in

MV Agusta F3 800

Yazar: Motoron

MV’nin orta siklet yarışçısını Misano’da test edildi!.

Er ya da geç, bunun olması gerekiyordu. MV Agusta’nın 675cc F3’ünün üç silindirli motorunun 798cc’lik uzun stroklu versiyonu daha çevik, torklu oluşuyla beğenileri toplamış ve geçen yılın sonlarında 800 Brutale modelinde kullanılmıştı. İtalyan marka şimdi ise bunu F3 800 ile sportbike versiyonuna taşıyor. Misano Pisti’nde İtalyan güneşinin altında atılan turlardan sonra ise çıkan kesin sonuç; dar yapısı, çevik yol tutuşu ve bir 600’lük gibi devirlenmeye olan hevesi ile 1200’lük bir V-Twin’in torku ve sürüş yapısının bir araya gelmesi bu motosikleti iki dünyanın da en iyisi yapmış. F3 800 yapılan değişikliklerle şimdi 13.000 rpm’de 148 beygir ve 10.600 rpm’de 88Nm’lik torka sahip. Motor gücü ve torku artarken aynı zamanda ağırlığın da aynı kalması sağlanmış ve böylece 1.17 kg/hp değerini yakalayarak 1000 cc’lik Superbike’larla mücadele edebilecek hale gelmiş. Son dişli oranlarında yapılan değişiklikler ile de maksimum hız 269 km/h olmuş

 

MV  Agusta F3 800 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

F800’de aynı zamanda tamamen özel olarak geliştirilen enjektörler bulunuyor. Düşük devirlerde seyrederken altta bulunan enjektörler çalışırken devir yükseldikçe üst tarafta bulunan enjektörler devreye giriyor. Eldor ECU’nun yönettiği bu sistem aynı zamanda bilek ve motor arasında harika bir uyum yaratırken gaz tepkisinin daha akıcı hale gelmesini sağlamış. Oldukça torklu motoru kimi zaman birinci viteste girilen virajla 2. viteste girme ve çıkma şansını tanıyor. F3 800 Sport, Rain, Normal motor modlarına ek olarak Custom Map, 8 kademeli çekiş kontrol sistemi ve ride by wire gibi özelliklere sahip. MV’nin internet sitesinden en son çıkan haritayı öğrenip ücretsiz olarak serviste ECU’ya indirmek de mümkün. Gösterge paneli pek okunaklı olmasa da oldukça estetik ve böylesine torklu bir makinede önem taşıyan vites göstergesi rahat okunabiliyor.

 

MV  Agusta F3 800 2. İçerik Fotoğrafı

 

Elbette yapılan geliştirmeler sadece motordan ibaret değil, tamamı ayarlanabilir 43 mm Marzocchi çatal ve Sachs monoshock motosikletin ekstra gücüne hakim olmaya çalışırken ilk kez üç silindirli bir MV’de Brembo Monobloc ön fren kaliperleri kullanılmış. Tasarım olarak MV Agusta felsefesinin izlerini taşıyan F3 800 üç farklı renk seçeneğiyle hem 600’lüklere hem de 1000 cc’likler beyaz/kırmızı, kırmızı/gümüş ve mat metalik siyah renkleriyle meydan okuyor.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Yeni Yamaha naked: MT-09

KUBA XCG 150 Satışta

REKLAM