Yazar: Motoron
Sürücünün poposunu ağrıtan motosiklet selesi dayanılamayacak işkencelerin başında gelir. Zaman içinde bozulan, kasten sigara ile yakılan, üreticinin kullanıcıya acımadan ürettiği sert ve bozulmuş seleler bir kader değil.
Pahalı “jel” denilen opsiyonel seleleri üreticilerden alabileceğiniz gibi kendinizi becerikli insanlara da emanet edebilirsiniz. Bu becerikli insanlardan ikisi; Maslak Atatürk Oto Sanayi’nin hemen yanında, Yüzüncüyıl sitesinde bu işle uğraşan baba-oğul: Musa ve Adnan. Bu insanların küçüçük dükkanda kendi kendilerini geliştirerek adeta yeni baştan yarattığı seleler, oldukça iyi iş görüyor.
Kullandıkları pek çok malzemeden sonra kullanıcılardan da aldıkları geri dönüşlerle yoğunluğu yüksek bir mavi sünger ürettirmişler. Bazı firmalarda kullanılan gerçekten de jöle kıvamındaki 2 santimlik jel malzemeden dolayı kullanıcılardan şikayet aldıklarını, bu malzemenin kışın üşüttüğünü, yazın terlettiğini tespit etmişler.
Dolayısıyla kendileri visco benzeri yüksek yoğunluklu bir sünger ürettirmiş, döşemelerde bunu kullanır olmuşlar. Bu süngerin fazla sünmemesi için de onun üzerinde daha sert bir malzeme kullanıyorlar. Anlayacağınız zaman içinde kendi tekniklerini ilerletmiş ve yöntemlerini geliştirmişler. Şu sıralarda çokça şikayet edilen Yamaha Tracer, MT-07 gibi sert seleli motorlara sele yumuşatma işlemini başarılı bir şekilde yapıyorlar.
Eskiyen döşemelerinizi de burada benzerleri ile yeniletmeniz veya tamir ettirmeniz mümkün. Antika bir Vespa’nız var ise, eskiyen demir strüktürü Musa oturup adeta yeni baştan yapıyor. Adnan hiç üşenmiyor, kargo yolu ile de şehir dışından sele kabul ediyor, iş bittikten sonra da geri gönderiyor.
Ulaşmak isterseniz telefonları; 0536 838 76 77
1. Garajımızda bulunan Piaggio X7’nin selesinin özellikle sürücü kısmı en kalender motor sürücüsünü dahi rahatsız edecek sertlikteydi. Kullanıldığı 50 bin kilometre boyunca zaten oldukça ezilmiş olan orijinal dolgusu yeterli konforu sağlayamıyordu. Bunu en uygun biçimde halledebilmek için Yağmur Dizayn’a başvurduk.
2. Öncelikli olarak motosikletin oldukça sertleşmiş sele kaplaması dikkatli bir biçimde sökülüyor.
3. İkinci aşama olarak sürücü kısmındaki kaplama kaldırılıyor. Bunun altında sertliğe sebep olan asıl problemin bu bölümdeki plastik kısmın sürücüye doğru fazla kabartılmış olduğu tespit ediliyor. Bu bölüm dekupajla alınarak küçük delik gerçek deri parçası ile takviye diliyor.
4. Şimdi sırada sürücü bölümündeki sünger dolgunun yenilenmesi meselesi var. Bu bölümdeki sünger oldukça kalın bir visco tabaka ile yeniden oluşturuluyor. Hemen üzerine daha sert ve süngerin aşırı çökmesini engelleyici bir tabaka yerleştiriliyor.
5. Son aşamada ise eski döşemenin uçları yırtılmaması için destekleniyor. Desteklenen eski döşemeyi maliyeti arttırmamak için yenilemedik. Ancak Musa ve Adnan aslında döşeme ustası. Ellerinde de pek çok çeşit döşeme kaplaması mevcut. Dolayısıyla siz yenilemek isterseniz onlara güvenebilirsiniz. Eski döşemeyi usta bir biçimde tekrar yerine oturtuyorlar. Motorun üzerine takıyoruz. Sonuçta, seledeki değişiklik olumlu anlamda neredeyse gece ve gündüz kadar fark etmiş. Rahat bir biçimde emektar X7’mizi kullanmaya devam ediyoruz.
Yorumlar
Loading…