in

Leon Haslam gelecek sezon için hazırlanıyor.

Yazar: Teoman Cem Katoğlu

Leon Haslam’ın Pata Honda Dünya Superbike Takımı ile birlikte 2013 için Honda’ya dönüşü dünya yarış şampiyonası içinde kavrulmuş iki ailenin yeniden buluşması oldu.

Leon Haslam’ın Pata Honda Dünya Superbike Takımı ile birlikte 2013 için Honda’ya dönüşü dünya yarış şampiyonası içinde kavrulmuş iki ailenin yeniden buluşması oldu. Böylece; Leon’un babası Ron’un Honda Moto GP Yarışı ile başlamış olan 30 yıllık bir Honda-Haslam ortaklığı yenilenmiş oldu.
 
Fakat, Bu yılın Dünya Superbike Şampiyonası; sezonun 3.cü raund’unda Haslam’a  Hollanda’da ki Assem Pistinde yaptığı test sürüşünde geçirdiği ve sol bacağında çift kırık ile sonuçlanan kaza sayesinde(!) zehir oldu. Bu ani dönüşün ardındaki felsefe, yarışçı içgüdüleri bir yana Pata Honda CB1000RR Fireblade’ler üzerinde 2013 için kullanılacak elektronik aksamın geliştirilmesine devam etmekti.
 
Haslam’ın yaralanmaları onu engelledi, donington‘da ki yarışlarda pistlerdeki eforlarına rağmen, Portekiz’de gelen sonraki raundda biraz mücadele vermek durumunda kaldı. Fakat Haziran sonuna doğru 30 yaşındaki Derbyshire – İngiltere’li yarışçı en yüksek 10 finish’i skorladı ve sezonun kalanını iyileşme ve yarışmayı birleştirerek tamamladı.
 
İyileşmenizi her hafta sonu yarış ile birleştirmek sizin için ne kadar zor oldu?
 
Sakatlığım motor sürüşümü kesinlikle etkilediği için iyileşme/yarışma kombinasyonu benim için gerçekten zor oldu, Üstelik bu sene benim için yeni eklentileri öğrenmek ve mümkün olduğunca fazla veri toplamak durumunda olmamdan dolayı biraz daha zorlaştı.
 
100% eski formuna kavuşmak için daha ne kadar tıbbi işlem ve eğitim göreceksin?
 
Sakatlığım şu anda düzelmiş durumda ve daha yeni bir operasyon geçirdim; dizimde bir takım işlemler oldu ve bacağımı yerinde tutan bazı vidalar çıkarıldı. Eğitmenim Kirk Gibbons ile kış boyunca bol bol antrenman yapıyor olacağım ve önümüzdeki sezon avusturalya için tamamen formda olmayı hedefliyorum.
 
Honda CBR 2013’te bir takım büyük değişiklikler ve yoğun bir geliştirme programıyla geri geldi. Sakatlığınız bu geliştirmeyi nasıl etkiledi?
 
Evet, bu yıl tamamen yeni bir elektronik aksam aldığımızdan teknik öğrenmede tam anlamıyla bir viraj oldu. Çok test zamanının olmamasından ve bacağımın kırıklığıdan dolayı yeni sistemi sabitleştirmek ve denemek epey zor oldu.Fakat ben gerçekten bir bütün kış testiyle ihtiyacımız olan her şeyi başarıp yeni CBR ile tekrar ön sıralarda yer alacağımızı hissediyorum.
 
Babanız Ron sizi pistlede izlemeye epey uzun süre ayırıyor, ya o verilerde yer almayan neler görüyor?
 
Babam bütün takıma güzel bilgiler sağlayacak epey fazla gözlemde bulunuyor. Yalnızca nasıl gittiğimizi değil aynı zamanda kendi aksamımızın ve diğer motorların neler yaptığını da karşılaştırmamızı sağlıyor. Geribildirimleri aynı zamanda problemlerimizi bir ekranda görselleştirebilmemizi de sağlıyor. Buradaki anahtar oradakileri verilerimiz ile üst üste koyup eğer varsa motor üzerinde yapılması gereken değişiklikleri yapmak.
 
Kış test programlarınızda siz ve ekibiniz motosikletin daha çok hangi bölgeleri üzerinde çalışmayı planlıyorsunuz?  
 
Odağın anahtarı bölge hala elektronik aksamı sabit ve doğru çalışır hale getirmek. CBR’nin şase ve motoru zaten yarış kazanmanın da ötesinde. Yani bence sadece her şeyin uyum içinde daha iyi çalışması sorununu çözersek tekrar yarış kazanmaya dönebiliriz!
 
2013’te Honda’ya dönüşünüz son derece olumlu karşılandı, 2014 için nasıl olumlu adımlar atabilirsiniz?
 
Benim öncelikli hedeflerim derhal eski formuma kavuşmak ve bu motor’un sağlam çalışması için gelecek olan geliştirilme testlerine gerçekten çok konsantre olmak. Bunun bize 2014 için çok taze bir başlangıç hazırlayacağını umuyorum çünkü hala en yüksekte, ait olduğumuz yerde olacağımıza eminim.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Sofuoğlu Galip; Lowes Yeni Superbike Şampiyonu

Pedrosa hastanede!

REKLAM