MotoGP ve DHL lojistik ortaklığı konusunda son gelişmeler…
Dünyanın önde gelen
lojistik şirketi DHL, dünyanın başlıca motosiklet yarışı olan MotoGP Dünya Şampiyonası
ile üç yıllık bir ortaklık kurduğunu duyurdu. Ortaklık, MotoGP Dünya
Şampiyonası ve diğer kategorileri olan Moto2TM ve Moto3TM‘nin lojistik
ihtiyaçlarını desteklemeyi kapsayacak.
“Dünyadaki en eski
motor sporları serisi ve iki teker üzerinde gerçekleşen başlıca
yarış organizasyonu olan MotoGP Dünya Şampiyonası ile olan bu yeni ortaklık, DHL’in
motor sporları ve otomotive sektörlerinin seçilen tedarikçisi
olduğunu gözler önüne sermektedir.” şeklinde konuşan DHL Express CEO’su Ken Allen
sözlerine şöyle devam etti. “Şampiyonanın lojistik operasyonunun gerisinde olma
şansı ve MotoGP’ye katılanlara yüksek kalitede uluslararası nakliye servisi
sunmak konusunda çok heyecanlıyız.” “Dünya klasmanında ortaklık portfolyosunda
bulunan diğer motor yarışları serisi ile bize hem dünya çapında inanılmaz
tutkulu ve sadık bir hayran kitlesi ile sıkı ilişki kurmak hem de kendi
müşterilerimiz, çalışanlarımız ve ortaklıklarımız için daha yüksek enerjide
deneyimler yaratmak amacıyla MotoGP Şampiyonası bize büyük bir şans verecek.”
MotoGP yayın
haklarını elinde tutan medya şirketi Dorna Ticari Bölge Genel Müdürü
Pau Serracanta’nın konu hakkında yaptığı açıklama ise şu şekilde;“DHL gibi bir
firmayla bu anlaşmaya varmış olmaktan dolayı çok memnunum çünkü sonuç her iki
taraf için çok faydalı olacak,” “MotoGP Dünya Şampiyonasının görevlendirdiği
birçok yayıncılık platformları aracılığı ile DHL yarış pistlerinde öne çıkan görüntülerin
ve rekabetin keyfini çıkaracak. Ve ayrıca MotoGP etkinliklerinde konuklar için
değişik birçok organizasyon düzenleme şansından yararlanacak. Bunun yanı sıra Dorna’da,
şampiyonanın üzerine kurulduğu ‘hız, yetenek ve verimlilik’ değerlerimizi
sürdürmemize olanak verecek olan, dünyayı saran bir lojistik servisinden
faydalanacak.”
MotoGP Dünya
Şampiyonası’nın her sezonunda, 80’den fazla motosiklet, takımların ve şampiyona
organizatörlerinin ihtiyacı olan 350 tonluk ekipmanın, sadece 9 ay içerisinde
toplamda yaklaşık 90,000 km lik bir mesafeyi aşarak deniz, hava ya da karayolu
ile taşınması gerekiyor. Motor sporlarının ekipmanlarına özel ambalajlama,
yükleme-boşaltma çözümleri, MotoGP Dünya Şampiyonası’nın gerçekleştiği her
bölgedeki taşıma ve gümrük mevzuatları konusundaki derin bilgisi ile DHL
“yarıştan önceki yarış”ın sorunsuzca ve zamanında gerçekleşmesini sağlamaya
yardımcı olacak.
Lojistik
aktivitelerinin yanı sıra, ortaklık aynı zamanda geniş çaplı pazarlama
fırsatlarını da içerecek. Bunlara ek
olarak müşteri konukseverliği ve müşteri pazarlama girişimciliği için logo
kullanımı ile DHL, 207 ülkede canlı televizyon izleyicisine ulaşarak MotoGP
yarışlarındaki pist kenarı şerit reklamlarından da yararlanma şansı yakalayacak.