Yazar: Batuhan Emrem
Lightning Motorcycles’ın 200 beygir güç üreten superbike motosikleti LS-218 ilk sahiplerine teslim edildi.
Elektrikli motosikletlerin düşük süratli “mıymıntı” şekilde giden araçlar olması çok kısa sürede tarih oldu, hatta bu araçların ilerleyen teknolojiyle birlikte içten yanmalı motorların gelişim sürecine kıyasla oldukça hızlı bir ilerleme kaydettiklerini de söyleyebiliriz. Geçtiğimiz Mayıs ayında tanıtılan LS-218’in ilk seri üretim versiyonları sahiplerine ulaştı. Adını hızın kutsal toprakları olan Bonneville Tuz Düzlükleri’nden elde ettiği saatte 218 mil hızlık rekorundan alan LS-218’in 200 beygir güç üreten sıvı-soğutmalı bir elektrik motoru bulunuyor. Sunduğu onca çılgınca elektron gücünün yanında Lightning aynı zamanda LS-218 için üç farklı batarya paketini de sunuyor; 12 kWh’lik paket 160-190 km, 15 kWh’lik paket 190-240 km ve 20 kWh’lik paket ise 260-290 km’lik menzil sunuyor ki bu benzinle çalışan superbikelar için bile bu menziller gayet tatmin edici olduğu gibi Lightning LS’nin hızlı şarj edici ile 30 dakikada, ikici seviye şarj aletiyle ise de 120 dakikada şarj olduğunu belirtiyor. LS-218 sahip olduğu bu teknik özelliklerin yanında Öhlins marka FGRT süspansiyon, TTX36 amortisör, 4 pistonlu Brembo fren kaliperleri, Marchesini güçlendirilmiş magnezyum jantlar gibi oldukça elit donanımlara da sahip.
Lightning Motorcycles CEO’su Richard Hatfield: “LS-218 cadde superbike’ını pazara sunma hayalini gerçekleştirmek zorlu ve güzeldi. Yenilenebilir enerji projesini geliştirmede bir lider olan Pristine Sun’un CEO’su olan Troy Helming’den daha iyi bir ilk müşteriye sahip olacağımızı sanmıyorum. Troy’un gündelik hayatında kullanacağı sokağa çıkması yasal ilk motosikletimizi teslim etmekten dolayı çok heyecanlıyız.” dedi.