“Pedrosa ve Lorenzo’nun arkasındaydım, bu durumu daha önce hiç görmemiştim. Belki sadece Playstation’da!” Bu sözler, 30 Ağustos 2015’te İngiltere, Silverstone pistinde gerçekleştirilen MotoGP 2015 sezonunun 12. yarışında ikinciliği elde eden İtalyan asıllı yarışçı Danilo Petrucci’ye ait.
Danilo Petrucci, 30 Ağustos 2015 Pazar günü yağmur altında
gerçekleştirilen İngiltere Grand Prix’inde yarışa 18. sırada başlayıp inanılmaz
bir performansla yarışı ikinci sırada tamamlayarak ilk kez MotoGP podyumunda
yerini aldı.
Yağmur, motosiklet yarışlarında çoğunlukla dengeleyici bir unsur olarak
görülür. Son hızlardaki farklılık, performans düşüşü ve ekipmanlardaki farklılıklara
rağmen, yarışçılar yeteneklerini göstermek için çaba sarf ederler.
“İnanılmazdı, açık olmak gerekirse yağmur yağmasını umuyordum, çünkü bir gün
öncesi çok kötü geçmişti ve yarışa 18. sırada başlayacaktım “ şeklinde bir
açıklama yapan Pramac Ducati yarışçısı Petrucci için ise bu durumun geçerli olmadığı
aşikar.
Açılış turunun sonlarına doğru, İtalyan yarışçı dokuzunculuğa kadar
çıktı ve kısa bir süre içerisinde de “korkutucu” olduğunu kabul ettiği iki
iddiali Fabrika Yarışçısı Repsol Honda Takımı’ndan Dani Pedrosa ve Movistar
Yamaha MotoGP Takımı’ndan Jorge Lorenzo’ya yaklaştı. “Bir anda Pedrosa ve
Lorenzo’nun arkasındaydım. Bu durumla daha önce hiç karşılaşmamıştım. Sadece Playstation’da!
Bu yüzden şimdi ne yapabilirim diye düşündüm, onları geçmek oldukça zordu,
özellikle Lorenzo ve Pedrosa isimleri söz konusu ise. Yarıştan sonra Jorge için
korkmuştum, ya ona çarpsaydım. Kazadan ziyade Jorge’un tepkisi için korkmuştum.
Bu sebeple aramda biraz mesafe bırakmaya çalıştım. Ama sonunda her şey iyiye
gitti.” sözleriyle durumu anlattı.
Bir etapta, Pramac yıldızı, yarışın lideri Rossi’ye 1.5s kadar
yaklaşmıştı. Bu durum Petrucci’yi, neredeyse Ducati’nin 2010’dan beri ulaşacağı
ilk zaferine yakınlaştırmıştı.
Petrucci, yarış esnasında yaşadıklarını anlatmaya şu şekilde devam etti:
“Podyumda olduğumu fark edince, kaza yapabileceğimi düşünüp korkmuştum. Çünkü
ıslak zeminde, limitinizi asla bilemezsiniz. Marquez düştüğünde – sebebini
bilmiyorum ama – Valentino daha da yaklaştı, yaklaştı ve yaklaştı. Çok
hızlıydım, korkuyordum çünkü Valentino’ya bu zamanı kazandırmak alışıldık bir
durum değildi. Kısaca rahatsız bir durumdu. Fakat Valentino ile genellikle
antrenman yaptığımız zamanlarda, siz ne kadar yaklaşsanız da her zaman
kendisinde daha fazlası olduğunu görüyordum. Geçenlerde, antrenman esnasında
motosikletlerimiz bir köşede ufak bir temasta bulunmuştu. Valentino’nun önünde
bitirmiştim çünkü onu dışarı doğru itmiştim ve o anda bunun birlikte son
antrenmanımız olduğunu düşünmüştüm. Özellikle bu durumu tekrarlamak istemedim
çünkü bu muhteşem sonuçtan son derece mutluyum. Ona yaklaşmak gerçekten çok
riskliydi ve iki turda gördüm ki arkamdaki Dovi ile bir ara da bırakmıştım.”
“Son turda, her virajı hatalı aldığımı düşündüm. Sonra son dönüşte
kendimi kaskın içinde gülümserken buldum ve bunun gerçek olamayacağını, bir
rüyada olduğumu düşündüm. Bu yüzden burada olmaktan çok mutluyum. Aynı zamanda
üç İtalyan olmasından dolayı da çok mutluyum. Şanslıyım çünkü hepsi arkadaşım
ve birlikte antrenmanlara çıkıyoruz. Valentino’nun kazanmasından dolayı da mutluyum
ve özellikle Dovi’nin tekrar podyumda olmasından da. ”
“Rekabet gücü bu kadar yüksek bir motosiklet olmasa bile, ıslak zeminde
her zaman hızlı olmuşumdur. Herkes ve medya için bu iyi sonuç olmadı belki
fakat bizim için çok iyi bir sonuç.”
“Özellikle Motocross kökeninden gelmem ve belki de her turda parkur
değiştirmeye alışkın olmam benim için bir avantaj oldu. Belki de hızlıyım çünkü
ıslak zeminde herkes yavaşlar! Her virajda düşecekmiş gibi göründüğümden
dolayı, herkes benim için korktuğunu söyledi. Söylediğim gibi belki herkes
yavaşlar ve bunun sebebini bilemiyorum. Ama ben ıslak zeminde sürmekten,
yarışmaktan gerçekten ama gerçekten zevk alıyorum çünkü her şey daha
pürüzsüzleşiyor, daha doğal bir sürüş oluyor benim için.”
Bu arada Dovizioso, Ducati’nin 2015 için tasarlanmış olan son MotoGP
motosikleti GP15 kullanırken, Petrucci geçen senenin güncellenmiş versiyonu
olan GP14.1’ini kullanıyor. Petrucci şimdi dünya şampiyonasında sekizinci
sıraya kadar yükseldi. Bir üst modele geçerek takım arkadaşı Yonny Hernandez’in
Misano’da kullanacağı GP14.2’ye geçmesi bekleniyor.