Moto2 ve Moto3’de aerodinamik ilaveler yasaklanıyor ve yeni kurallar geliyor…
Şu anki Ducati’nin MotoGP motosikletine uyan “kanat uzantıları” diye
adlandırılan bazı aerodinamik özellikler, GP Komisyonu Yönetim Kurulu’nun
aldığı teknik kurallar kararı sonrasında, Grand Prix’in spor sınıflarında
yasaklandı.
Birkaç takım, yeni özellikleri, daha şimdiden grenaj tasarımlarına
uygulamaya başlamıştı ki Moto3 için bu resmi karar, 2017 sezonunun başlangıcına
kadar ertelendi. Ayrıca bu bahsedilen yeni yasak Moto2 için derhal uygulanmaya
başlanacak.
Dominique Aegeter’in Moto2 Kalex’i için Katar’da açılış turundan önce
radikal arka kanatçık takımlarının usulsüz olduğu kararına varılırken, Aspar
Mahindra, Moto3’te kanat uzantıları ile ortaya çıkan ilk motosikletlerdendi. Ducati,
Yamaha ve Honda Fabrika motosikletlerindeki ön “kanatlardan” farklı olarak Aegeter’in
Kalex’inde, hemen arka tarafındaki sele ünitesinin ötesinde aşağı doğru asılı
duran karbon fiber kılıçlar takılıydı.
Kanatçıklar, son haftalarda bir takım kaygıları da beraberinde
getirmişti. Özellikle de Ducati’nin kanatçıklarının yarattığı türbülansta uzun
düzlüklerde hava akımı yaratması sonucunda MotoGP yarışçısının avazının çıktığı
kadar bağırması ile bu endişeler daha da artmıştı.
Bununla birlikte, komplike aerodinamiklerinin gelişiminin padokta pek
çok kişi tarafından gözlemlenmesi, bu spor için potansiyel olarak aynı F1’de
olduğu gibi sınırsız bir para çukuru yaratma havası gibi sonuçlandı ve bunun sonucunda
Grand Prix Komisyonun’un aldığı kararlar, daha çok maliyet kısmanın bir neticesi
gibi duruyor.