Yazar: Ahmet TEZCAN
Pol pozisyonunda yarışa başlayan Marquez, 5.tura kadar ikinci sırada kalmasına rağmen yarışın geri kalanında liderliği alarak fark açtı ve bitiş çizgisini ilk geçen pilot oldu.
Hafta boyunca havanın stabil olmamasına ve pistte kalan su birikintisinin temizlenmesinden kaynaklanan gecikmeye rağmen, yarış günü (12 Nisan 2015) pist sıcaklığı 35 dereceye ulaştı.
Start verildiğinde Andrea Dovizioso, ilk viraja lider olarak girdi. Marquez, Ducati GP15’in 0.5 saniyelik fark ile önüne geçmesinden mutluydu çünkü 5.turda hamlesini yaparak liderliği ele aldı. Bu aşamadan sonra Marquez, Dovizioso ile arasında 5 saniyelik bir fark açtı ta ki yarışın sonuna kadar. Bitiş çizgisinde ise fark 2.354 saniye idi.
Marquez, bu yarıştan sonra 2013 yılından beri Circuit of The Americas’da yapılan üç yarışı da kazanmış oldu. Repsol Honda RC213V’sini profesyonelce kontrol eden Marquez’e diyecek bir söz yoktu. Kendisi ise şöyle konuştu: “İlk turlarda sakin kalıp durumu iyice anlamaya çalıştım ve pratik turlarındakine benzer bir his yakaladığımda hızımı arttırmaya karar verdim ve imkanım varken farkı açtım.”
İkincilik için görkemli bir mücadele de Dovizioso ve Valentino Rossi arasında yaşandı, öyle ki 12.virajda çarpışmalarına ramak kalmıştı. Yarışın bitimine 1.2 km kala, Dovizioso’nun gücünü avantaj olarak kullanma girişimi sebebiyle, Doktor (Valentino Rossi) tüm deneyimini ve yeteneklerini Ducati’yi durdurmak için kullanmak zorunda kaldı.
Sonuç olarak çabaları işe yaramadı ve yarışı Dovizioso’nun arkasında tamamladı. Bunun sebebi ise yarışın sonraki aşamalarında bir lastik sorunu nedeniyle tükenmesiydi. Rossi yarış hakkında: “Haftasonu için mutluyum çünkü buraya gelirken podyumu hedeflemek iyi bir şey. Kağıt üzerinde, bu pist bizim motosikletimiz için en kötüsü. Genel olarak bu haftadan memnunum çünkü her zaman ilk 4. ve 5.sıradaydık ayrıca ıslak pistte de çok kötü değildik. Mükemmel olması için Dovizioso’yu alt etmem gerekiyordu fakat ne yazık ki o biraz daha hızlıydı. 6 ya da 7 tur boyunca bastırdığım için deneme şansım yoktu ve düzgün bir şekilde sürmek zorundaydım. Bir sebepten ötürü motosiklet, ön lastiği tahrip etti.” dedi.
Yarışın ilk turunda 11.virajda Scott Redding kaza yaptı ve yanına Pol Espargaro’yu da çekti. İki isim de yarışı tamamlayamadılar.
Tam Sıralama Listesi
Poz.
Puanlar
Num.
Sürücü
Ülke
Takım
Motosiklet
Km/h
Zaman/Fark
1
25
93
Marc MARQUEZ
SPA
Repsol Honda Team
Honda
158.6
43’47.150
2
20
4
Andrea DOVIZIOSO
ITA
Ducati Team
Ducati
158.5
+2.354
3
16
46
Valentino ROSSI
ITA
Movistar Yamaha MotoGP
Yamaha
158.4
+3.120
4
13
99
Jorge LORENZO
SPA
Movistar Yamaha MotoGP
Yamaha
158.2
+6.682
5
11
29
Andrea IANNONE
ITA
Ducati Team
Ducati
158.1
+7.584
6
10
38
Bradley SMITH
GBR
Monster Yamaha Tech 3
Yamaha
158.0
+10.557
7
9
35
Cal CRUTCHLOW
GBR
CWM LCR Honda
Honda
157.6
+16.967
8
8
41
Aleix ESPARGARO
SPA
Team SUZUKI ECSTAR
Suzuki
157.5
+19.025
9
7
25
Maverick VIÑALES
SPA
Team SUZUKI ECSTAR
Suzuki
156.3
+38.570
10
6
9
Danilo PETRUCCI
ITA
Pramac Racing
Ducati
156.1
+41.796
11
5
7
Hiroshi AOYAMA
JPN
Repsol Honda Team
Honda
155.8
+47.199
12
4
8
Hector BARBERA
SPA
Avintia Racing
Ducati
155.8
+47.339
13
3
69
Nicky HAYDEN
USA
Aspar MotoGP Team
Honda
155.3
+56.484
14
2
43
Jack MILLER
AUS
CWM LCR Honda
Honda
155.2
+56.731
15
1
19
Alvaro BAUTISTA
SPA
Aprilia Racing Team Gresini
Aprilia
155.2
+57.372
16
50
Eugene LAVERTY
IRL
Aspar MotoGP Team
Honda
155.1
+58.898
17
76
Loris BAZ
FRA
Athinà Forward Racing
Yamaha Forward
154.5
+1’08.787
18
15
Alex DE ANGELIS
RSM
Octo IodaRacing Team
ART
153.8
+1’22.236
Diskalifiye Olanlar
17
Karel ABRAHAM
CZE
AB Motoracing
Honda
154.7
5 Laps
33
Marco MELANDRI
ITA
Aprilia Racing Team Gresini
Aprilia
150.1
11 Laps
68
Yonny HERNANDEZ
COL
Pramac Racing
Ducati
156.3
15 Laps
63
Mike DI MEGLIO
FRA
Avintia Racing
Ducati
152.0
15 Laps
45
Scott REDDING
GBR
EG 0,0 Marc VDS
Honda
148.3
16 Laps
6
Stefan BRADL
GER
Athinà Forward Racing
Yamaha Forward
155.1
18 Laps
İlk Turu Tamamlayamayanlar
44
Pol ESPARGARO
SPA
Monster Yamaha Tech 3
Yamaha
0 Lap
Yorumlar
Loading…