Menu
in

Maceraya Devam: 2014 R 1200 GS Adventure

Yazar: Batuhan EMREM

BMW, büyük enduro sınıfında başı çeken yeni R 1200 GS’nin daha off-road odaklı uzun yol versiyonu olan Adventure’ı tanıttı.

Eğer motosiklet üzerinde yapılan uzun bir yolculuk söz konusuysa akıllara gelen ilk motosikletlerden biri şüphesiz uzun yıllardır aramızda olan R 1200 GS. Bu tip uzun yolculuklarda ise bozuk yollardan hatta kimi zaman toprak patikalardan gitmek zorunda kalmak ise kaçınılmaz. İşte bu sebepten ötürü Bavyeralı firma, gezgin modelini bu tür şartlara hazırlamak için donatarak Adventure modeliyle maceraya daha da adapte olmuş bir model yaratmıştı. Motosiklet kendisini sayısız uzun mesafeli gezi de kanıtlasa da şöhreti Charley Boorman ve Ewan McGregor’un “Long Way Round” ve “Long Way Down” adlı maceralarını televizyon programı haline getirmesiyle tüm Dünya’ya yayıldı.

 

Yıllardır görevini aksatmadan yerine getiren maceracı R 1200 GS, geçen süre boyunca radikal sayılabilecek bir değişim geçirmedi, zaten böyle bir revizyona ihityacı da yoktu. Ancak belki de en büyük değişikliği 2013 yılında oldu. Motosiklete güc veren boxer motoru bir alışkanlığından vazgeçerek yağ-hava soğutmasına ilave olarak sıvı soğutmalı hale geldi ve benzer şekilde egzoz ve arka salıncak yer değiştirdi.

 

Standart modele göre daha heybetli olan Adventure tehlikeli yollara meydan okuyan, daha güçlü ve kaslı bir “rambo” görüntüsüne sahip. Adventure felsefesinin temel bütün özellikleri yeni modelde de mevcut: 30 litre hacmindeki depo, daha büyük bir ön cam, hareket mesefesi arttırılmış süspansiyonlar ve motoru ve ön gövdeyi saran koruma demirleri bu özelliklerden bazıları. Motosiklet bahsettiğimiz heybetini ilk olarak alüminyumdan üretilmiş 30 litrelik kocaman tankına borçlu ve dolayısıyla standart GS’nin plastik deposundan daha güçlü bir yapıya sahip, üstelik 10 litre daha fazla hacme sahip ancak her açıdan önceki modelden daha da gelişmiş olmak için yola çıkmasına rağmen eski Adventure’ın deposundan 3 litre daha az yakıt hacmine sahip olması ise düşündürücü.

 

Yeni R 1200 GS Adventure aynı zamanda bir ilk olarak motorunda düşük hızlarda ve off-road sürüşlerde sürüşü kolaylaştıran vibrasyon önleyici yeni bir değişikliğe de sahip üstelik özellikle off-road sürüşler için yeni sürüş modları da mevcut.

 

BMW’nin en büyük gezgini sınıfında parmakla gösterilen bir ikon ancak iyice kızışan büyük enduro sınıfında ortaya çıkan yeni modeller Adventure’ın kendisini dokunulmaz hisstemesine izin vermeyecek kadar iddialılar. Evet motoru bir Multistrada kadar vahşi değil ve 21 inch ön tekerleğe sahip ve her parçasında Dakar tecrübesi yatan bir KTM 1190 Adventure kadar sportif değil ancak konu uzun kilometreleri katetmek, Dünya’nın her köşesine yakınmadan ilerlemek ve bir sonraki rotaya ilerleyen yolun nasıl olduğunu umursamamak olduğunda BMW R 1200 Adventure bu görevi en iyi yapacak “büyük” motosiklet gibi görünüyor, yine…

Cevap bırakın