Yazar: Sinan Özgen
Bu ay dışarıda çok kar yağınca biz de garajdaki motor için aksesuar baktık.
Baktık bakmasına da ama bir karar verebilmek için hangi egzozun ne kazandırdığı, öte yandan neler götürdüğünü anlamak ve görmek gerekti. MT-09’un standart egzozunu tasarlarken tek parça tasarlamış ve yapmışlar. Dolayısıyla ucuz yoldan bir son susturucu (slip-on) takarak işi kolaylıkla halletmek mümkün görünmüyor.
Alttaki kazanı manifold borusu ile birleştiği noktadan “hart” diye kesip ayırmak ve buraya yapılacak boru ile çeşitli uygulamalar yapmak mümkün ancak orjinal sistemi bozmamak için bu uygulamadan kaçınıyoruz.
Hal böyle olunca pek çok firma, Avrupa genelinde çok satan bu motor için manifold ve son susturucu olmak üzere “full-sistem” egzozlar hazırlamışlar. Ancak her ikisi de işin içine girince fiyatlar haliyle artıyor. Döviz kurunun artmasıyla birlikte bu motor için hazırlanan Akrapovic’in fiyatı 6 bin liraya dayanmış durumda. Sizlere kutular hazırlayarak küçük bir pazar araştırması yaptık. Orjinali kesip biçerek yapılanlar ile Türkiye’de pek bulunmayan modellere bakmadık.
Akrapovic Racing Line, Titanyum
Genel bilgi: 2013’te-en başta- standart donanımla aynı anda hazırlanmış bir üründür. Yamaha’dan alınan orjinal aksesuarda bu motora özel yapıldığını gösteren üzerine işlenmiş bir yazı vardır.
Artıları: Orjinalden 2,4 kilogram daha hafif, +5,36 beygir kazandırıyor. Görünüş olarak mükemmel, quickshifter da varsa GP yarışçısı sesleri bırakarak sürmek mümkün.
Eksileri: Orjinal egzoza benziyor. Susturucusu takılıyken standart egzozdan çok da farklı değil. Susturucu çok zor takılıp söküldüğü için susturucu üzerindeki üç kısa borudan bir tanesinde genelde pense izi görmek mümkün. Bununla birlikte diğer rakiplerde bu susturucu genelde zıngırdarken bunda ses problemi yok.
Fiyat: 4.785 lira (n11.com, Dadaş Motor)
Kısa not: Çok satıldığı için 3 bin lira civarına ikinci elleri bulunabiliyor.
Egzoz Yamaha’dan değil de Akrapovic’in kendisinden alındığı takdirde renkli amblem ile geliyor.
Akrapovic Racing Line, Karbon
Genel bilgi: Titanyum versiyonundan son susturucusu ile ayrılan bir modeldir. Diğerinin iyice saklı olmasının aksine son susturucu bunda kıvrılarak dışarı verilmiştir. Kıvrılmadan önce yaptığı S şekli de bu açık egzozlar yüzünden düşen düşük devirdeki gücü kazanmak içindir.
Artıları: Orjinalden 3,8 kilogram daha hafif, +6,85 beygir kazandırıyor. Görünüş olarak güzel, Titanyum versiyondan daha uzun bir manifolda sahip.
Eksileri: Yarış amaçlı üretildiğinden dolayı son susturucu db killer da takılsa ses bakımından gürültülü olmaya devam ediyor.
Fiyat: 3.950 lira (n11.com)
Kısa not: TÜV’den geçmesi resmi olarak imkansız. Sokak için homologe değil.
ZARD egzoz, karbon uç
Genel bilgi: 2 yıldır Eicma fuarında görüp çıplak halini beğeniyoruz, artık bizde de bulunabiliyor. Kendine has, Zard firmasına ait bir şekli var.
Artıları: Orjinalden 4,3 kilogram daha hafif, +3 beygir kazandırıyor. Görünüş olarak ya sev ya nefret et kılıklı bir şekli var.
Eksileri: Şekli biraz garip. Fiyat: 2.650 lira (E-Moto, sahibinden.com ile 3.143 lira BRN Motor) arasında değişen fiyatlar var.
Termignoni Egzoz
Genel bilgi: İki çeşidi var, karbon son susturucular aynı, manifoldların biri boyalı, biri boyasız.
Artıları: +3 beygir kazandırıyor. Egzotik markaların egzotik egzozu.
Eksileri: Şekli biraz garip.
Fiyat: 2.750 lira (ikinci el)
Tiger Egzoz
Genel Bilgi: Yerli Malı, yurdun malı
Artıları: Artı beygirleri varmış, hafifmiş. Sayısal olarak bilgi bulamadık. Fiyatı bu karşılaştırmadaki en ucuz olanı.
Eksileri: Neyi ne kadar başardığını teknik olarak bilmiyoruz.
Fiyat: 2.050 lira