Bir yanda lüks bir SUV gibi rahat Burgman 650 ile, GT etiketi taşıyan ama en sportif maxi motorlar gibi hızlı ve kendinden emin C650; diğer yanda Honda SW-T600 ile Kymco MyRoad 700i.
Uzay aracını andıran konsollar, elektrikli ön camlar, ısıtmalı gidon kulpları ve seleler, ayarlanabilir fren kolları, sırtlıklar, sürücüyü tahtta hissettiren oturma alanları, geniş ayak dayama yerleri ve “evini” yanında taşımana bile yetecek büyüklükte eşya bölmeleri. Bu karşılaştırma sürüşümüzde kullandığımız dört maxi, scooter motorların “kral dairesi”. Tek farkı, oteldeki gibi oda anahtarı birkaç günlük bir tatil için değil, bütün bir yıl cebinde. Bu motorlarla işe mi gitmek istersin, yoksa kız arkadaşını spor salonuna mı götürmek istersin?
Nasıl olsa sele altında kocaman spor çantalarını bile koyacak yer var. Hele bu motorlarla kız arkadaşını alıp denize gitmenin keyfine doyum olmaz: Arka veya yan bagajlara, su geçirmez çantaya, veya arkandaki zavallı kızın sırtına yükleyeceğin sırt çantasına hiç gerek yok. Bu motorlarla seyir halindeyken manzaranın keyfini çıkar yeter. Yol arkadaşınla sohbet ederek yolculuk yap ve üstelik eve vardığında kendini hiç yorgun hissetme. Üstelik sert sürüşler için de hiç fena sayılmazlar. İsterseniz göl kenarında rastladığımız naked sürücüsüne sorabilirsiniz. Karşılaştığımızda BMW’yi sürüyorduk…C650 GT’nin arka tek kollu salıncağı, karinadaki bir yarıktan görünen amortisörü ve kısa egzoz borusu çiftli beş kola sahip arka jantı gözler önüne seriyorlar. Çatal ters kollu. Tunnel oldukça yüksek ve öne çıkık. Sehpa üzerine aldığınızda bile grubun “kraliçesi” o. Yüksek ve derli toplu bir sele, geniş gidon, kumandaların dağılımı ve aerodinamik korunma ile tam bir GT-Grand Turizm. Sürücü pozisyonu çukurda kalmıyor ve scooterden çok motorcu işi. Bacaklarınıza çok geniş bir alan kalıyor ve kumandalar adeta bir cockpiti andıran konsola hükmetmek için çok pratik.
Karoseri üzerinde çok sayıda boyalı kısım var, örneğin orta tünelin yan tarafları. Plastik aksam için de yeterli montaj kalitesine sahip diyebiliriz. Yine de bazı ayrıntılar Honda ve Suzuki’nin hastalık derecesindeki mükemmeliyetçiliğine erişemiyor. Nitekim yakıt kapağı çok kırılgan, transmisyon kapağının son işçiliği eh işte dedirtir cinsten, arka farlar ise yağmurlu ve soğuk havada yoğuşma yapıyorlar. Buna karşılık kontrast dikişli sele döşemesi ve işçiliği mükemmel. BMW GT, diğerleri arasında hava sıcaklığı sıfırın altına düştüğünde ellerinizi gerçekten ısıtabilen yegane motor. Çok iyi ısınan tutma kulpları ve havayı yönlendiren etkin deflektörlere söylenecek söz yok. Ön cam yüksek pozisyonda iken gövdeyi ve kaskı yeterince koruyor, ama görüşü biraz ortadan kesiyor ve otoban hızlarına çıktığınızda da titreşimi artıyor. Bu konuda daha iyisini yapabilen tek motor Burgman -bu arada bizim denediğimiz 2012 versiyonu ve mart ayında çıkacak yeni modelin çizgileri aynı, ama yakıt tüketimi biraz daha düşük-: Cam ayarlarını çok hızlı yapabiliyorsunuz (o kadar ki bunun yanında BMW’ninki “ağır çekim” kalıyor). Camın ve ön panelin sağladığı aerodinamik koruma ise hem gövdenizi hem de bacaklarınızı rüzgara hiç maruz bırakmıyor. Pleksiglas çok berrak ve yüksek hızlarda bile sallanmıyor. Beş santim daha alçakta olan selesi sürücüye bir anlamda scooter ile bütünleşme olanağı sağlıyor ve ön cam en üst pozisyondayken bile yol görüşünden bir şey kaybettirmiyor.
Ama soğuk havada elleriniz üşüyor, çünkü tutma kulpları rakibinkiler gibi iyi ısınmıyor, dikiz aynaları ise soğuktan korumak için biraz fazla alçak konumdalar. Buna karşılık sürücü selesi adeta şömineli bir dağ evi gibi sıcacık: Bel dayama kısmı ile o kadar rahat bir pozisyonda oluyorsunuz ki, yolculuk keyfi hiç bitmesin istiyorsunuz. C650 GT’nin oturma pozisyonu sürücüyü daha az saran tipte olduğundan aynı konforu sağlaması mümkün değil. Isıtma konusunda da daha yetersiz olduğunu belirtelim. Burgman’ın çok geniş karinasının arkasında tam üç adet eşya bölmesi var ve sürücünün bacakları için de çok geniş bir alan mevcut.
“MMANZARALI TERASLAR” karşılaştırmasını Motoron Şubat 2013 sayısında yapılmıştır karşılaştırmanın tamamına ipad, iphone ve android cihazlarınızdan uygulamamızı indirip Şubat 2013 sayısından erişebilirsiniz.
Apple Store İçin Tıklayınız.
Android Market İçin Tıklayınız.
Motoron Şubat 2013 Sayısını Basılı Halini Satın Almak İçin Tıklayınız.