Menu
in

MV Agusta 919 Dirtbike

 

Mad Crow Garage’dan Brutale 910 S’ye Scrambler yorumu.

MV Agusta ve çamur mu? Kafalardaki bu tarz şablonlar kimi zaman Ducati Panigale Terracorsa gibi şaşırtan projelerle yıkılmış olsa da MV’nin asfalt yoldan ayrılıp toprak parkurlarda toz kaldırdığını görmenin dünya gözüyle nasip olacağını sanmazdık. Gel gör ki İspanyol ekip Mad Crow Garage birbirinden başarılı özle yapım motosikletlerinin arasına scrambler tarzında bir motosiklet daha katmak için 2005 model bir MV Agusta Brutale 910 S’yi uygun görmüş ve başlamış bu sokak savaşçısını maceracı bir isyankara dönüştürmeye.

 

 

Arjantin doğumlu ve 13 yıldır Barselona’da Mad Crow Garage’ın başında bulunan isim olan Fernando Martinez Reim MV Agusta 919 Dirtbike için: “Herkesi farklı kılacak bir motosiklet.” diyor. Genel yapısı değiştirilmeyen motosiklet aslında özünde sportif MV Agusta’yı korurken daha sonradan eklenen parçalar ile toprak yollara da biraz daha uyumlu hale gelmiş, yani tam bir scrambler felsefesi.

 

Yapılan bu değişikliklerin en başında motosiklete bir “Dirtbike” havası veren ve genellikle R 1200 GS, Super Ténéré gibi büyük seyahat endurolarında görmeye alışık olduğumuz Metzeler Karoo 3 lastikleri geliyor. Macera motosikletrinin olmazsa olmazı radyatör goruyucu ızgara da 919 Dirtbike üzerine eklenen bir başka parça olmuş. Uzun seyahatlere çıkabilmesi için üretilmiş olduğunu sanmasak da Mad Crow Garage aracın genel duruşuna uyması adına bir ufak bir ön camı araca monte etmiş, bu ön camı bir yerden tanıyor gibi oluyorsanız haklısınız çünkü bir GS’ten devşirilmiş. Yine benzer olarak gidon üzerine yerleştirilmiş sis farları, elcik korumaları ve ön çamurluk da motosikletin maceracı görüntüsüne katkıda bulunuyor.

 

Brutale 910 S üzerinde yapılan son değişiklikler ise şasiyi ve Agusta’nın ikonu haline gelen yıldız formundaki jantlarını altın sarısı renge boyayanarak aracın mat siyah rengiyle birlikte oldukça şık bir uyum sağlanmış. Aslında motosikletin gövdesine bazı parçalar eklenmesi ve estetik bir takım değişiklikler yapılması dışında genel yapının bozulmamış olması sebebiyle 919 Dirtbike hala bir sokak yarışçısı sayılabilir. Yine de bundan böyle çakıllı, toprak kasaba yollarında da yarışabilecek hale gelebilen MV Agusta ile Sahara Çölü’nü geçmeye çalışmak yanlış olur, hem zaten hangi gaddar çölde bir MV’ye kıyabilir ki…

 

Cevap bırakın