18 Mart akşamı saat 19.00’da motorlar çalışacak, tulumlar giyilecek, son lastik seçimleri yapılacak ve ekran başında milyonlar 45 dakika nefesini tutarak MotoGP’de sezonun ilk yarışını izleyecek.
Her yıl olduğu gibi bu yıl da Mart ayının yaklaşmasıyla heyecan doruklarda geziyor. Yeni sürücüler belli oldu, yeni pist eklendi, yeni motorlar, yeni tasarımlar ve transferler heyecanımıza heyecan kattı. Kış testlerini ve 2018 sezonunda bizi nelerin beklediğine hep beraber göz atalım.
Transferlerle başlayalım. 3 sezondur Marc VDS Honda ile yarışan Avustralyalı pilot Jack Miller bu sezon Scott Redding’ten boşalan Alma Pramac Ducati uydu takımına geçti. Scott Redding ise kariyerinin ilk fabrika takımı imzasını atarak Sam Lowes’tan boşalan Aprilia koltuğuna oturdu. Sam Lowes ise bu yıl MotoGP’de kendine koltuk bulamayarak Moto2’nin yolunu tuttu.
Koltuk demişken bu yıl koltuğunu kaybeden birkaç isim daha var. Loris Baz Dünya SuperBike’a, Hector Barbera ise Moto2’ye geçti. Reale Avintia’nın boşalan koltuklarına ise Marc VDS Honda’dan ayrılan Tito Rabat ile Moto2’den Xavier Simeon geçti. Marc VDS’in 2 boş koltuğunu ise Valentino Rossi’nin öğrencisi olan Brezilya asıllı İtalyan Franco Morbidelli ile Moto2 sürücüsü Thomas Luthi oturdu. Bu gelişmelerin yanında bir yeni sürücümüz daha var. Yllar sonra ilk kez bir Japon sürücü MotoGP kategorisinde yarışacak. LCR Honda’nın yeni pilotu Takaaki Nakagami Moto2’den MotoGP’ye yükselen bir diğer sürücü oluyor böylelikle. Böyle tatlı ve heyecanlı haberlerin yanında bir de üzücü gelişme var. Yamaha Tech3’ün Alman sürücüsü Jonas Folger geçtiğimiz sezonun son birkaç yarışını hastalığı yüzünden kaçırmıştı. 2018’e girmeden birkaç gün önce Folger’in fiziksel olarak yeni sezona hazır olmadığı ve bu sezon M1’in koltuğunda oturamayacağı açıklandı. Yamaha’da Sepang testlerinde koltuğa eski MotoGP sürücüsü Yoni Hernandez otursada yeni sezonda koltuğu kimin alacağı hala merak konusu. En büyük aday Malezyalı Moto2 sürücüsü Hafizh Syahrin gibi görünüyor.
Öte yandan fabrika takımlarına baktığımızde 2018 sezonunun sonunda sözleşmesi bitecek olan birçok yıldız var. Bu isimlerin başında Rossi, Marquez, Lorenzo, Dovizioso ve Pedrosa geliyor. Yamaha elini çabuk tutup Vinales ile sözleşmesini 2 yıl daha uzattı. Marquez Honda ile görüşmelerini halen sürdürürken, Ducati Lorenzo’dan ücretinde indirim yapmasını istedi. Rossi ise kararını ilk yarışlardan sonra vereceğini belirtti. Şunu belirtmekte fayda var. Fabrika takımlarında değişiklik beklenmiyor ve Rossi 1 veya 2 yıl daha Yamaha adına yarışacak gibi duruyor. Gelelim Sepang testlerine. Sepang’ta Yamaha 2018 motorunu 2016 motorunun temelleri üzerine yapacağını açıkladı. Zarco da bu yıl 2016 motoruyla yarışmaya devam edecek. Ducati’de 2018 motoru Buriram testlerinde görücüye çıkaracak gibi. Honda ise 2018 motoru üzerinde çoktan çalışmaya başlamış görünüyor. Sepang testlerinin göze batan en büyük gelişmesi tüm takımların yeni ön kanatçık tasarımları üzerinde çalışması oldu. Sepang testlerinde ilk günü Lorenzo ikinci günü Vinales üçüncü günü ise Pedrosa lider tamamlamayı başardı. Yeni isimlerden MotoGP’ye uyum sağlayan tek isim ise Morbidelli oldu. Morbidelli testleri birçok tecrübeli ismin önünde bitirmeyi başardı.
2018’de takvime yeni bir pist katıldı. Asya turunun yeni ayağı Tayland’ın Buriram şehrindeki Chang Uluslararası Pisti. 2018’de 19 yarış yapılacak. Sürücülerin bazı yarışların tur bazında kısaltılmalarını istemelerinin ardından Amerika bir, Jerez iki, Fransa bir, Katalunya bir, Brno bir, San Marino bir ve Valencia üç tur kısaldı. Kış testlerinin sonuncusu olan Katar’da ise testlerin son günü pist ıslatılarak sürücülerin ıslak zeminde test yapılması sağlanacak. Son olarak olasılıklardan ve tahminlerden bahsedelim. Son şampiyon Marquez’den başlamak gerekirse Marquez kış tatilini sessiz bir şekilde geçirdi. Yeni sezona nasıl hazırlandı, mental olarak ne durumda bilemiyoruz. Kış testlerinde de istikrarını sürdürerek ilk basamaklarda yer almaya devam ediyor.
Yamaha’nın genç ismi Vinales Rossi’nin takımda kalmasını istediğini söyledi. Birlikte iyi bir ikili oldular fakat 2017 sezonundaki motor gerçekten felaketti. Bu birlikteliği 2018 yılına iyi bir motor hazırlamak için devam ettiriyorlar. Vinales’in Rossi’den öğreneceği çok şey var ve tüm pilotların belki de takım arkadaşı olarak isteyebileceği tek isim ile takım arkadaşı şu an. Rossi demişken Doktor geçen sezon kırdığı bacağına takılan pimlerle bu sezonda da yarışacağını sezon sonu pimleri aldıracağını söyledi. Öte yandan MotoGP taraftarları ve Rossi hayranları bu yılın Doktor’un yılı olacağı ve belki de onuncu şampiyonluğun bu yıl geleceği konusunda çok umutlular. Bu noktada Yamaha’ya Rossi’ye iyi bir motor vermesi konusunda büyük bir iş düşüyor.
Jorge Lorenzo’ya gelecek olursak Lorenzo bu yıl Ducati’ye birden fazla galibiyet getirebilecek gibi görünüyor. Ducati 2018 motorunu Lorenzo’nun tarzına daha yakın hazırlayacağından bahsetmişti. Testlerdeki sonuçlar da bunu doğrular niteliğinde.
Marquez ile son yarışa kadar şampiyonluk mücadelesi veren Dovizioso ise istikrarını koruyarak testlerde üst sıralarda yer almasını bildi. Ducati’nin artık şampiyonluğa oynayan bir marka olduğunu düşünürsek yine Ducati’nin en büyük şampiyonluk adayı Dovi olacaktır.
Suzuki’de ise sosyal medya paylaşımlarından anlayabildiğimiz kadarıyla baskılardan ve son sıralarda gezinmekten sıkılmış olan Andrea Iannone eski günlerini geri istermişcesine yeni sezon çalışmalarını sürdürüyor. Geçtiğimiz sezonun son yarışlarında Rins ile beraber üst sıraları zorlamayı başarmıştı. Bu yıl bu ikiliyi ilk onun içinde daha fazla görebiliriz. Petrucci Pramac Ducati’de son senesi olacağını açıkladı ve olası bir Ducati fabrika takımındaki ayrılık sonucunda fabrika takımının koltuğuna en büyük aday. Jack Miller ise Ducati’de çok rahat olduğunu ve bu yıl hiç bahanesinin kalmadığını söyledi.
Scott Redding ise Iannone gibi kış tatilini yoğun çalışma altında sürdüren bir isim. Bakalım fabrika takımı ona yarayacak mı? Son olarak KTM, Zarco ve Espargaro Kardeşler’den bahsederek yazımı sonlandıracağım. Zarco 2016 motorundan memnun olduğunu ve Rossi ile Vinales’in 2017’de yaşadıkları zorlukları yaşamak istemediği için risk almayıp 2016 motoru üzerinden yarşmaya devam etmek istediğini belirtti. Aleix Espargaro yeni yıl ile beraber MotoGP ailesine güzel bir haber verdi. Eşiyle beraber ikiz bebek beklediklerini müjdelediler. Tebrikler Aleix! Pol Espargaro ise KTM’in yükselişine bu yıl da inandığını söyledi. Sepang testlerinde geçirdiği kaza sebebiyle omuriliğinden ufak bir operasyon geçirdi ve Buriram testerini kaçırdı.
MotoGP camiasından 2018 öncesi son gelişmeler bunlar. Bakalım nasıl biz sezon bizleri bekliyor. Unutmayın!’’Never Say Never in MotoGP’’
Yorumlar
Loading…