Lifan KP 150 ile yaptığımız 1.600 km içerisinde neler yaşadık? Lifan KP150 şehir içi kullanımı nasıl? Lifan KP150 ile yaşadığımız teknik problem var mı?
Lifan KP150 1.600 km Uzun Dönem Testi
Lifan’ı teslim aldığımızda tam tamına 4 kilometrede idi. Geçen ay ağırlıklı olarak şehir içinde, bir kısmı da Bursa civarında geçen turlarda olmak üzere tam 1600 kilometre yapma fırsatım oldu. Bu sayıda öncelikle motorun şehir içindeki sürüş özelliklerinden kısaca bahsedecek ardından da 1 ay boyunca hiçbir problem yaşamadığım Lifan Kp150’nin bakımından bahsedeceğim.
Motosiklet benim hayatımda önemli bir yere sahip. Her sabah gitmem gereken uzun bir yol var istanbul trafiği de bildiğiniz üzere çekilmeyecek kıvama gelmiş durumda. Üstüne üstlük bir de Kağıthane’de oturup, Kadıköy’e okula gidiyorsanız, trafik insanın canını sıkabiliyor. Lifan KP150’yi aldığımdan bu yana yaklaşık olarak 1600 km yaptım. Hem şehir içinde, hem şehir dışında kullandım. Motosikletin şehir içinde kullanımı çok rahat. Nesi rahat, öncelikle onu açıklayayım; rahat oturuş pozisyonuna sahip olan Lifan KP150 gidon pozisyonu da sürücüye daha rahat kullanım sağlıyor.
Depo üzerinde bulunun çizgiler sürücünün motoru dizleriyle daha rahat ve sıkı kavramasını sağlıyor. Böylelikle trafikte motorla daha bütünleşebiliyor ve daha iyi manevra yapabiliyorsunuz. Oturuş pozisyonundan bahsetmişken sele konusuna da değinelim. Sele sürücü ve yolcu için 2 ayrı kumaştan yapılmış. Sürücünün kaymaması için kullanılan döşeme sürüşü daha rahat hale getirmiş. Hem şehir içinde, hem de şehir dışında seleden ben sürücü olarak rahatsız olmadım. Yolcu taşıdım, onun için de aynısını söyleyebiliriz. Lifan KP150’nin şehir içinde kullanımının bir diğer avantajı da yakıt tüketimi. Benim için motorun yakıtının öğrenci işi olması lazım. Bu motoru genelde hızlı bağlantı yollarında kullandığımdan, biraz da rodajın etkisiyle 100 kilometrede 2,5-3 litre yakıt tüketti.
Daha düzgün kullanıldığında, tekrar ölçüm yapacağım, eminim bu değerler daha da aşağı düşecektir. Şayet az yakan, iyi giden, torku yüksek ve konforu iyi bir motor istiyorsanız, Lifan KP150 bu konuda sizin isteklerinizi karşılayabilecek özelliklere sahip görünüyor. Daha önce de söylediğim gibi; her gün trafikte uzun süreler geçiriyorum, bu motor hem tasarım hem de hız olarak benim isteklerimi karşılıyor. Tasarım demişken, yolda pek çok kişi tarafından durdurulup “bu neymiş ya?” diye sordukları çok oldu. Hatta şöyle bir anım daha var: Fikirtepe ’de oturan arkadaşımı ziyarete giderken, yol üzerinde, bir motor servisi olduğunu anladığım dükkandan usta dışarı çıkıp durdurdu beni. Biraz motor hakkında konuştuk. Bana söyledikleri şöyleydi: “Geçip duruyorsun, soracağım, soracağım, bir türlü denk getiremedim! Sürekli görüyorum motoru çıkartamadım, ne bunun markası?” dedi. Lifan ismini duyunca şaşırdı. Bu durum ilk defa oluşmuyor, okula giderken, bir yerde park ederken mutlaka markasını soruyorlar. Benim tahminim Lifan’ın bu motoru daha çok konuşulur. Önümüzdeki sayıda motoru Hero Thriller 150 ile karşılaştırmayı ve bunu sizler kaleme almayı planlıyorum, şayet Lifan KP150’i dergidekiler kapmaz ise.
Lifan KP150 Bakımı
Motorun bakımını Erdal Usta üstlendi. Rodaj bakımı genel olarak bazı kontrolleri, yağ değişimi ve hava filtresinin temizliğini içeriyor. Emre kendisine yardım ediyor.
KP150’de adından da anlaşılacağı gibi 150 cc’lik su soğutmalı 12,5 beygirlik bir motor kullanılıyor. Egzozun şekli motorun genel çizgileriyle uyum içinde tasarlanmış.
Öncelikli olarak motorun yağını boşalttık, içinde bulunan süzgecin temizliğini yaptık. Yağı tamamen boşalttıktan sonra süzgeci yerine takıyor ve tıpanın montajını yapıyoruz.
Önde olduğu gibi arka frende de disk kullanılmış. Herhangi bir bağlantı olmamasına rağmen frenler oldukça etkili.
1
2
3
4
1 Emre motorun diğer tarafından yağ dolumunu yaptı. Yaptığımız ölçüme göre tam olarak 1 litre yağ alıyor.
2 Motorun sağ tarafındaki camlı bölmeden yağ seviyesinin olması gereken seviyeyi kontrol ediyoruz.
3 Bir diğer kontrol de zincir gerginliğinin kontrolüydü, Erdal Usta onu da kontrol ediyor. Bir boşluk görmediğimiz için germedik, ama şayet gevşek olsaydı germe işlemini yapacaktık. Bu noktada önemli olan zincir gerginliğinin motor üzerinde sürücü ile de kontrol edilmesi. Bazen üzerinde sürücü yokken düzgünmüş gibi görünen ayar, daha ağır bir sürücü oturduğunda daha gergin hale gelebiliyor.
4 Son olarak hava basınçlarını da kontrol ederek rodaj bakımı prosedürünü bitiriyoruz. Yeniden yola çıkmaya hazırız.