Acar muhabirimiz Mustafa Lifan’ı kullanmaya devam ediyor. Kendisinin öncelik verdiği en önemli nokta Pulsar’lı arkadaşına rahatça yetişebilecek biçimde gazlamak. Lifan KPR 200 bu imkanı ona veriyor. Gelgelelim gazlamaktan motorun ilk bakım kilometresini unutmuş, üzerinden biraz süre geçmişti ki durumun farkına varıp motorun ilk yağ değişimini yaptırdı.
Gezmeye uzun yol yapmaya şehir içinde binmeye doyamadığımız gibi anlata anlata bitiremediğimiz Lifan KPR 200 ün uzun süreli testine devam ediyoruz ve bu durumdan gayet keyif alıyoruz. Malum motosiklete şehir içinde veya dışında sürekli kullanıyoruz…
Peki ona ne kadar önem veriyoruz ve ne kadar sağlığına dikkat ediyoruz?
Gazlamak öncelikli olunca bu güzel aletin bakım vaktini biraz geçirmişiz. İşin farkına varınca bu işi halletmemiz gerektiğini düşündük. Bakım aralıklarının uzun ya da kısa olması farketmiyor. Aslında kullanıcının kesesini etkilemeyecek şekilde bakımları var Lifan’ ın. Bu durum da bizi diğer halleri gibi mutlu etmeye devam ediyor açıkçası.
Gazlamaktan motorun ilk bakım kilometresini atlamış, üzerinden biraz süre geçmişti ki durumun farkına varıp motorun ilk yağ değişimini yaptırdık
Bakımını yapmaya servise alındığında bu kilometrelerde sadece bir yağ değişimi ve rutin zincir gerginliği lastik basınçları fren balata durumu kontrol edildi. Tek silindir 200cc bir motosiklet olarak toplamda 1 litre yağ alıyor. Su soğutmalı olduğu için antifiriz kontrolü yapmak, gerek görülürse eklemeyi gerektiriyor. Bu kilometreye kadar zincir ayarı kontrol edildi. Yerinden oynamamış desek yeri var, herhangi bir gevşeme olmamış. Tabi zincir bakımını her 500 kilometrede bir yaptığımız için de bu şekilde gerginliği yerinde bulmuş olabiliriz.
Lastik basınçları ve fren balatalarına gelecek olursak, basınçları şasi üzerindeki etiketine bağlı kalarak ön lastik 2 Bar, arka lastik 2.1 Bar olarak seviyelerinde ayarladık. Fren balata durumları ise gayet iyi. Yerinde kalmışlar herhangi bir değişim yapılmadı sadece temizliği yapıldı. Zaten önceki yazılarda belirttiğimiz üzere frenleri gayet yerinde ve sürücüyü tatmin ediciydi.
Periyodik bakımını tamamlayıp işin maliyet kısmına geldik ve yine yüzümüz güldü. Yağ değişimi, antifiriz takviyesi, rutin kontroller,zincir bakımları ile birlikte toplamda işçilik dahil 70 TL ödeme yaptık. Önümüzdeki yazıda bakımdan taze çıkmış motorla soğuk havada donuyor muyuz ona bakacağız.
Diğer Lifan Testlerimiz