in

Mahindra CR321 Concept

Yazar: Batuhan Emrem

Mahindra küçük-hacimli bir motosiklet yaratmak isterse?

Motosiklet sektörünün genel gidişatına baktığımız zaman özellikle son yıllarda retro tarza olan ilgi giderek artmış durumda, önceleri “dede motoru” olarak damgalanan neo-retro motosikletler kişiselleştirme ve farklı bir tarz yaratma akımının da etkisiyle hak ettikleri ilgiyi yavaş yavaş görmeye başladılar. Neo-retro motosikletlere olan ilgi artıyor artmasına da, piyasada ne yazık ki diğer modeller kadar fazla çeşidi bulunmuyor. Hele ki ülkemizde, değil az bulunan motosikletlere, Avrupa’nın en çok satan modellerine bile istenildiğinde ulaşmak zorken retro tarzındaki sıfır bir motosiklete kavuşmak için ne fazla fırsat ne de fazla seçenek bulunuyor. 

 

Motosiklet pazarındaki açıklardan biri olan küçük hacimli neo-retro motosikletler Mahindra’nın ilgisini çekmiş olacak ki markanın CR321 adındaki konsept modelinin çizimi tanıtıldı. Tasarımcı Oberdan Bezzi’nin kaleminden yaratılan motosiklet ilk bakışta modern bir naked motosiklete benzese de genel silüeti ve tasarım felsefesiyle café racer havasını taşıyor; bir bakıma küçük hacimli bir BMW R nineT olduğu bile söylenebilir.

 

CR321, klasik bir café racer için sahip olduğu modern yapısıyla yaşı elliyi geçip veteran mertebesine yükselen kullanıcıların olduğu kadar küçük motor hacmi ve sportif görüntüsüyle genç motosiklet sürücülerinin de beğenisini kazanacakmış gibi görünüyor -ne güzel işte 7’den 70’e cafe racer ruhu! Bezzi motosikleti tasarlarken bunun 320cc hacminde, tek silindirli, dört valfli, sıvı-soğutmalı ve etkileyici ölçüde performansa sahip bir model olacağını varsayarak harekete geçmiş. Küçük hacimli ve çıplak bir motosiklet olacağından ağırlık bakımından oldukça avantajlı olacağı gibi üzerine bir de güçlü bir motor eklendiğinde ortaya oldukça keyifli bir motosiklet çıkacağı ortada ki benzer bir konfigürasyonu kullanan Duke 390 bu tarifin nasıl da lezzetli bir sonuç vereceğinin en büyük kanıtı.

 

Mahindra şu an için Moto3 yarışlarında mücadele ediyor olsa da Avrupa pazarından çok Asya genelinde güç elde etmeye odaklanmış durumda. Ancak kökleri Avrupa’ya dayanan cafe racer kültürüne sahip CR321 gibi oldukça şık bir model ile Batı’da da iyi işler çıkartacağından yana şüphe yok. KTM’in Hindistan’da üretilen Duke’ları ile artık hint üretimine karşı duyulan kaygı ortadan kalmışken Mahindra CR321 için de Avrupa’lı bir çok müşteri kucağını açmış bekliyor olmalı. Öyleyse neden olmasın? 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Doğuştan Kaslı Makine: 2015 Yamaha VMAX Carbon

Vyrus Moto2’de Yarışacak

REKLAM