Lifan KPR 200 ile ilk sürüşümüzü gerçekleştirdik, uzun dönem testte ise artılarını eksilerini, yakıt tüketimini, teknik özellikleri ile KPR 200’ü ayrıntılı inceleyeceğiz.
Lifan KPR 200 İlk Sürüş İzlenimleri
Çin’in en büyük motosiklet üreticilerinden Lifan’ın KP 150 modelini tam bir yıl boyunca her türlü zorlu şartta test etmiştik. Testin sonunda KPR 200’ün geleceğini müjdelemiştik. Aradan geçen süre zarfında KPR 200 Türkiye’ye geldi ve biz de test etme şansı bulduk.
Öncelikle motosiklete ilk baktığmızda sedefli beyaz rengi ve kalıplı tasarımı göz dolduruyor. Kullanılan parça kalitesi ve parçaların birleşim yerleri ise tatminkar seviyede.
Hız göstergesi biraz ufak kalsa da kadran okunaklı. Hatta devir göstergesini biraz fazla okunaklı buldum. Bir tık büyük mü olmuş sanki ne?
Lifan’ın bu motosiklet için dersini çalışmış olduğu gayet iyi anlaşılıyor. 200cc’lik motoru enjeksiyonla besleniyor ve gücü 6 vitesli şanzımanı ile aktarıyor. Sürerken ufak hızlarda o kadar atik ki inanamazsınız. Trafikte aralara girerken de bir o kadar kıvrak. Selesi gayet etli ve aynı zamanda rahat. Otururken hiç bel ağrısı yaşamadım. Sürüş, oturuş ve kontroller o kadar rahattı ki sanki bu motosikleti 5 dakika önce değil de 1 aydır kullanıyor gibiydim.
100-110 gibi hızlarda,2.7 litre/100km gibi çok ekonomik bir tüketim değeri yakaladım
17 beygir güce sahip Lifan KPR 200’ün titreşimi yok gibi. Tek silindirli bir motora sahip olmasının da yardımıyla beygiriyle aynı oranda 17nm’lik yüksek torka sahip. Bu yüksek tork değeri sayesinde viteslerle fazla oynamadan şehir içinde rahat bir sürüş sergilemek mümkün. 6. vitesin yardımı sayesinde 100-110 gibi hızlarda çok rahat ilerlerken 2.7 litre/100km gibi çok ekonomik bir tüketim değeri yakaladım. 120 KM/S hızdan sonra gitmekte biraz isteksiz olan motosikletin son hızını 145 olarak gördüm. Son hıza geldiğimde dahi titreşimin olmadığını tekrardan belirtmek gerek.
Gelelim İntercity Istanbul Park’taki performansına!
Motoron Motosiklet Pist Günleri sayesinde Lifan KPR 200’ü piste çıkarttık ve buradaki tepkilerini ölçmek istedik. Tabi pist genellikle düzlüklerden oluştuğu için son hız konusunda düşük kaldı ancak sert virajlar öncesinde frenlerini, virajların içinde dei hem de viraj performansını değerlendirme şansı yakaladık.
Üzerinde fabrikadan gelen CST marka lastiklerin tutuşu her ne kadar pek optimum düzeyde olmasa da virajda süspansiyonların verdiği tepkiler bu fiyat/performans oranında bir motosiklet için yeterli düzeydeydi. Frenler yolu güzel ısırıyor ve 15 dakikalık seans boyunca iyice zorlamama rağmen herhangi bir fren şişmesi hissetmedim.
Enjeksiyonlu ve su soğutmalı 17 beygirlik motoru, 6 vitesi, göze hoş gelen tasarımı ve titreşimsizliği ile oldukça hoşumuza giden KPR 200, az yakmasıyla da cebinizin de hoşuna gideceğini düşündüğümüz bir model.
Güncel fiyat bilgisi için lifan.com.tr
Lifan KPR 200 ile ilgili sorularınız var ise ister haberin altındaki yorum bölümüne ister sosyal medya hesaplarımız bize iletin cevaplayalım.