandırmalı aerodinamik görkemli yapısı, güzelce modelin üzerine konumlandırılmış amblemi, çoklu dokulu sele yüzey yapısı ile kendini kalabalıktan ayırmakla kalmayıp aynı zamanda da sürücüsüne kendisini özel hissettirmeyi başaracak gibi duruyor.

 

Kymco AK 550’ye Yakın Bir Bakış! 2. İçerik Fotoğrafı
Stratejik Ağırlık Merkezi Uygulaması

Kymco AK 550, sınıfının en yere yakın aşağı kısımda bir ağırlık merkezine sahip. Tüm parçaları, motosiklete mükemmel denge kazandırmak için önde ve arkada dengeli bir ağırlık verilerek tasarlanmış. Böylece ağırlık merkezinin bu stratejik yerleşimi, üstün yol tutuş kabiliyetini yakalamak üzere Kymco AK 550 için sağlam bir zemin hazırlamış oluyor.

 

Kapsamlı Hafif Yapı

Kymco AK 550’nın her parçası, minimum ağırlıkla maksimum kuvveti elde etmek üzere tasarlanmış. Hafif alüminyum şasisi, cesur ve heyecan verici bir sürüş için gerekli esnekliği sağlamak için dizayn edilmiş. Hafif radyal lastikleri yaysız ağırlığını azaltmak için düşük basınçlı pres döküm alüminyum tekerlekler ile birleştirilmiş.

 

Kymco AK 550’ye Yakın Bir Bakış! 3. İçerik Fotoğrafı

 

Performans Odaklı Şasi Ters Çatal – Ön süspansiyon

Kymco AK 550, daha çevik ve sağlam tutup gerektiğinde durma gücü sağlamaya yarayan çift disk Brembo fren kaliperleri ile ters çatala sahip.

Yeni Nesil Bosch ABS

Kymco AK 550, hem önde hem de arkada en kısa fren mesafesinde azami dengede çalışan Bosch 9.1 ABS ile donatılmış. Panik fren esnasında son derece hızlı tepkime veren ve firmanın belirttiğine göre de piyasadaki en hafif ABS’ye sahip bir model.

 

Kymco AK 550’ye Yakın Bir Bakış! 4. İçerik Fotoğrafı

 

Güçlü 550cc Çift Silindir Motor

Kymco AK 550’nin yenice tasarlanmış 550cc su soğutmalı çift silindir DOHC 8V motoru, 39.3KW (53.5 beygir gücü) verimi ile hem Adventure hem de Touring ruhu sunmaya hazır gibi duruyor.

 

Çift Güç Modu

AK 550 ile farklı hava koşullarında yolculuğun keyfine varmak isteyen sürücüler için iki güç modu bulunuyor. Islak zeminle uyuşan yol tutuşu ile sürücüye nazik güç çıktısı ve yumuşak gaz tepkimesi sağlayan The Rain” yani “Yağmur” modu ve “Full Power” yani Tam Güç ayarı bulunuyor.

 

Kymco AK 550’ye Yakın Bir Bakış! 5. İçerik Fotoğrafı

 

Çapraz Planlanmış Eksantrik (Kam) Mili

Silindirlerde ters yönde hareket eden 2 piston, etkili bir şekilde motor vibrasyonlarını ve pompalama kaybını azaltmaya yönelik tasarlanmış.

 

Otomatik Santrifüjlü Islak Debriyaj Sistemi

Mekanik parçalar arasındaki sürtünme kaybı, en aza indirgenerek motordan tekere giden güç dağıtım verimliliği maksimuma çıkartılmış.

 

Kymco AK 550’ye Yakın Bir Bakış! 6. İçerik Fotoğrafı

 

Alçak Sele Yüksekliği

Kymco AK 550’nin, her kilo ve boyda sürücü için iyi ergonomi sağlayan alçak sele yüksekliği, sürücü yolda iken tüm ağırlık merkezini aşağıda tutmaya yardımcı olarak bu sürüş pozisyonu ile sürücüye manevra yaparken güven verecek şekilde dizayn edilmiş.

 

Kymco AK 550’ye Yakın Bir Bakış! 7. İçerik Fotoğrafı

 

Pratik Eşya Koyma Alanı (Sele Altı Saklama Alanı)

Sele altı bölmesi, full face bir kask ve bir de yarım kask kapasitesine sahip. Bu bölmede aynı zamanda daha küçük parçaları koymak için iki eldiven alanı bulunuyor.

Kymco AK 550’ye Yakın Bir Bakış! 8. İçerik Fotoğrafı
Touring Heyecanını Yeniden Tanımlayan Super Touring Maxi Scooter

  • Premium Spor Dizayn
  • Pürüzsüz Güç Verimi
  • Çift Güç Modu
  • Anahtarsız Çalıştırma Sistemi
  • Düşük Vibrasyon
  • Alçak Sele Yüksekliği
  • Ağırlık Oranına Göre Yüksek Güç
  • Keyif Veren Egzoz Sesi
  • Yatay Arka Süspansiyon
  • Yere Yakın Ağırlık Merkezi
  • En İyi Şekilde Kullanılmış Ağırlık Dağılımı
  • Kapsamlı Hafif Yapı

2014 yazında dünyanın en büyük scooter, ATV, maxi scooter üreticisi olan Kymco’nun distribütörlüğünü de çatısı altına alan Uğur Şirketler Grubu bünyesindeki UMA (Uğur Motorlu Araçlar A.Ş.)’dan aldığımız bilgiye göre Kymco AK550 modelinin, Türkiye’ye geliş tarihi henüz netlik kazanmış değil.

 

  • Motor: Sıvı soğutmalı, sıralı, 2
    silindir, 8 valf, DOHC
  • Silindir Hacmi: 550.4 cc
  • Yakıt Deposu Kapasitesi: 15 litre
  • Maksimum Beygir Gücü: 39.3 kW (53.5 hp) @ 7.500 devir
  • Maksimum Tork: 55.64 Nm @ 5.500 devir
  • Maksimum Hız: 161.7 km/h
  • Debriyaj: Islak debriyaj
  • Vites: CVT (otomatik vites)
  • Sele yüksekliği: 785 mm
  • Depo Alanı: 1 Full Face Kask ve 1 Yarım Kask
    (Full Face Kask Ebatları L365 / W290 / H270mm)
  • Ağırlık: 226 kg
  • Ön ve Arka Ağırlık Oranı: 49:51
  • Şasi: Alüminyum şasi
  • UxGxY: 2165x795x1400 mm
  • Aks açıklığı: 1580 mm
  • Elcik Isıtma: Evet
  • Sele: Ayarlanabilir Sele Koltuğu
    (Aletsiz)
  • Arka Ayna: Katlanabilir, yansıma
    engelleyici ayna
  • Koruma Camı: İki aşamalı ayarlanabilir
  • Ön Süspansiyon: 41mm ters çatal
  • Arka Süspansiyon: Yatay Arka Fren Kolu Arka süspansiyon
  • Ön Lastik Ölçüsü: 120/70-R15 (METZELER)
  • Arka Lastik Ölçüsü: 160/60-R15 (METZELER)
  • Güç Modu: Tam Güç / Yağmur Modu
  • Lastik Basınç İzleme Sistemi: Evet
  • Ön Far: LED
  • Arka Lamba: LED
  • Gösterge: LED
  • Emisyon: Euro 4
  • ABS: Evet
  • Ön Fren Sistemi: Brembo Çift Yüzer Disk Ø
  • 280mm
  • Arka Fren Sistemi: Tek
    Disk Ø 260mm

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Loading…

    0

    Yedigöller Milli Parkı’na Mutlaka Motosikletle Gidilmeli

    Healtech Quickshifter Garajdaki Yeni Yamaha MT-09’da Teknik Değişiklikler

    REKLAM