Fransız üretici Lazareth farklı bir yorumla karşımıza çıkıyor.
Cenevre’de tanıtımı yapılan LM 847, 4.7 litrelik
bir V8 Maserati motoruna sahip ve 7000 devirde 470 beygir güç üretebiliyor!
4750 devirde 620 nm tork üretebilen bu tasarımın ilginç yanı ise arkadaki iki
lastiğin her biri ayrı bir zincirden güç alıyor olması. Bu sistemin kusursuz
çalışmasını sağlamak için de otomatik şanzıman tercih edilmiş. Doğru duydunuz,
bu motosikleti kullanırken vites değiştirmeniz gerekmiyor!
Ön tekerler de arkadakiler gibi farklı salıncaklara
bağlanmış ve birbirinden bağımsız şok emicilere sahip. Böyle güçlü bir aleti
durdurmak için arka frenler geleneksel disklere sahipken, ön taraf için yine
alışıldığın dışında bir fren sistemi tercih edilerek fren diskleri jantların
üzerine monte edilmiş. 400 kiloluk ağırlığının da gücünden aşağı kalır yanı yok
diyebiliriz.
Bu motosikletin tasarımı daha önceden tanıdığımız, gücünü
V10 Dodge Viper motorundan alan Dodge Tomahawk’a oldukça benziyor. Motorun
teknik özellikleri ve oturtulduğu şasinin Yamaha’nın Tesseract konseptine olan
benzerlikleri de dikkatimizden kaçmadı. Motorun kuyruğu da doğrudan Ducati 1299
Panigale’den alınmış. Bu parça orijinal haliyle kullanılmış olsa da 2.6 metre
uzunluğunda olan bir canavara monte edildiğini unutmamak gerek. İnce detaylara
bakıldığında ise Rizoma aksesuarlar görülüyor.
Dört adet Michelin Power Cup Evo ile donatılmış olan LM
847, üç ve dört tekerlekli tasarımların hayat bulduğu bu günlerde, uzun süre
hatırlanacak bir yorum olarak yerini almış bulunuyor.