BMW’nin ilk ‘M’ motosikleti M1000RR bugün ilk defa görücüye çıktı. Zaten süpersport klasmanında gerek teknoloji, gerek hız ve gerek fiyatıyla en üst segmentte bulunan S1000RR’ın daha da hafif ve daha da güçlü bu versiyonu Panigale V4R’a meydan okumaya ve BMW’ye Dünya Superbike Şampiyonası’nda tekrar yukarı çıkartmaya geldi.
BMW M Artık İki Teker Dünyasında
Adeta WSBK’dan fırlamış gibi gözüken M1000RR’ın kalbi, S1000RR’daki ShiftCam’li, 999 cc’lik motorun oldukça değişime uğramış bir hali. Yapılan değişiklikler arasında daha kısa pistonlar, buna göre adapte edilmiş yanma odaları, daha uzun ve hafif piston kolları, yeni külbütör kolları, farklı eksantrik profilleri, arttırılmış sıkıştırma oranı ve değiştirilmiş emme portları bulunuyor. Bütün bu efor sayesinde BMW M1000RR 14.500 devirde 212 beygirlik bir güce ulaşmayı başarmış. Aynı zamanda devir kesicide 500 devirlik bir artış olmuş. Bütün bunlara yanında BMW mühendisleri Motor haritalandırmasında değişiklikler yaparak gücün daha yüksek devirde gelmesini sağlamış. Arka dişlinin bir diş arttırılması da daha keskin bir ivmelenmeye sebep oluyor. Fabrikadan standart gelen Akrapovic egzoz ise kendi başına M1000RR’ı 4 kilo kadar hafifletmiş. Toplamda 5 kiloluk bir diyet M1000RR’ın 192 kiloya ulaştığı anlamına geliyor.
M1000RR Da Kanatlandı
2020 yılında yeni bir “hypersport” motosikletin vazgeçilmez özelliği olan kanatçıklar: da Panigale, RSV4 ve Fireblade’den sonra M1000RR’a da yolunu buldu. BMW’nin son aldığı patentlerden farklı olarak M1000RR aktif aero paketine sahip değil. BMW’nin dediğine göre yüksek hızlarda 16.3 kg yere basma gücü uygulayabilen bu kanatçıklar, artan bir rake açısı ve daha uzun bir arka maşa sayesinde motorun yüksek çok daha da stabilize olmasını sağlıyor. Kanatçıkların eklenmesiyle Tom Sykes ve Eugene Laverty sürücülüğünde M1000RR bir tur boyunca ortalama 0.6 saniye kazanıldığı da gelen iddialar arasında.
Motor ve şasedeki yeniliklere ek olarak M1000RR 3 yeni sürüş modu kazanmış: Race Pro 1, 2 ve 3. Race Pro aynı zamanda 3 farklı motor freni ayarı ekliyor. Kalkış kontrolü (Launch Control), IMU destekli çekiş kontrol sistemi, tek teker kontrol sistemi, yukarı aşağı quickshifter ve pit sınırlayıcısı da standart olarak geliyor.
Frenlerde ise WSBK tedarikçisi Nissin ile işbirliğiyle geliştirilen daha hafif kaliperler ve daha kalın diskler bizi bekliyor.
M1000RR modelinin fiyatı İngiltere için 31.000£olarak açıklandı. Panigale V4R’ın sadece 10 beygir aşağısında ancak aynı ağrılıkta olmasına rağmen bu fiyat V4R’dan neredeyse 4 bin pound daha ucuz. Yeni Bavyeralının Türkiye’de satışı için henüz net bir bilgi yok.
Güncel BMW Modelleri için BMW Motorrad Türkiye’nin sayfasını ziyaret edebilirsiniz.