Yazar: Ahmet TEZCAN
Çin merkezli motosiklet üreticisi Loncin’in yeni modeli LX250GP’yi inceledik.
Bu yazımızda, Loncin’in yeni modeli LX250 GP modeline kısaca bir göz atacağız. Öncelikle Loncin’i daha önceden duymadıysanız şöyle özetleyelim: Loncin, 1993 yılından bu yana motosiklet endüstrisinde yer alan Çin merkezli bir motosiklet üreticisi ve 2003 yılından itibaren büyümeye başlayan firma, 2013’ten günümüze kadar olan süreçte de sektördeki yerini büyütmeye devam etmekte. Loncin’in yeni modeli LX250 GP, küçük hacimli bir superbike ve kapasite olarak Bajaj Pulsar 200 NS ile kıyaslanabilecek bir motosiklet fakat kalite farkının anlaşılabilmesi için daha kapsamlı bir kıyas yapılmalı. Şimdi bu motosiklete biraz yakından bakalım.
LX250 GP’nin tasarımına baktığımızda Honda CB250R’a oldukça benzediği göze çarpıyor. Dolayısıyla özgün olmasa da tasarım açısından hoş olduğunu söyleyebiliriz; özellikle siyah renkli modelde kullanılan yeşil detaylar motosiklete ilgi çekici bir hava katmış.
Teknik özelliklere gelecek olursak LX250 GP, tek silindirli dört zamanlı 223 cc’lik bir motora sahip. 6000 RPM’de 17.2 Nm tork üreten LX250 GP’nin maksimum güç çıkışı 17.7 beygir. Elektronik ateşleme sistemine sahip olan bu motosiklet, 6 vitesli bir şanzıman taşımakta. 780mm’lik makul sele yükseliği de Honda CB250R ile aynı. Yakıt tankı kapasitesi 16 litre olan LX250 GP’nin kuru ağırlığı ise 145 kg; dolayısıyla 161 kg ağırlığındaki CB250R’a göre bayağı hafif sayılır. LX250 GP ayrıca arka ve önde disk frenlere sahip, ABS’si yok.
Diğer Özellikler
Vakumlu karbüratör, alaşım jant, tubeless lastik, LED stop lambası, LED sinyaller, dijital gösterge, baş aşağı ön süspansiyon, merkezde konumlandırılmış darbe emici, sürücü ve yolcu için alaşım ayaklık, elastik ve kaymaz sele, alaşım gövdeli susturucu, yarım zincir koruması.