Bu 300’lük Tayvanlı agresif bir fiyata, ama bunun yanı sıra 360ºkullanım olanağı sağlayan bazı özelliklere sahip. Düşük yakıt tüketimi, parke zeminlerde zorlanan süspansiyonlar ve güçlü frenler. ABS yok, opsiyonel aksesuarlar da öngörülmemiş.
Kymco’nun tasarımcıları Dink ailesinin dördüncü jenerasyonunu hazırlarken kesin bir talimat almışlardı: Ayak dayama platformunun, yani tabanın boyutlarını mümkün mertebe muhafaza etmek, hatta büyütmek. İşte Tayvanlı bu “her işi yaparım” scooter dizayn edilirken yükleme alanının genişliği ön plana alındı. İlk göze çarpan ön tarafın işlevsel-estetiği: Önceki jenerasyonları karakterize eden sinyal lambaları entegre edilmiş alçak dikiz aynaları bu yeni modelde yok. Bu konuda biz de hemfikiriz, çünkü daha önceki modellerin dikiz aynaları ya yolculuk sırasında katlı tutuluyor, ya da sürekli otomobillerin aynalarına çarpıyorlardı. Bu yeni jenerasyon ise trafikte araçlar arasından adeta yağ gibi süzülüyor. Kymco, küçük motorların hafiflik ve çevikliğini, daha büyüklerin de performansını kendi içinde toplayan 300 cc gibi orta silindir hacimlerine pek yabancı sayılmaz. Bizim denediğimiz G-Dink üzerinde de 18,34 Hp güç üreten 271 cc hacminde bir motor vardı. Tanıtımı geçen günlerde yapılan K-XCT veya Downtown 300 modellerinde ise 4V silindir ve 299 cc daha güçlü bir motor bulunuyor. G-Dink biraz da tasarrufa yönelik bir model. Ama bu tasarruf kalite yönünden değil, ekonomi ve performans açısından uygulanmış. Kymco 300 kendi kategorisinin zirvesinde yer almasa bile, kalkışlardaki çevikliği ve hızı şehir dışı yolculuklar, hatta otoban sürüşleri için de uygun.
Hafif yükseltilmiş sürüş pozisyonu ve oldukça yüksek gidonu onu kompakt bir scooter haline getiriyor. Nitekim bu segmentin iki mihenk taşı olan Honda SH300i modelinden 3,5 cm, Piaggio Beverly ST350 modelinden ise 7,5 cm daha kısa. Selesi rahat ve iki katlı oluşu hem sürücü hem de yolcu için konforlu. Ayrıca yolcu sırt dayama yastığı da öngörülmüş. Ayak dayama platformu yerden oldukça yüksek, tabanın pürüzlü yüzeyi ayakların ve gövdenin öne kaymasını önlüyor. Taban oldukça yüksek olsa da, altında yakıt deposu var ve bunun kilitli tapası ön panel arkasındaki bölmenin içinde (dolayısıyla yakıt ikmali yaparken motordan inmeye veya ayak dayama platformu üzerindeki eşyaları indirmeye gerek kalmıyor). Kumanda düğmeleri ve butonlar kullanışlı ve işlevsel ama yine de farları yakma düğmesi koymuş olmaları hoşumuza gitmedi, çünkü artık bütün motor ve scooterler bunu marş sistemine bağladılar. Buradaki risk, farların fark edilmeden sönmesi halinde bunları yakmanın unutulması. Gösterge tablosu basit ve saat dahil gereken bilgileri ve göstergeleri içeriyor. Termometre olsaydı ve kısmı-toplam km sayacına daha kolay müdahale edilebilseydi daha iyi olurdu. Yakıt seviye göstergesi beş bölüme bölünmüş ve biraz fazla kafa karıştırıcı.
MERKEZ VE YAN SEHPA PAKET DONANIMDA Sele (1) fazla geniş değil, ama şekli iyi ve malzemesi etkili tutuş sağlıyor. Özellikle yolcu selesi rahat ve tutuş özelliğiyle fren yapınca öne kaymayı önlüyor. Sele altı bölme (2) çok geniş, ama derinliği az: En fazla bir yarı-jet kask barındırabilir. Marş anahtarından açılıyor. Kumanda blokları ve düğmeleri (3) konumları ve işlevleri açısından iyi dizayn edilmiş. Gösterge tablosu (4) güneş varken bile kolay okunuyor ve gerekli tüm bilgileri içeriyor. Orta ve yan sehpalar paket donanımda.
Katlanabilen yolcu ayak dayama pedalları pratik, ama bir bayan yolcu bunların katlanmış pozisyonda sabit kalmadıklarından ve biraz oynak olduklarından şikâyet etti. Sele altı bölmesi ışıklı ve açmak için marş bloğundan müdahale ediliyor. Oldukça uzun olan bu bölmeye 16” lap-top çantası sığdırılabiliyor. Derinliği ise fazla değil ve içine ancak bir jet-kask sığdırabildik. Ön panel arkasında 1,4 litre hacminde kilitsiz bir eşya bölmesi var, küçük eşyalar konulabilen bu bölme içinde cep telefonu şarjı veya navigasyon cihazı için 12 V priz öngörülmüş. Şehir dışı sürüşlerde beklenmedik şekilde dengeli Gezintimiz sırasında, motordan yükselen ses biraz “rustik” olmakla birlikte gaz koluna yaptığımız müdahalelere hep hızlı reaksiyon vermesi ile hiç hayal kırıklığı yaratmadı diyebiliriz.
Kmyco G-Dink 300 Testi Motoron Şubat 2013 sayısında yapılmıştır. Online olarak testin tamamına ipad, iphone ve android cihazlarınızdan uygulamamızı indirip Şubat 2013 sayısından erişebilirsiniz.
Apple Store İçin;
https://itunes.apple.com/tr/app/motoron-motorcycle-magazine/id511917485?mt=8
Android Market İçin;
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.triactivemedia.motoron&hl=tr