Yazar: Moe
Yamaha’dan Jorge Lorenzo- Valentino Rossi , Honda’dan Dani Pedrosa , Ducati’den Cal Crutchlow-Andrea Dovizioso ikilisinin katıldığı ve özellikle bu pist için tasarlanan çeşitli lastiklerin denendiği 3 günlük Phillip Island Testleri 5 Mart itibariyle sonlandı.
Öncelikle bu testlerin Japon lastik üreticisi için neden bu kadar önem arz ettiğine bir bakalım.Bridgestone, 2013 sezonunda yüksek hava sıcaklığı ve yenilenen süper- aşındırıcı pist yüzeyi nedeniyle Avusturalya Grand Prix’sinde lastiklerinin kabarmasına ve hatta parçalanmasına sebep olan bir takım sorunlarla karşılaşmıştı.Bu yüzden Phillip Island yarışı pit stop uygulamasıyla 2 takım lastik kullanılarak bitirilmiş,ve bu uygulama son şampiyon Marc Marquez’i pit stopa geç girdiği gerekçesiyle yarış dışı bırakıp şampiyonluk yolunda büyük bir darbe yemesine de yol açmıştı. 2014 sezonuna daha temkinli yaklaşan Bridgestone bu testlerin ardından aynı sorunların yaşanmayacağından oldukça emin.
Motorsporları lastiklerinden sorumlu Bridgestone yöneticisi Shinji Aoki :”Önümüze koyduğumuz tüm hedefleri başardık,bu yüzden bizim için gerçekten olumlu bir test oldu.Bu üç gün boyunca inanılmaz sıkı çalışmış olan tüm takım ve sürücülerine müteşekkiriz,onlar olmadan bu hedeflere ulaşamazdık.Öncelikle odaklandığımız nokta bu pist için uygun arka lastiği bulmaktı ve bu sebeple geliştirdiğimiz altı lastiğin üçünden gerçekten ümit verici sonuçlar aldık.Bu üç lastik Ekim’deki Avustralya yarışında kullanılacak lastikler için bir temel teşkil edecek.Geliştirilecek bu lastiklerin yarış süresi boyunca en üst seviyede performans ve güvenlik sağlayacağına şüphemiz bu noktada yok.”
Testin son gününde Valentino Rossi de önceki gün Lorenzo’nun denediği, Phillip Island’ın rüzgarlı havası için özel tasarlanan, yeni yarış karenajını test ederken ,18 turun ardından Cal Crutchlow da ön süspansiyon ayarlarından pek de memnun kalmayarak test gününü noktaladı.Testlerin en hızlı tur zamanı ise son günde 1.29.068 tur zamanı ile Jorge Lorenzo’dan geldi.Son günün test sonuçları ise şu şekilde:
1 99 J. LORENZO ESP Yamaha Factory Racing Yamaha 1’29.068
2 26 D. PEDROSA ESP Repsol Honda Team Honda 1’29.458
3 46 V. ROSSI ITA Yamaha Factory Racing Yamaha 1’29.554
4 35 C. CRUTCHLOW GBR Ducati Team Ducati 1’29.606
5 4 A. DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 1’30.101
6 53 E. RABAT ESP Marc VDS Racing Team Kalex 1’32.194
7 81 J. TORRES ESP Mapfre Aspar Team Moto2 Suter 1’32.998
8 36 M. KALLIO FIN Marc VDS Racing Team Kalex 1’33.149
9 18 N. TEROL ESP Mapfre Aspar Team Moto2 Suter 1’34.443
Teste katılan fabrika takımı sürücülerinin motosikletleriyle bir daha buluşması ise Katar Grand Prix’sinin antrenman turlarını ,yani 20 Mart’ı bulacak. Geri kalan MotoGP klasmanı sürücüleri ise 7 ve 9 Mart arasında gerçekleştirilecek olan Losail testlerinde yerlerini alacaklar.
Yorumlar
Loading…