Menu
in

Motoron Yeni Metzeler Racetec RR Lansmanında!

Yazar: Moe

Motoron ekibi, Alman lastik üreticisi Metzeler’in sokak yarışlarındaki tüm tecrübesini yansıttığı yeni Racetec RR’ı Almeria,İspanya’da test ediyor. Racetec Interact modelinin yerine geçecek olan yeni supersport lastik hakkındaki detaylar şu şekilde…

2014 sezonunun Isle of Man, North West 200, Ulster Gp, Southern 100 gibi sokak yarışlarında toplam 16 galibiyete imza atan Metzeler, lastiğin adından da anlaşılacağı üzere -Rasetec RR(Road Racing)- bu yarışlarda test ettiği lastiği mükemmelleştirerek piyasaya sürmeye hazırlanıyor…

 

 

Her türlü yol şartında en yüksek tutuşu, dengeyi ve tutarlılığı hedefleyen Racetec RR’da, Alman firma farklı sürüş karakteristiğindeki sürücüler için 3 farklı bileşik kullanmayı tercih ederek 3 farklı versiyon piyasya çıkarıyor:

 

K1 Bileşeni – Yumuşak – Mavi etiket- Soğuk pist zeminlerinde daha rijit hale gelme eğilimi gösteren lastikler, tutuş ve denge konusunda zaman zaman sürücülerin soğuk terler dökmesine sebep olabilir. Bu tür durumlar için yumuşak hamurlu K1 versiyonunun, özellikle frenlemelerde, asfaltın en küçük gözeneklerine kadar penetre etmesi amaçlanmış.

 

K2 Bileşeni – Orta – Yeşil etiket- Hava şartlarına bağlı olarak ısınan pist zeminleri en az soğuk pistler kadar tehlikeli olabilir, artan sıcaklık ile kompaktlığını ve rijit yapısını kaybeden lastik, yüksek yatış açılarında tutuş kaybına sebep olabilir. Orta sertlikteki Racetec RR K2’yi, bu tür durumlardaki “hassasiyeti” ortadan kaldırmak adına alternatifler arasında sayabilmek mümkün.

 

K3 Bileşeni – Sert – Sarı etiket- En hızlı tur zamanı gibi bir hedefiniz yoksa ve her türlü durumda, sıcaklıkta kullanılabilecek, daha uzun ömürlü bir lastik istiyorsanız (elbette pist kullanımından bahsediyoruz, Türkiye’nin aşınma,sürtünme kavramlarında nasibini almamış asfaltlarından değil!) bu bileşenin hedef kitlesi aslında sizsiniz!

 

 

Aşağıda ölçülerini ve çıkarılacak olan bileşenlerini listelediğimiz yeni Metzeler Racetec RR hakkındaki ayrıntılı yazımıza önümüzdeki günlerde dergimizden ulaşabileceksiniz, her zaman olduğu gibi lastik hakkında aklınıza takılan sorularınızı veya incelenmesini istediğiniz noktaları aşağıdaki “Facebook ile Yorum Yap” kutucuğunda bizlere iletebilirsiniz:

 

·  120/70 ZR17 M/C (58W) TL (K1) – Ön

·  120/70 ZR17 M/C (58W) TL (K2) – Ön

·  120/70 ZR17 M/C (58W) TL (K3) – Ön

·  160/60 ZR17 M/C (69W) TL (K2) – Arka

·  160/60 ZR17 M/C (69W) TL (K3) – Arka

·  180/55 ZR17 M/C (73W) TL (K2) – Arka

·  180/55 ZR17 M/C (73W) TL (K3) – Arka

·  180/60 ZR17 M/C (75W) TL (K1) – Arka

·  180/60 ZR17 M/C (75W) TL (K2) – Arka

·  190/50 ZR17 M/C (73W) TL (K3) – Arka

·  190/55 ZR17 M/C (75W) TL (K3) – Arka

·  200/55 ZR17 M/C (78W) TL (K1) – Arka

·  200/55 ZR17 M/C (78W) TL (K2) – Arka

 

Cevap bırakın