2018 yılı Euro 4 normlarının tam olarak Türkiye’de uygulamaya geçeceği yıl olacak. Bu durumdan en çok etkilenen de yine düşük bütçeli motor severler olacak.
2018 pazarı Türkiye’de nasıl şekillenecek, Motobike İstanbul Fuarı’nı dolaştık, konuya genel bir bakış attık.
Gerek dünya ekonomisinin çalkantılı durumu, gerek Türkiye’de dövizin Türk Lirası karşısında aşırı değerlenmesi, gerekse bu Euro 4 değişiklikleri bu sene motosiklet almayı finansal açıdan oldukça zora sokacak gibi görünüyor. Dövizin arttığı gibi üstüne üstlük bir de bütün sektörü etkileyen ve Avrupa üretimi yapılan ürünler haricinde bütün hacimlerdeki motosikletlere gelen %20 ek gümrük vergisi de, motosikletin alınabilirliğini düşürecek gibi görünüyor.
Bazı haber kaynaklarının gümrük yazısının sadece birinci sayfasına bakması ve haber yapması sebebiyle sadece 800cc’ye kadar olan motorlara geldiği düşünülen, oysa ki yazının ikinci sayfasındaki listeye bakıldığında aslında bütün hacimleri etkileyen bu gümrük vergisi durumu, yükselen döviz sebebiyle zaten çok pahalı hale gelen motosiklet fiyatlarını en az %25 daha artmasına sebep olacak gibi görünüyor. Ham fiyat üzerine eklenen %20 gümrük vergisi ve sonrasında 250cc üzerine eklenen %38 ÖTV ve %18 KDV sebebiyle, bir motosiklet aldığınızda fiyatın %50’sinden fazlası vergiye gidiyor. Döviz karşısında güçsüz kalan türk lirasının da aynı zamanda alım gücü düşüyor. Sektör bu gelişmeler karşısında çaresiz, kullanıcıların çoğunluğu ise distribütörlere bu fiyatlar sebebiyle tepkili.
Son gelişmelerle birlikte bu işe başlangıç yapabileceğiniz commuter sınıfı 125-150cc motorların Japon menşeili olanlarında 10 bin liranın altında motor kalmadı. Mondial, Kuba ve RKS markaları ise halen Euro 3 motorların satışına devam ediyorlar. Euro 4’e tam olarak bu sene geçileceğine göre tahminen Çin menşeili motor getiren firmalar bu sene 2017 Euro 3 motorları stok yaparak satmaya devam edecekler. Japonlardan Honda bu sene tahminen bir süre daha CBF150’yi 2017 model olarak 2017 model olarak 10 bin liranın altında satmaya devam edebilir. Yamaha YBR125 ise stoklar tükendikçe yavaş yavaş yerini şu an için 12.840 liraya satılmakta olan YS125 modeline bırakacak. 150cc altındaki motorlarda Euro 4 emisyonlarında ABS zorunluluğu bulunmuyor. Sizler için Motobike İstanbul Fuarı’nı gezdik ve güncel fiyatları tespit ettik.
APRILIADorsoduro 900
Fuarda Aprilia’nın 3 modeli dikkati çekiyordu. Euro 4 normuna uygun yeni 900’lük modellerinden Dorsoduro 51.000 TL, Shiver 900 49.000 TL’den satışa sunulmuştu.
BAJAJ Bajaj Dominar 400
Test pilotumuz Alişan Fidan’ın kaleminden: “Öncelikle motoru 373cc ve alt blok olarak KTM Duke 390 ile aynı. Peki ne farklı? Öncelikle üst kapak daha uzun ve Duke’da olduğu gibi aluminyumdan değil dökümden yapılmış. Piston’un yanma odası içinde gidip geldiği mesafe daha uzun olduğu için biraz daha az devir çeviriyor ama bunu tamamen alt devirden itibaren dopdolu tork vermesi amacıyla yapmışlar. Bu ayarlamalar sayesinde motor 35 beygir fakat 35 NM’de tork veriyor. Ayrıca konulan 3 bujili sistem sayesinde daha verimli yanma ve yumuşacık gaz tepkileri elde edilmesi amaçlanmış. Bunda da başarılı olunduğunu düşünüyorum.” Bajaj Türkiye’de 5 adet model satıyor. Bunlardan en ucuzu V15 11.490 TL, Pulsar NS160 12.900 TL, Pulsar NS200 14.490 TL, onun yarış versiyonu RS200 16.900 TL son olarak Dominar 400 21.950 TL’den satılıyor. Dominar’ın 2017 modelleri ise 19.845 TL fiyata sahip.
BMW F850GS
Uzun süreden beri konuşulan ortanca GS’in yenileneceği meselesi sonunda gerçek oldu. BMW popüler modeli F850GS’te daha iyiyi elde etmek adına radikal değişiklikler yapmış. Öncelikle model tamamen yenilenmiş. Görünümü, detayları, parçaları gelenekselleşmiş F’i andırsa da teknik olarak tamamen yeni. Eskiden paralel çalışan 2 silindirli motor artık V2 benzeri, tıpkı MT-07’de olduğu gibi 270 derecelik açıyla çalışıyor. Motor hacmi 853cc’ye, güç de 95 beygire yükseltilmiş. Önceden sele altında olan 16 litrelik depo artık klasik yerine sürücünün önünde geri dönmüş ve hacmi 15 litreye düşmüş. BMW yakıt tüketimini daha da azaltarak menzilde bir fark olmadığını belirtiyor. Kilometre gösterge grubu tamamen dijitale dönüşmüş, 6,5 inçlik dijital bir TFT ekran var. Aracın motoru BMW’nin uzun zamandan beri ortaklığa hazırlandığı çinli motor firması Loncin tarafından üretiliyor. Eski Rotax makineden tamamen farklı, dişli ve zincir grubu da diğer rakiplerde olduğu gibi sol tarafa geçmiş. Dinamik ESA’lı elektronik süspansiyonlar mevcut. Türkiye fiyatları 18.300 ile 20.000 Euro arasında değişiyor.
Adından da anlaşılacağı gibi Amerikan pazarı için bir bagger modeli gibi tasarlanmış bu motor 6 silindirli 160 beygir gücünde bir motora sahip. Arka ve yan çantaları, değişik ve zengin opsiyonları, çekiş kontrol, her türlü elektronik sürüş desteği motorda mevcut. Grand America’nın Türkiye fiyatı 36.800 Euro olarak belirlenmiş. Biraz daha sportif Bagger modeli ise 35.000 Euro’dan satılıyor.
F750GS
Tıpkı büyük abisi gibi bu motor da tamamen yenilenmiş. Her ne kadar motor bloğu aynı olsa da gaz tepkilerinin daha yumuşak olması için bu motor 77 beygir güce sahip. Ötekisindeki 21 inç tüplü ön tekerlek bunda 19 inçe ve motor genelinde tubeless lastiklere dönüşüyor. Dinamik ESA bu motorda da opsiyonel olarak alınabiliyor ve abisindeki gibi LED farlar bulunuyor. 850GS’teki ters ön maşa bu modelde yerini düz ön çatala bırakıyor. Türkiye fiyatları 850 versiyonuna göre daha uygun. En donanımsız versiyon olan Türkiye paketi 14.700 Euro iken daha donanımlı Exclusive versiyonu 17.100 Euro’dan satılacak. Çok dikkat çeken G310GS versiyonu ise tek paket olarak 7.800 Euro.
Ducati süperspor kategorisine yeniden süslü bir imza atmaya hazırlanıyor. Panigale V2 zaten yeterince güçlü iken İtalyan’lar şimdi de 90 derecelik yeni V4’leri ile standart atmosferik motorda güç rekoru kırmaya gidiyorlar. Daha önce Panigale’de olmayan bir yarım şasi motorun üzerine gelmiş kurulmuş. Buna rağmen toplam ağırlık 175 kilogram, güç 215 beygir, hacim de 1.100cc olmuş. Hacmi sebebiyle büyük ihtimalle güncel yarışlara giremeyecek olsa da pistten piste koşmak için iyi bir alternatif olmuş. Speciale adını verdikleri daha özel üretimde GPS ve bilgi analizi modülü mevcut. 226 beygirlik versiyonunun Türkiye fiyatı 49.900 Euro, V4 S versiyonu 37.490 Euro ve bu motora giriş modeli olan V4’ün de fiyatı 28.900 Euro olarak belirlendi. V4 S modelinin Korlas’ın Ataşehir’deki mağazasında görmek mümkün.
Ducati Multistrada 1260
Mevcut Multistrada motoru temel alınarak tasarlanmış ve 2018 için geliştirilmiş Ducati Multistrada 1260, yepyeni 1,262 cc Testastretta DVT motoru ile üst seviye performans ve konforu bir arada isteyen sürücüler için tasarlanmış. Multistrada 1200 model, 152 beygir güç üretirken 2018 Ducati Multistrada 1260, 158 beygir güç ve 129.5 Nm tork üretmeye odaklanmış. Konfor artı performans, teknoloji artı duygu, güvenlik artı eğlence: bu modeli tanımlamak amacıyla kullanılmış. Marka, 2018 Ducati Multistrada 1260’ın yüksek hızda stabiliteyi geliştirmek için ufakta olsa pek çok şasi güncellemeleri yaşadığını belirtiyor. Model, pek çok farklı menüye ve elektronik imkana sahip yüksek çözünürlüklü yepyeni bir göstergeye sahip. Ayrıca model için motosikletle bağlantılı olabilen yepyeni bir uygulama geliştirilmiş, bu uygulamaya göre yatış açısı, hız gibi pek çok bilgi yüklenebiliyor ve paylaşılabiliyor. Yeni 1260 Türkiye’ye giriş yapmış durumda. S versiyonunun fiyatı 26.490 Euro olarak belirlenmiş.
Ducati Scrambler 1100 Standart Versiyon
2018 için farklı varyantlarla gelen ve gittikçe genişleyen Scrambler ailesine, daha teknolojik yapısıyla farklı bir seviyeye taşıyacak olan yeni bir üye daha katılıyor. Heyecan, 1,079cc motor hacmine sahip 1100 ile daha da artıyor ve yepyeni bir Scrambler bizlerle. Daha büyük hacimli bir motorun temellerine dayanan ve Scrambler dünyasına katılan büyük bir yenilik olan 1100 modelinin, daha güçlü yapısıyla sürücü ve artçı için konfor yaratan bir üye olduğu belirtiliyor. Hava soğutmalı yeni 1100cc motor hacmi ile yeni motosiklet, daha kaslı bir yapıya bürünerek kapasitesi gibi görüntüsü de büyümüş.
CF MOTO 150 NK
Türkiye’nin en büyük motosiklet fuarı Motobike İstanbul’da CF Moto, 150 cc segmentinde rakipleri arasından sıyrılarak bir adım önde olmayı başaran 150 NK, tasarımındaki dikkat çeken detayları ve göz alıcı rengi ile adından söz ettiriyor.
İçindeki sürme hissini uyandıracak ve seni harekete geçirecek özeliklere sahip 150 NK, üstten tek eksantrikli, 4 zamanlı sıvı soğutmalı, 149,4 cc motor hacmi ile maksimum sürüş konforu sağlarken, yakıt sistemi olarak kullanılan BOSCH EFI sistemi ile gaz tepkimeleri ayarlanarak düşük yakıt tüketimi sağlıyor.
150 NK’da, ihtiyaç duyabileceğin ne var ise tek bir gövde de buluştu. Dayanıklılık ve sağlamlık hedeflenerek oluşturulan kafes şasi ile güçlü bir görünüm elde edilirken, mükemmel bir frenleme sağlamak için ise ön fren sisteminde 4 pistonlu hidrolik kaliper disk kullanılarak frenleme performansı arttıldı.
Hem sportif, hem konforlu hem de dinamik…
Konforlu ve sakin sürüş keyfinden taviz vermeden, yolculuğun keyfini çıkartmanı sağlayacak şekilde için tasarlanan monoshock arka amortisör yapısı yoldan gelebilecek darbeleri absorbe ederek, dengeli ve keyifli yolculuk yaşatıyor.
Güç ve tasarım bir arada…
150 NK’nın gösterge panelinde ise; önemsediğin tüm bilgileri tek bakışta kolayca okumanı sağlayacak, net, geniş ve anlaşılır bir ekran görüntüsü tasarlandı.
150 NK’da bulunan bir diğer özellik ise: sürüş modu özelliği. Yolculuklarda gücün tamamen sende olacağı iki farklı sürüş modu sahip 150 NK ile yolculuğun kurallarını sen belirleyeceksin. İster ekonomi modu ile yolların keyfini çıkar ister sport modu ile heyecanı yaşa. Tercih tamamen senin!
Yollardaki bu gücün farkına varıp sende 150 NK farkını yaşamak isteyen herkesi fuarda yakından inceleme fırsatı buldu. Satış fiyatı 9.490 TL olarak açıklandı.
400 NK
2018 Motobike İstanbul Fuarı’nda CF Moto standında NK serisi içerisinde dikkat çeken bir diğer model oldu.
400 cc hacme sahip paralel çift silindir üzerine konumlu çift gaz kelebeği, üstten çift eksantrik (DOHC) 8 Valf, 9500 rpm 29.5 kw güç üreten motor bloğu ile iki kat güç, tam hakimiyet sunuyor. Ön tekerleğe takılı 300mm papatya çift disk, arka tekerleğe takılı dalgalı disk frenin üzerine kombine edilmiş J.JUAN FREN ve Continental ABS sistemleri sayesinde üst düzey bir güvenlik ile yol almanı ve gerektiğinde seri frenleme yapmanı sağlıyor. Ayrıca BOSCH EFI yakıt sistemi yakıttan tasarruf etmeni sağlıyor. Sadece şehir içi değil şehirler arası uzun mesafe kullanımına da uygun olan 400NK, daha büyük radyatörü ile maksimum soğutma sağlayarak motor ısısını çok daha uzun süre ideal seviyede tutuyor ve kesintisiz kullanım süresini arttırmış oluyor.
Sağ ve sol fren levyelerinde bulunan ayarlama manetleri, el yap ısı ve parmak uzunluğuna göre levyelere erişimi kolaylaştırarak hâkimiyetini arttırıyor.
Ergonomik modern yapısı; sağ elcik üzerine konumlu marş, acil stop, far açma kapama düğmesi ve sol elcik üzerinde uzun kısa far, far ayar düğmesi, korna, sürüş modları, sinyal ve sellektör düğmelerini kolay kullanabilmeni sağlıyor.
Yüksek dayanıklılığa sahip O-ringli zincir yapısı ile motordan tekerleğe aktarılan güç kaybını azaltıyor ve özel diş yapısı ile daha çok yağ tutarak seri hızlanma sağlıyor. Yatay arka bağlantılı arka süspansiyonu arka amortisörü yatay olarak düzenler, alanın verimli kullanılmasına ve merkezileşmeye büyük katkı sağlar. Bu sayede daha hakim sürüşler yapmana olanak tanıyor.
Fuarda CF Moto’nun ATV modelleri ve 2 yeni motosiklet modeli; 250 NK ve pek yakında piyasada olacak 650 NK modelleri de ziyaretçilere sunuldu. Bu iki motosikletin fiyatı henüz belli değil.
HUSQUVARNA Vitpilen 701
Fuarda gördüğümüz ve “hemen almak istiyorum” dediğimiz bir kaç modelden birisi. Geçen sene prototipini gördüğümüz motoru Husqvarna bu sene üretmiş. Cafe Racer tipi oturma pozisyonu, White Power süspansiyonlar, KTM’nin 693cc’lik tek silindirli 75 beygirlik motoru ve bunların hepsi sadece 157 kilogram. Depo kapasitesi 12 litre, gösterge biraz ucuz görünümlü ama kaydırmalı debriyaj ve Akrapovic opsiyonu mevcut. 2018 baharında Avrupa’da satışa sunulacak motorun Türkiye fiyatı 13.999 Euro olarak belirlenmiş.
KTM 790 Duke
Fuarın bir başka ilgi çekici motoru da geçen sene gösterdikleri acayip protipe ne kadar yakın bir motor yaptığını heyecanla beklediğimiz KTM Duke 790’dı. Gerçi motora bir kısım şanslı gazeteci bir takım yerlerde 799cc’lik 2 silindirli 105 beygirlik bu motora fuardan hemen önce binme şansı bulmuşlardı. Bu sebeple motorun neye benzediğini biraz biliyorduk. Gelgelelim canlı görmek başkaydı. Geçen seneki prototipin acayip sportif arka tarafından sonra bu motorun arkası çoğu kimsenin pek hoşuna gitmedi. Sürücü kısmı ise biraz fazla enteresan olmuş. Dizlerle tutulan bölüm aşırı dar, sonrasında çok genişliyor ve ön çatalın etrafından dolanıyor. Oraları o kadar daraltınca benzin deposunu büyütmek için depo deliğini peri bacası gibi yukarı uzatmışlar, hasılı genel görünüm biraz acayip. Gücü 105 beygirde tutarak KTM biraz güvenli tarafta kalmayı seçmiş. 14 litrelik yakıt deposu, 169 kilogramlık ağırlığı var. Standart lastikleri ise firmanın bu konu üzerinde çok çalıştığı söylenen Maxxis’ten geliyor. Türkiye fiyatı 14.750 Euro olarak belirlenmiş. KTM standındaki en ilgi çekici bir başka model de fiyatı 21.900 Euro olan 1290 Adventure S modeliydi. Bu fiyatla 1290 rakipleri arasında en ucuz modeldi.
HONDA Gold Wing
Honda Gold Wing’i tamamen yenilemiş. Yakından bakınca bu yenileme kendisini hemen belli ediyor. Motor görsel olarak bile oldukça hafiflemiş görünüyor. Duruşu çok daha sportif hale gelmiş. Rakamlarla konuşacak olursak; eski kasaya göre 40 kilogram daha hafif ve 8 beygir daha güçlü olan motorun makinesi de baştan aşağı yenilenmiş. Sadece motor bloğu 6,2 kilogram daha hafif. Eskiden 118 beygir olan 6 silindirli motoru gücü şimdi 126 beygir. Vites kutusuna DCT entegre edilmiş, yani artık 7 oranlı otomatik vitesli versiyonu da alınabiliyor olacak. Trafikteki dur kalklarda start&stop özelliği, yavaş manevralarda ise sürücüye yardımcı olarak devirmeyi engelleyen “yürüme modu”(walking mode) gibi özellikleri kendisine hayran bıraktırıyor. Aracın devasa hale gelmiş büyük kilometre saati bölgesindeki 7 inçlik Apple Car Play’de, harita dahil her türlü bilgiyi görmek mümkün. Kumanda düğmeleri, detaylar adeta lüks bir otomobilden alınmış gibi duruyor. Ayrıca sürücü selesi bölgesi oldukça inceltilmiş, bu sayede yere basmak da süper kolay hale gelmiş. Görüp de hayran kalmamak elde değil. Türkiye fiyatları 138 bin lira ile (manuel vites Bagger) 179 bin lira (Goldwing DCT) aralığında.
Africa Twin Adventure Sport
Bu yıl Africa Twin’de bazı iyileştirmeler olacağı söyleniyordu, nihayet hepsi yapılmış. Elektronik gaz kontrolünün gelmesi ile birlikte 7 kademeli çekiş kontrol ve 4 farklı sürüş modu gelmiş. Akü 2,3 kilogram hafifletilmiş, motor bloğunda ise yarım kilogram kadar hafifleme sağlanmış. Standart Africa Twin’in hemen yanında duran ve ancak dikkatli baktığınızda ondan ayırabileceğiniz Adventure Sport modeli ise daha uzun mesafeler katetmek amaçlı yapılmış biraz daha ileri bir model. Aslında genel yapısı aynı, benzin deposu 5,4 litre (toplamda 24,2 litre) daha büyük, ön cam 8 cm daha uzun ve yerden yükseklik ise 920/900 milimetre. 12 voltluk priz Adventure’da standart, renkleri de biraz daha farklı. Adventure ile gelen daha komplike ve daha zengin gösterge saati sanıyoruz standart versiyona da takılacak. Fiyat 65 bin TL (manuel vites).
Motosiklete başlayan herkes ilk motorunun sürmesi ve hakimiyeti kolay görünüş olarak gösterişli sürüş açısından atak olmasını ister. Honda’nın yeni Neo Sports Cafe serisinin en küçük üyesi olarak piyasaya çıkacak olan CB125R, kendisinden daha büyük motosikletlerin görünüşüne sahip. Özellikle şasi büyük abisi 300R ile neredeyse aynı. (bize 250 olarak gelecek). Hakimiyeti kolaylaştıracak ana konu olan ıslak ağırlık bu modelde sadece 125.8 kilogram.
CB125R, 8,500 devirde 14 beygir ve 8,000 devirde 10 Nm tork üreten, tek silindirli, sıvı soğutmalı bir motora sahip. Şasi büyük abi ile çok benzer olduğu için bu sınıfta bir motosiklet için oldukça stabil ve kararlı bir gidişe sahip olabileceğini düşünüyoruz. Her ne kadar Avrupa’da motorun yatışını algılayarak kademeli çalışan IMU (Atalet Ölçüm Birimi) bazlı ABS’ye sahip olsa da, bildiğimiz kadarıyla Euro 4 normlarına göre 125cc altında ABS şartı bulunmuyor. Bu bağlamda fiyatı düşürmek için bize ABS’siz gelebileceğini düşünüyoruz.
Dunlop radyal lastikler, LCD gösterge, tam LED farlar, modelin kalitesini daha da arttırmış görünüyor. Özellikle büyük abisiyle aynı gibi görünen 41milimetrelik ters ön çatal da insanın aklını başından alacak gibi duruyor. Honda CB1000R modelde bulunan LED farlar, karartılmış gösterge ve rahat oturuş pozisyonu, küçük kardeş CB125R modele de uygulanmış. Sele yüksekliği herkese uygun, 816mm. Honda yakıt tüketimi için “bir litre ile 48 kilometre gider” diyor. Böyle hesaplarsak 10 litrelik deposu ile 480 kilometre menzil var demektir. Fuar fiyatı 18.500 TL olarak açıklandı.
Honda CB 250R
Neo Sports Cafe tasarımından yola çıkılarak düzenlenen CB250R ve CB125R model ile Honda ailesine iki yeni çıplak model katılmış oldu. Honda CB1000R modelde bulunan LED farlar, karartılmış gösterge ve rahat oturuş pozisyonu CB300R ve CB125R modele de uygulanmış. 8,500 devirde 27 beygir civarı güç üreten tek silindir motoru ile CB250R, 125’likten bir üst segmente geçmek isteyen sürücüleri etkilemeye hazır gibi duruyor. Honda CB300R, abisi CB1000R modeli andıran görünümünün yanı sıra 41mm USD çatallara, yüzer ön diske, IMU temelli ABS ve Dunlop radyal lastiklere sahip. Honda, yakıt dolu ağırlığının 143 kilogram olduğunu söylüyor. Bir litre ile 30 kilometre yapabilen tutumlu motoru ile toplam menzili 300 kilometre. Mayıs ayında geleceği söylenen motorun fiyatı henüz belli değil.
SUZUKI Suzuki SV650X
Cafe Racer modellerle dolup taşan EICMA’da göze çarpan modellerden birisi de geleneksel retro tasarımı, modern V2 teknolojisiyle aynı potada eriten Cafe Racer tipindeki Suzuki SV650X idi. Bu model için, firmanın bu sene sergilediği gerçek anlamda tek yeni model diyebiliriz. “Bir model üzerinde çalışılıp müthiş bir klasik yapılabiliyormuş” demek ki cümlesi, tam da bu havalı model için söylenmiş sanki. Standart SV650 modele yakından bağlı kalan Suzuki SV650X, kardeşi ile aynı şasiyi, frenleri, süspansiyonları ve motoru paylaşıyor. Custom havaya bürünmüş SV650X, 75 beygir güç üretebilen 90 derece açılı, 645cc V-twin motoru kullanarak popüler SV650 platformu üzerine kurularak tasarlanmış. Dunlop Roadsmart lastikleri kullanan modelin, opsiyonel LED sis farları, ön farın kaputunun stiline uyması için ve SV650X’in karakterini vurgular şekilde özel olarak tasarlanmış. Boş ağırlığı 198 kilo olan Suzuki SV650X’in, firma tarafından Avrupa genelinde 2018 yılında satışta olacağı belirtiliyor. Türkiye fiyatı henüz belli değil ancak baz model SV650 ABS 2017 model olarak 44.950 TL’den satılıyor.
TRIUMPH Triumph Tiger 1200 XC & XR
İngiliz markanın 135 beygir güç üreten yeni modellerinin saymakla bitmeyen teknik özelliklerinden bazıları şöyle: Yeni Ayarlanabilen Viraj Farları, Ayarlanabilir Tam Renkli TFT Gösterge, Ful LED Farlar, yaklaşık 6 sürüş modu içerisinde bulunan Yeni “Off-Road Pro” sürüş modu, arkadan aydınlatmalı anahtar kısmı, debriyajsız vites değişimi için Triumph Vites Yardımcısı (hem alt hem üst vites geçişleri), Yeni Anahtarsız Çalıştırma, Güncellenmiş Cruise Kontrol, yeni ve modern gövde yapısı, döküm ve tel jantlı lastikler, metal depo üstü plakası ve yan paneller, yeni renkler… Modellerin, motor, şasi ve egzoz parçalarının özelliklerinden dolayı önceki nesilden yaklaşık 10 kilo kadar kayda değer bir şekilde hafifletildiğini ve modellerde, yaklaşık 100’e yakın parçada, daha iyi manevra ve daha iyi off-road kabiliyetine kavuşması için geliştirme yapıldığını da belirtmeden geçmeyelim. Yol odaklı Tiger XR, orta seri XRX ve serinin üstündeki XRT, off-road’a aç Tiger XCX ve tam donanımlı XCA ile Düşük Sürüş Yüksekliği ile XRx’i ile herkes için bir Tiger mevcut. Fiyatları 19.490 Euro ile 25.490 Euro arasında değişiyor.
YAMAHA XMAX 250
Yamaha’nın Türk kullanıcılara bir müjdesi daha var. X-max 300 ile birebir aynı kasaya sahip Euro 4 özelliklere sahip 250, 300’e göre çok daha uygun fiyatı ile fuara doğru Türkiye’de olacak. 23 beygirlik motoru tamamen yeni, anahtarsız çalıştırma, çekiş kontrol, led farlar, abs, hepsi standart. Fiyatı 27.590 TL. X-MAX 250 tamamen yeni bir şasiye sahip. Bu sayede daha çevik ve daha sportif bir sürüşe sahip. Jant ve lastik boyutu seçimi herhangi bir scooter’ın yol tutuşu özelliklerini belirlemede büyük rol oynar. Dinamik spor performansının yanı sıra şehir içinde yüksek manevra kabiliyeti için bu yeni 250 modeli, 15 inç ön ve 14 inç arka jantla donatılmış.
Yamaha MT-09 SP
Yamaha MT-09’un bir üst versiyonu olan ve beklenen MT-09 SP, yüksek teknik özellikleri ile ortaya çıktı. Geniş gidonu, kompakt şasisi, yüksek sürüş pozisyonu ve son derece güçlü motoru ile MT-09 SP, atak hyper-naked olarak tanımlanıyor. MT versiyonu bir adım ileriye götüren daha keskin hatlara sahip MT-09 SP versiyonuna, 850cc sıralı üç silindir motor can veriyor. Bu modelde, arka süspansiyon olarak ek rezervuarlı Öhlins ve önde ise yukarlarda geri sekme, aşağıda ise sıkışma ayarı bulunan süspansiyonlar kullanılmış. Her iki süspansiyon bacağı da üstten geri sekme, alttan ise sıkıştırma ayarına sahip. Lastiklerde ve selede modeli daha da çekici hale getiren mavi detaylar bulunuyor ki bu renkler de MT serisine hayat veren renkler olarak biliniyor. Fiyatı 59.500 TL.
Yamaha MT-07
Firmanın deyimiyle “Olgunlamış” bir MT-07 bizlerle! 2018 senesi için iyileştirmeler ve güncellemeler geçirmiş olan modelin süspansiyonları, çeşitli koşullarda konfor ve performans sunabilmek üzere terfi ederek bir üst modele geçirilmiş. Ön çatalların güncellenmiş ayarları daha sportif bir sürüş sunarken arkada ise geri sönümlemesinin ayarlanabilme özelliği, sürüş stiline uygun hale getirilmesine izin veriyor. Deponun çevresini sarmalayan sele ise daha fazla rahatlık sunmak üzere yeniden tasarlanmış. Ön yapı ve far tasarımına baktığımızda ise “Master of Torque” yani Tork Uzmanı abisi MT-09 modele benzediği kesinlikle ifade edilebilir. Yeni kuyruk kısmı ise büyük büyük abisi MT-10’dan ilham alınarak tasarlanmış. Motor hacmi olarak 689cc sıralı 2 silindire sahip olan yeni MT-07, tamamen yeni gövde yapısı ile dizayn edilmiş. 2018 Yamaha MT-07, yeniden tasarlanmış ön ve kuyruk farları, daha sportif ön çatal ayarları, düzenlenmiş sele yapısı, geliştirilmiş sürüş pozisyonu ile sürücüsüne daha fazlasını vadetmeye geliyor. ABS’nin modelle standart olarak geldiğini belirtelim. Fiyat 39.200 TL.
Yamaha Tracer 900
Yamaha Tracer 900’ün 847cc sıvı soğutmalı, sıralı 3 silindir, DOHC (üstten çift kam milli), 12 sübap motoru, ödüllü MT-09’dan türetilmiş. Yamaha Chip Kontrollü Gaz (YCC-T), Yamaha’nın ride-by-wire gaz sistemi (elektronik kontrollü sürüş fonksiyonu), özel olarak MotoGP teknolojisinden türetilmiş. YCC-T, sürücüye pürüzsüz bir gaz hissi vermek üzere çalışıyor ve D-Mod ayarlanabilir gaz tepkimesi, entegre multi-mod Çekiş Kontrol Sistemi (TCS), sürücünün türlü yol koşullarında güvenli sürmesini sağlıyor. Güncellenmiş stil, geliştirilmiş rüzgar koruma sağlamak için ayarlı daha geniş rüzgar camı, yeni elcik korumalar ve entegre yan çantalar, yardımcı ve kaydırmalı debriyaj, daha dar gidon, daha geniş ayak pegleri, uzun yolculuklar için yeni seleler, güncellenmiş alüminyum arka masa; Tracer 900’ün yeniliklerinden bazıları. Fiyatı 62.300 TL.
DİĞER TVS RR 310
BMW için motor üreten TVS, G310 için ürettiği motordan mükemmel bir spor motor yapmış. Fiyatının 22 ila 26 bin TL olacağı düşünülüyor.
Honda PCX 125
Honda Vietnam’da ürettirdiği yüksek üretim kalitesine sahip yeni PCX 125’i 12.100 lira etiketiyle satıyor.
Limitparts standında temsil ettikleri Motul, OJ, CGM, Polini gibi markaların ürünleri vardı.
Kuralkan firması girişimci bir şekilde yeni elektrikli modeli bir motosiklet markasını piyasaya sunuyor. Çıkarılabilir pilleri ve iyi donanımıyla Soco modellerinin fiyatı 11 bin lira civarında.
Yamaha Abarth
Kısıtlı sayıda üretilen bu özel motoru Yamaha bizlere ulaştırıyor. 695 adetin 301.’si.