Yazar: Efe Kutlu
Üç defa F1 Dünya Şampiyonu olmuş efsane isim Lewis Hamilton ve İtalyan marka MV Agusta, F4 LH44 ismiyle yepyeni bir motosiklet tasarlamak üzere iş birliği yaptılar.
Lewis Hamilton ve MV Agusta ortaklığı, F4 LH44 model ile kaldığı yerden devam ederek Dragster RR LH üzerinde gerçekleştirdikleri ilk projelerinin başarısını takip ediyor.
MV Agusta F4 LH44, dört silindirli üstün İtalyan performanslı MV Agusta Reparto Corse Superbike’tan türetilmiş F4 RC’nin bir yan çalışması olmuş. Dolayısıyla bu versiyon, merkezi eksantrik zinciri ile (çap 79 mm, strok 50.9 mm) Corsa Corta motoruyla maksimum 205 beygir güç (151 kW) ortaya koyabiliyor. Alımlı model, motorun gücünü, 7 beygirden 212 beygire (158 kW) hızlandırabilen titanyum egzoz ve özel kontrol ünitesini kapsayan bir kit ile geliyor. Aynı zamanda Lewis Hamilton’ın göz alıcı Panther logosu özelliğini de içeriyor.
Lewis Hamilton: “MV Agusta ile işbirliğimizi devam ettirmekten ötürü çok heyecanlıyım. Giovanni ve MV Agusta’daki arkadaşlar ile çalışmayı seviyorum. Mühendisliğe olan tutkuları ve detaylara olan ilgileri ile ortaya baş döndürücü orijinal görünüşe sahip motosikletler çıkartabiliyorlar. MV Agusta ile olan projelerim, yaratıcı tasarım süreçlerine olan ilgim ile motosiklet sürme aşkımı biraraya getirmemde mükemmel bir yöntem oldu. Bu yüzden başından sonuna CRC (Castiglioni Research Centre) dizayn takımı ile iç içeyim. Ayrıca yeni motosikletim F4 LH44’ü tanıtmaktan dolayı da özellikle heyecan duyuyorum. Oldukça çekici görünüyor ve birkaç hafta önce İtalya’da pistte sürüş zevkini yaşadım. Muhteşem hissettiriyor ve kelimelerin en iyilerini bir araya getiriyor: cadde için bir yarış motosikleti! Sadece 44 motosiklet üretilecek bu yüzden umarım şanslı sahipleri, onu en az benim kadar severler.”
İngiliz Formula 1 Şampiyonu ve her bir MV Agusta’nın şekillendiği CRC atölyesinin devamlı ve direk diyalog halinde olması, F4 LH44 modelin yaratılmasına olanak sağlamış. Fikirler, öneriler, tercihler, algılar: motosikletin her bir detayına verilen ilgiyle yaratılış süreci uzun sürmüş. Her bir fikir, titizlikle hesaplanarak fizibilitesi, kabiliyeti ve fonksiyonelliği anlamında değerlendirilmiş. Ayrıntılı analizler ve yaratıcı karşılaştırmalar, MV Agusta F4 LH44 modeli, bir custom projeden daha fazlası haline getirmiş: Firmanın tanımı ile “F4’ün tekrarlanamaz ve eşi benzeri görülmemiş bir yorumu” ortaya çıkarılmış.
İlk ayırt edici özelliği ise Lewis Hamilton ile yakın takım çalışmasının sonucuyla yaratılan yeni renk düzeni olmuş. Şeker elma kırmızısı grenajlar ve inci beyazı şasi, F4’ün heyecan verici tasarımını geliştirerek İtalyan Superbike Replica’nın safkan yarış ruhuna vurguda bulunarak seçkin bir etki yaratmış. MV Agusta F4 LH44 üzerindeki eşsiz özelliklerden sadece biri olan bu kırmızı renk, geleneksel renk temellerinin tersine mürekkep bazlı boyalar kullanılan özel bir teknik ile elde edilmiş. TIG kaynaklı el yapımı CrMo çelik trellis şasiyi örten inci beyazı rengi de ön alt grenajın ince bir detayı olarak seçilmiş. Bu detay, grenaj boyunca devam eden siyahlıkları kaynaştıran, alt grenajda ve kuyruk kısmında da devam eden dinamik bir dokunuş hissi vermeyi başarmış.
MV Agusta F4 LH44 ile incelikli renk düzeni macerası, premiyum süspansiyon parçalarıyla övünen süspansiyon ayarlarına kadar uzanmış: sıkıştırmalı (sol tube) ve geri tepkimeli (sağ tube) ayrı olarak ayarlanabilir hidrolik tepkime sunan Ohlins USD NIX 30 kalay kaplı çatal (artı ön yüklemeli). İlave olarak mekanik olarak tekrar ayarlanabilen piggyback rezervuarlı Öhlins TTX 36 arka amortisör bulunuyor. Çatalın ve arka amortisörün rengi de F4 LH44 modelin emsalsizliğini arttıracak türden: anotlanmış ve çarpıcı siyah çatal dış boruları, Ohlins ile özel anlaşmanın sonucu olarak ortaya çıkmış. İsveçli firmanın, altın rengi dış borularının kendine has özelliği olarak markayı özel kıldığını da belirtelim. Arka yay ve amortisör rezervuarı da kendine özgü olarak ayrıcalıklı hissi daha da arrtıcak şekilde aynı zamanda siyah.
MV Agusta F4 LH44 modelin selesi, racing ergonomisi ile beğenilen F4 RC modelde gördüğümüz sele ve en iyi otomobil el ustalıklarından bir kombinasyon olan doğal deri ve Alcantara gibi üst kalite malzemelerden el yapımı olarak tasarlanmış.
Modelin motorundaki renk, başrol oynamaya devam ediyor. Tamamen siyah, hafif magnezyum alaşımlı parçalar, bir bakışta gösterişli ve gerçek racing duygusu sunuyor. F4 üretim modeli ile ilk olan füme ön cam, ön kısmın stilini mükemmel bir şekilde tamamlıyor. Ana grenaj bölümleri gibi kısımlarda yoğun karbon fiber kullanımı, parlak-mat boya yapısı alternatifi sayesinde çarpıcı görsel bir zevk sunan hafif F4 LH44 model motosikletin, eşsiz özelliklerden sadece birisi olarak yer alıyor. Racing-stili yakıt deposu kapağı, dövme tekerlekler, modelin diğer bazı özelliklerinden.
Lewis Hamilton ve MV Agusta’nın işbirliğinden doğan MV Agusta F4 LH44 modeli daha da özel kılan özelliklerden birisi de önde 120/70 ZR 17 ve arkada 200/55 ZR 17 ebatlarıyla F4 Lewis Hamilton’ın F4 LH44 modeli için Pirelli tarafından özel olarak tasarlanan Pirelli DIABLOTM Supercorsa SP lastiklere sahip olması. Bu özel Pirelli DIABLOTM Supercorsa SP lastikler, Hamilton’ın baş harflerini ve yarış numarasını içeren LH44 logosu ve kırmızı lastik yanakları ile dikkat çekmeyi başarıyor. Pirelli DIABLOTM Supercorsa SPs lastiklerin, MV Agusta F4 LH44’ü özel kılan bir özelliği de üstün yarış pisti performansı sunan cadde onaylı lastikler olması.
Muhteşem ikili İtalyan MV Agusta ve F1 serisinin yıldız pilotu Lewis Hamilton, ileride nasıl tasarımlara imza atacaklar bakalım, merakla bekliyoruz…
Fotoğraf Galerisi: MV Agusta F4 LH44
Yorumlar
Loading…